Omvallende oudere hond

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Omvallende oudere hond

kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Bij de dierenarts medicatie mee kunnen krijgen. Erg blij met Paul die mij diverse middelen etc met doseringen (zoveel Mg in milligram en dan zoveel ml) had gegeven. Daardoor was er vertrouwen en kreeg ik het mee. Sanne heeft nog een aanval gehad. Terug naar huis rijden is op dit moment geen optie. We zijn in beraad hoe te handelen en ik ga zo bellen met mogelijke chauffeurs die een auto waarbij iemand naast Sanne kan zitten deze kant uit kunnen sturen, dan zouden we vrijdag terug kunnen rijden, super vroeg weg gaan met Sanne en nog in NL naar de dierenarts kunnen voor verder onderzoek en overleg.

@jose, ook ik dacht aan verstibulair syndroom, maar hoofd is niet scheef en ik weet niet of je dan ook aanvallen blijft houden? De da houdt het nu op herseninfarct of tia,s (er zou een stolsel uit haar verstopte halsader losgeraakt kunnen zijn) met als bijgevolg deze aanvallen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Wat een ellende zeg. Heel veel sterkte daar.
noppes
1-ster
1-ster

Bericht door noppes »

Ik zou oppassen met zomaar medicatie te geven.misschien een idee om te laten controleren  op een tia
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Mijn vorige hond heeft GVS gehad, met soortgelijke aanvallen, en die heeft ze de rest van haar leven gehad, scheve kop kan ik me niet meer herinneren. De reden dat we toen naar de da gingen was dat ze idd om bleef vallen. Totale rust en geen enkele prikken gedurende een week en toen waren die omval-aanvallen over, de epilepsie achtige aanvallen zijn gebleven.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Klinkt allemaal niet goed  :(
Hoopdat het beter wordt dan kunnen jullie tenminste naar huis
JoseW
3-sterren
3-sterren

Bericht door JoseW »

Martine-Tom schreef: Mijn vorige hond heeft GVS gehad, met soortgelijke aanvallen, en die heeft ze de rest van haar leven gehad, scheve kop kan ik me niet meer herinneren. De reden dat we toen naar de da gingen was dat ze idd om bleef vallen. Totale rust en geen enkele prikken gedurende een week en toen waren die omval-aanvallen over, de epilepsie achtige aanvallen zijn gebleven.
Hier precies zo.....na ongeveer een week is Esta opgeknapt, maar zij heeft meerdere episodes gehad van wankelen, opstaan, vallen enz....scheve kopstand had zij bij de eerste grote aanval niet, later is dat er bij gekomen en niet meer weggegaan. Maar dat is dus geen verschijnsel wat er altijd bij komt kijken.....

Sterkte met jullie beer.

Gr Jose
Celicaatje

Bericht door Celicaatje »

Hier 1 hondje die ook omviel.
Was hartfalen, na een doppler echo kreeg ik meer duidelijkheid vorig jaar juni.
Naast de Cushing die ze al heeft geen goed vooruitzicht.
Vorig jaar juni begon dat en de dierenarts legde me uit dat het flauwtes waren.
We moesten denken in weken en niet in maanden, prognose slecht!

Het is nu oktober en vandaag ziet het er naar uit dat vandaag de laatste dag is dat ze bij ons is.
Dankbaar ben ik dat ze nog 1 jaar en 4 maanden bij ons is geweest ondanks de prognose van vorig jaar.

Ik wens jou echt heel veel sterkte!
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Celicaatje schreef: Hier 1 hondje die ook omviel.
Was hartfalen, na een doppler echo kreeg ik meer duidelijkheid vorig jaar juni.
Naast de Cushing die ze al heeft geen goed vooruitzicht.
Vorig jaar juni begon dat en de dierenarts legde me uit dat het flauwtes waren.
We moesten denken in weken en niet in maanden, prognose slecht!

Het is nu oktober en vandaag ziet het er naar uit dat vandaag de laatste dag is dat ze bij ons is.
Dankbaar ben ik dat ze nog 1 jaar en 4 maanden bij ons is geweest ondanks de prognose van vorig jaar.

Ik wens jou echt heel veel sterkte!
Voor jou heel veel sterkte., als je je hondje vandaag heb moeten laten gaan.
Celicaatje

Bericht door Celicaatje »

Dank je wel Extreme en helaas is het wel gebeurd.....we missen haar zo.
Beroerd  van....... :'( :'( :'(
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

Celicaatje schreef: Dank je wel Extreme en helaas is het wel gebeurd.....we missen haar zo.
Beroerd  van....... :'( :'( :'(
heel veel sterkte!

Plaats reactie