Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Angelique schreef: Wat achterlijk joh  >:( Was dat diegene die je van het duitse uwv aangereikt had gekregen?

Fijn dat larfje koortsvrij is, is iig al iets.
Yep...
Larfje gaat zo lekker naar bed. Als het onweer voorbij is  ::)
Door Pauline
Joep heeft vandaag 3x 5 minuten in de aquatrainer gelopen en het zag er keurig uit! Af en toe lukt het hem al om zonder ondersteuning te lopen, de rest van de tijd (niet lachen) hoeft hij alleen maar bij zijn staart vastgehouden te worden. Langzaam gaan we de goede kant op. :D :D :D

Hoop dat je mee mag doen in de sollicitatieprocedure Nadia! En Kim.... fijn dat larfje aan de beterende hand is, maar wat een (%T^*&( toestand met die sollicitatie!!!
Door dinky89
Trots op mijzelf :-) vandaag badkamer deel 2 gedaan. Deel 1 was de muren behandelen met bleek vorige week donderdag, deel 2 was het plafond ;-) Het is nu weer wit  :D
Volgende stap die voor morgen op planning staat is verven in eerste laag en waarschijnlijk donderdag nog een tweede laag (speciale schimmelwerend badkamer verf van wijzonol). Hopen dat het daarna nog lang wit blijft en ze snel wat aan de afzuiging gaan doen (is 20 kuub per uur terwijl 50 kuub per uur normaal is voor badkamer?).
Door - Judith -
Ik heb écht vakantie: vandaag naar Burger's Zoo geweest. Of eigenlijk twee keer  ::). De eerste keer stond ik bij de kassa om een kaartje te kopen: portemonnee vergeten  :-X :-[. Dus weer 40 kilometer terug, én weer heen. Het hele park door gewandeld tussen de stortbuien door (het was lekker rustig  ;D) en nog stel barfende leeuwen en een cheetah-familie bewonderd. Het viel me mee: mama-cheetah kwam met een dood konijn aangelopen voor de kleintjes, maar daar werd door de omstanders heel gewoon op gereageerd  :). Natuurlijk extra lang bij de zeekoeien gekeken, die vind ik altijd  :smitten:, zwemmend tussen de andijvie  ;D.
Door Mowgli
Ben er nu al klaar mee...
Vanmorgen voor niets om 08:00u. bij de Agentur für Arbeit omdat degene waarmee ik vorige week heb getelefoneerd vergeten was te vertellen dat ik als Nederlands Staatsburger een uittreksel uit het bevolkingsregister nodig heb om te bewijzen dat ik hier eeeeeeecht wel woon (bij de Duitsers staat hun woonadres in hun identiteitsbewijs, als ze gaan verhuizen krijgen ze er een stickertje overheen met het nieuwe adres  ::)  :-X ) Zonder dit vod kwam ik daar geen stap verder.
Lekker, dat uittreksel kan ik alleen op afspraak halen, de eerstvolgende vrije datum dat dit mogelijk was is 13 november! Pas als ik dat uittreksel heb kan ik mijn aanvraag indienen voor de Duitse WW.

Het bleek dat het raadshuis van stadsdeel Neuköln als enig stadsdeelraadhuis nog zonder afspraak werkt, dus ik meteen met de metro door naar Neuköln. Kom ik daar kort voor 11:00u. aan (het Bürgeramt ging pas om 11:00u. open) was de gemiddelde wachtijd 5 uur  :o :o :o Bleek dat de eerste mensen vanmorgen al om 06:30u. voor de deur stonden.
Morgen openen ze om 08:00u. De veiligheidsman adviseerde me om morgen om 07:00u. voor de deur te staan zodat ik een nummertje krijg, de verwachte wachttijd is dan ongeveer een uur vanaf het moment dat om 08:00u. de poorten geopend worden.

Ik ga in de kelder dus maar op zoek naar mijn slaapzak en tent en daar vanacht voor de deur camperen kreperen  :crazy2:
Door rosmin
@ Kim,
Misschien UWV bellen, misschien dat zij wel iets weten?
@Nadia
Niet geschreven is altijd mis  ;)

Wat en enorme hoosbui vanmiddag zeg, ik reed over de snelweg  in een onweersbui zag ik helemaal niets meer , ruitenwissers op hoogste stand en duimen dat ik niet te dicht achter een andere auto zat, zelfs de vrachtwagen naast mij zag ik amper...
Door Kim_S
Mowgli, welkom bij de club  :-X
Ik herinner me ineens weer dat het bij mij ook zo ging...
Gelukkig waren ze wel erg begripvol en was alles snel geregeld.
Het scheelt dat je geen Nederlandse werkgever hebt, anders moest je bij het Nederlandse uwv ook nog een E301 formulier aanvragen. Dat duurt ook weken / maanden  ::)
Door Mowgli
Kim_S schreef: Mowgli, welkom bij de club  :-X
Ik herinner me ineens weer dat het bij mij ook zo ging...
Gelukkig waren ze wel erg begripvol en was alles snel geregeld.
Het scheelt dat je geen Nederlandse werkgever hebt, anders moest je bij het Nederlandse uwv ook nog een E301 formulier aanvragen. Dat duurt ook weken / maanden  ::)
Ja dank je!

Ik vond destijds (voordat ik mijn baan had) ALGII aanvragen een stuk makkelijker gaan, daar hoefde ik geen "Meldebescheinigung" af te geven. Ik hoefde allen maar even "mijn broek laten zakken" voor het Jobcenter, oh en mijn Schatzi ook  ::)

Mijn Schatzi moest een jaar of 4 geleden ook naar de Agentur für Arbeit omdat hij voor korte tijd in het familiebedrijf ontslagen moest worden, bij hem was het zoooo makkelijk en toen was er ook nog geen lange wachtrij...

Het E301 formulier heb ik in 2006 al aangevraagd, toen ik net in Duitsland woonde. Ik meen mij te herinneren dat deze vrij snel in mijn bezit was. Dit formulier heb ik evengoed nog nodig voor de "Renteversicherung" als ik ALG ga aanvragen. Ieder jaar dat ik rechten in Nederland heb opgebouwd hoeft de Deutsche Renteversicherung minder te betalen ;)
Door Pauline
Nadia schreef: Stom.. Ik voel me beetje down/verdrietig..
En ik vind het niet leuk om me zo te voelen..
Dat is ook niet leuk meisje..., maar het is ook niet stom. Soms voel je je nou eenmaal zo. Dikke knuffel van mij!!!  :-* :-* :-* :-*
Door Nadia
Dank je :-*
Ik klaag eigenlijk nooit. Voel me normaal altijd erg gelukkig. En dan heb ik vaker zo'n overstroming van geluk zonder reden.

Nu kan ik wel (blijven) huilen. Zonder (echt) een reden..
Bah hoop dat het gevoel morgen bij opstaan weg is.
Nu nog maar potje janken. Gewoon omdat het best eens mag. Ben ook niet onbreekbaar toch?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door