Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Zo op het eerste oog lijken je percentages niet verkeerd. Ik neem aan dat je zelf zorgt voor voldoende variatie in (dier)soorten. Verder is het aanpassen waar de praktijk dat nodig acht. Dus als de kakjes te slap zijn, meer vleesbot etc.

Wel een mededeling van huishoudelijke aard:
Wil je niet je posts verwijderen? Ik snap dat het voor jou niet meer van toepassing is, maar het proces hoe je bij dit menu bent gekomen (en de opmerkingen van anderen daarop) is voor iemand anders nu niet meer te achterhalen en dat haalt de leesbaarheid van het forum omlaag.
En een post waar ineens alleen een '/' instaat als inhoud, is ook gewoon irritant.
Hallo iedereen,

Even een vraagje over het menu van Bumblebee.
Hij weegt op dit moment net geen 2 kg.
Zijn percentage is op dit moment nog 10% van 2 kg.

Hij vraagt nog steeds om eten, dus ik ga er vanuit dat hij niet genoeg heeft.

Moet ik zijn percentages nu verhogen naar 10% van 2.5kg en hem hier even op houden totdat hij 2.5kg weegt en dan weer verhogen?
Hoe lang moet ik hem op 10% van zijn lichaamsgewicht houden?
Heeft er sowieso iemand nog tip wat ik kan doen om dit hongerig ventje zijn honger tussendoor te stillen xD
Het is namelijk zo dat hij zelfs aan men broek omhoog klimt voor eten xD
koekje schreef: Hij mag gewoon op verzoek eten en zolang hij dat nodig heeft. Hoe lang dat duurt, dat weet niemand.
Misschien kan je ook ontlastingonderzoek voor wormen etc doen. Kittens willen die nog wel eens hebben en dat veroorzaakt ook klaphonger.
Oke, dan zal ik zijn menu wel even omhoog gooien, lijkt me wel zo handig.
Ik merk bv ook dat 1 van men poezendames tegen de avond ook nog hongerig is xD, alleen gaan ze 's avonds naar buiten dus denk dat ze wel zelf wat vangen dan, het is niet zo dat ze afvalt. Ontlastingonderzoek, heeft hij al gehad en is ook al behandeld voor wormen, dat zou het niet mogen zijn.
Hij moet wel eind deze maand weer opnieuw ontwormt worden, zou ik dit dan moeten doorzetten?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door