-Saskia- schreef:
Ik lees dan de openingspost kennelijk anders.
De medewerker om het internet weer aan de praat te krijgen, kan net zo goed naar de persoon toe gegaan zijn. Net als een loodgieter niet alles over de telefoon kan repareren.
Naar het ziekenhuis voor een pre op, gaat vast niet door de telefoon via een call center.
En als er een geleverd product (in mijn geval dienst) werd stopgezet, ging ik toch echt ook vragen naar de reden daarachter. Niet om diegene te overtuigen van zijn ongelijk, wel om te leren.
Ik snap heus wel dat je niet overal een enquete over wilt invullen, maar net zo goed als "je moet alles invullen", is "ik vul niets in" mij te kort door de bocht.
Dat zijn idd prima voorbeelden, echter is het mij nog nooit gebeurd dat ik over die vormen van hulpverlening een vragenlijst kreeg.
Ik zie overigens ook niet in waarom ik niet zou mogen klagen over een slecht geleverd product of dienst als ik niet die lijsten invul. Als ik product A bestel en B geleverd krijg hebben ze toch hopelijk geen lijstje nodig om door te hebben dat ik niet blij ben en dus mag klagen?
De overdaad aan zinloze invullijstjes hebben er idd voor gezorgd dat ik ze nu ongelezen allemaal wegmik, ik vind het bovenal de taak van een bedrijf om goede producten te leveren en hun personeel voldoende te trainen en begeleiden, ik wil A hebben, daarvoor betalen en het geleverd krijgen, als het niet naar wens is wil ik dat er iemand is die adequaat handeld en het probleem oplost. Zo ingewikkeld is het niet lijkt me.
Als ik een klacht heb weet ik ze zo ook wel te vinden, daar heb ik geen lijst voor nodig, dus als en bedrijf goed personeel en een goed product leverd zouden ze er ook vanuit kunnen gaan dat geen bericht, goed bericht is.
Als ze willen weten waarom ik ergens wegga...ook prima, maar sta er dan ook oprecht voor open, de laatste keer dat ik ergens wegging (mobiel abb) heb ik braaf aangegeven waarom....en nooit wat op gehoord terwijl er echt wel ruimte was om daarop te reageren of een tegenaanbod te doen....wat heeft het dan voor zin om te vragen waarom ik weg wil als ze er toch niks mee doen?
Dus als de baas van de loodgieter die hier overlaatst was wil weten hoe zijn werknemer zijn werk deed...prima, maar dat gebeurd niet, die gaan er schijnbaar dus vanuit dat ze goed personeel hebben (en terecht overigens) en hebben het vertrouwen in hun product, dienst en personeel waardoor ze niet hoeven te bellen of mailen, wat mij als consument eerlijk gezegt ook meer vertrouwen inboezemd dan een bedrijf wat om de haverklap wil weten of ik wel blij met ze ben, dat is de andere kant van de medaille. Als ik een abb ergens heb en die vallen me om de haverklap lastig met zinloze lijstjes en vragen doet dat het vertrouwen in dat bedrijf niet toenemen.
Zorg dat je goed personeel hebt, train ze, zorg dat je product goed is, en zorg dat je een makkelijk bereikbare en adequate klachtenafhandeling hebt....dan heb je al die beoordelingen nagenoeg niet nodig.
@Theo jij bent iemand die dingen nogal negatief benaderd en vaak klaagt maar tegelijk er weinig aan doet (kunnen of willen, dat laat ik maar in het midden) dat maakt voor mij in elk geval dat het lastig is om op je te reageren. Voor mij verder prima hoor, een ieder mag in het leven staan zoals hij wil, maar het kost mij teveel energie om daar elke keer op in te gaan dus doorgaans lees ik maar niet meer wat je schrijft omdat als iemand al een oplossing aandraagt je er weinig tot niks mee doet. En nogmaals, prima hoor, mensen zijn nou eenmaal allemaal anders, maar dit is voor mij de reden dat ik eigenlijk niet meer reageer op dingen die je schrijft. Nou was je opmerking hier in het topic niet tegen mij bedoeld maar wilde toch eens zeggen wat voor mij de reden is om niet of nagenoeg niet meer op je te reageren.
Het kost mij al zoveel moeite om positief in het leven te blijven staan dat negatieve mensen mij teveel naar beneden trekken en uit zelfbescherming vermijd ik dat dus waar ik kan. Verder ken ik je niet, misschien ben je in het echt wel anders, geen idee, maar hier kom je op mij doorgaans erg negatief over.