Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
Doranto schreef: Ja, dat dacht ik ook. Dat is ook de reden dat we ook maar heel weinig wortels voeren. Alleen af en toe als snoepje.
Ik hoop dat hij inderdaad uit zichzelf meer gaat drinken. Sinds gisteren krijgt hij nu leidingwater en ik heb het idee dat hij er niet veel van drinkt. Ik denk dat hij misschien even moeten wennen aan de andere smaak.
Tja, dat van die suiker is inderdaad wel iets wat je in de gaten moet houden.  :-\
Staat ze ook nu op het gras? Dan zit je met vocht eigenlijk meteen wel goed, met dit hondenweer  :biggrin2:
Door doranto
Vanochtend begonnen met "Liver comp" van Phytonics. Hij moet 2x dgs. 10 dr.
Ik heb dat in een spuitje gedaan vermengt met wat bronwater en in zijn mond gespoten. Makkelijk dus.
Maar.....! Vervolgens moet hij een kwartier wachten voordat hij zijn hooi en/of emmer met zijn prakje krijgt  :o  :cry2:
Wachten is NIET zijn sterke kant  ;D
Als blikken konden doden..... pfffff  :P
Door Hope
Doranto schreef: Vanochtend begonnen met "Liver comp" van Phytonics. Hij moet 2x dgs. 10 dr.
Ik heb dat in een spuitje gedaan vermengt met wat bronwater en in zijn mond gespoten. Makkelijk dus.
Maar.....! Vervolgens moet hij een kwartier wachten voordat hij zijn hooi en/of emmer met zijn prakje krijgt  :o  :cry2:
Wachten is NIET zijn sterke kant  ;D
Als blikken konden doden..... pfffff  :P
;D
Door doranto
kiara schreef: Ach arm dier  :P
Mag/kan je het niet op een broodje druppelen?
O jawel hoor. Maar zo gaat het ook en lijkt me ook beter omdat hij het een kwartiertje vóór het eten moet krijgen. Het 'probleem' is voor hem ook niet de druppels maar het kwartiertje wachten. Het is voor zijn eigen bestwil hoor. Geduld is een schone zaak (al is hij het daar absoluut niet mee eens  ;D )
Hij is nu eenmaal gewend dat ik 's-ochtends met zijn emmer de stal in kom lopen en dat hij die meteen krijgt. Hij begrijpt nu dus niet waarom hij nu moet wachten. 's-Avonds is het wachten geen enkel probleem, want dan is hij nooit als eerste aan de beurt. Het zijn gewoonte dieren hè.
Door kiara
Ja vertel mij wat , gipsy van mijn oudste dochter na bijna 4 jaar niet gezien te hebben wist nog precies dat ik hem zag he was jij dat met die groene keel snoepjes  :biggrin2:
Alleen het papiertje de boef
Ze zijn zo mooi en lief
Dacht misschien makkelijker op broodje , omdat het misschien met dat spuitje uit zijn mond kan lekken
Enne hij heeft gelijk een hapje eten  :D
Hoe heet hij?
Door doranto
kiara schreef: Hoe heet hij?
Hoe verrassend  ::)

Doranto  ;)

edit: roepnaam Don (en naar goed Brabants gebuik "ons Don"  :biggrin2:)
Laatst gewijzigd door doranto op do 09 okt 2014, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Doranto schreef: O jawel hoor. Maar zo gaat het ook en lijkt me ook beter omdat hij het een kwartiertje vóór het eten moet krijgen. Het 'probleem' is voor hem ook niet de druppels maar het kwartiertje wachten. Het is voor zijn eigen bestwil hoor. Geduld is een schone zaak (al is hij het daar absoluut niet mee eens  ;D )
Hij is nu eenmaal gewend dat ik 's-ochtends met zijn emmer de stal in kom lopen en dat hij die meteen krijgt. Hij begrijpt nu dus niet waarom hij nu moet wachten. 's-Avonds is het wachten geen enkel probleem, want dan is hij nooit als eerste aan de beurt. Het zijn gewoonte dieren hè.
Ik deed het ook altijd zo. Hij zal er wel aan wennen hopelijk, hihi.
Hopelijk knapt hij er van op, en ach, dan is hij het zo vergeten!
Door doranto
Hope schreef: Ik deed het ook altijd zo. Hij zal er wel aan wennen hopelijk, hihi.
Hopelijk knapt hij er van op, en ach, dan is hij het zo vergeten!
vanmorgen was hij al een stuk minder 'pissed-off'  Slim paard hè  :biggrin2:

ofschoon  ::) Het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon afgeleid was omdat ik met een kruiwagen met waterzak een bak stond te vullen in zijn stal.  ;D
Laatst gewijzigd door doranto op do 09 okt 2014, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Doranto schreef: vanmorgen was hij al een stuk minder 'pissed-off'  Slim paard hè  :biggrin2:

ofschoon  ::) Het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon afgeleid was omdat ik met een kruiwagen met waterzak een bak stond te vullen in zijn stal.  ;D
Prima toch?!
Door doranto
Hope schreef: Prima toch?!
Zeker prima! Maar dan ligt het er dus niet aan dat hij slim zou zijn. Dat bedoelde ik  ;)
Door doranto
@Hope, weet jij nog wat jij gebruikte om te ontgiften en hoe lang het duurde voor je iets begon te merken?
Door Hope
Doranto schreef: @Hope, weet jij nog wat jij gebruikte om te ontgiften en hoe lang het duurde voor je iets begon te merken?
Liver comp van phytonics, daarna detox van hetzelfde merk.
Ik merkte na een week dat mijn paard er dramatisch slecht begon uit te zien, vooral de vacht. Het ging pas na ruim zes weken de goede kant op.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door