Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
Men kopen goedkope fijne vitrage (leen bakker, kwantum...) Daar maak je een enorme waszak van (dichtknopen met een veter). En daar wassen we fleecedekentjes en kussenhoezen in -- eens per week. Bij goed weer droogt het buiten aan de lijn, anders met waszak en al in de droger.

Wasmachine en droger hoeven niet onthaard te worden. :biggrin2:
Door saskia37
Ruisje schreef: Men kopen goedkope fijne vitrage (leen bakker, kwantum...) Daar maak je een enorme waszak van (dichtknopen met een veter). En daar wassen we fleecedekentjes en kussenhoezen in -- eens per week. Bij goed weer droogt het buiten aan de lijn, anders met waszak en al in de droger.

Wat een goede tip! dank je wel :)
Door Ramses1
Ruisje schreef: Men kopen goedkope fijne vitrage (leen bakker, kwantum...) Daar maak je een enorme waszak van (dichtknopen met een veter). En daar wassen we fleecedekentjes en kussenhoezen in -- eens per week. Bij goed weer droogt het buiten aan de lijn, anders met waszak en al in de droger.

Briljant!

Thank you so much!
Door kayla
MarijeEnBoomer schreef: Na de hondenwas de machine leeg laten draaien met soda.
En dan vaak nog een handdoeken was ofzo waarvan alles in de droger kan.
Ook weleens een donkere was gedaan erna... Oepsie  :P
Zo doe ik het ook. De handdoeken houden de haren vast en gaan er in de droger weer vanaf.
Door Kaio
hannabelgje schreef: En hoe krijgen jullie het wasmachien weer onthaard?
Ach ja zit dan in ieder geval niet in mijn eten....
En die paar haren vallen reuze mee t.o.v. kwijl  ::)

Nee op zich klontert newfhaar goed samen en kan ik het er gewoon uitpakken in de rand en anders nog ff met een doekie.
Door Lizzy
Hier gaat alles eens in de week in de wasmachine. Daarna in de droger of (als het nog kan) aan de wasmolen. Als ik met alle hondenspullen klaar ben, doe ik een handdoeken was op op een ultra extra mega langdurig programma op 60 of 90 graden (meestal 90) en daarna is de machine weer brandschoon, de handdoeken ook. Die gaan daarna in de droger, zijn ze ook weer onthaard. Mijn hondenkleden zijn zo groot, die passen niet in een waszak (moet je ze echt op gaan frommelen en dan worden ze niet meer schoon).
Door doranto
Ik was altijd de spijkerbroeken naderhand. Daar blijft niets aanhangen.

edit: en de wasmachine is naderhand grotendeels haarvrij.
Laatst gewijzigd door doranto op di 07 okt 2014, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaela
Hier ook een kunstleren matras in de bench en een kunstleren mand. Om het matras heb ik een fleese kleedje geknoopt tegen graaf-schade. Die zouden we theoretisch gezien moeten wassen, maar de vorige is gesneuveld voor het zo ver was.
Door Els&Flow
Dekbedhoes 1x per week samen met de honden handdoeken, dekbed zelf 1x per maand en beide kunnen in de droger. Vetbed was ik zelden, stofzuiger eroverheen, uithangen over de schutting en verder ligt het dekbed er toch bovenop. Knuffels gaan op 30 graden en drogen aan de lijn. Voor het honden spul gebruik ik geen wasverzachter.
Machine word weer schoon door leeg te draaien op 90 graden met soda. Daarna doekje door de machine en hij is weer klaar voor onze kleding.
Door Lil
MarijeEnBoomer schreef: Na de hondenwas de machine leeg laten draaien met soda.
En dan vaak nog een handdoeken was ofzo waarvan alles in de droger kan.
Ook weleens een donkere was gedaan erna... Oepsie  :P
Ja, dat hebben we bij de oude machine ook gedaan. Een van de redenen dat er nu een nieuwe wasmachine staat: laagje van het aluminium af  :-X
Door kaszi
Machine extra naspoelen met spoelprogramma...
Door smulpaap
kaszi schreef: Machine extra naspoelen met spoelprogramma...

Dat doe ik ook . En na de hondenwas de hondenplunje ( Dat ziet er toch al niet uit  :biggrin2: ) Dan bv een bonte was en tegen de tijd dat er weer kleding e.d ingaan is het haar wel uit de machine
Door Nadia

Maar dan blijven alle haren in de zak en dus ook op je kleden.
Door Nadia
Hier worden de kleden dagelijks buiten uitgeklopt. En 1x in de week in de wasmachine. Voor ze de was in gaan goed uitkloppen of even (vuil dus) in de droger. Uitkloppen heeft de voorkeur ivm stroom.
Dan in de machine. Op het wasrek laten drogen. En als het bijna droog is in de droger. Dat laatste doe ik bijna altijd met de was. Ook gewone kleding. Scheelt enorm aan droog tijd in de droger en dus energie.
Kleding word dan toch lekker zacht en in de droger vliegen de haren eraf.

Ontharen gaat met een washandje even door de trommel. Het meeste gaat zo eruit. Dan nog even leeg laten spoelen.
Soms met soda soms met azijn. Of met helemaal niks.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door