Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

ik geef 1 capsule bij het eten (zit zwarte peper in en 500 mg kurkuma). Ik meng het door het vocht van het vlees en als ik hier niet genoeg van heb door wat yoghurt of melk. Dit geef ik een golden van ± 37 KG
Verder krijgt hij een grote theelepel kokosolie
Laatst gewijzigd door Elvira op ma 15 sep 2014, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook maar eens bestellen voor Abby, kijken of het werkt, ze heeft kanker en zit nu niet lekker in haar vel na het overlijden van Cay.
Ik zie dat ze bij pit-pit ook kokosolie hebben dus dat maar ook bestellen en dan een mengsel maken voor 2 weken (lijkt me zelf makkelijker dan elke dag het staan te mengen).
Vandaag vergeten de kurkuma door het eten te doen. Alsnog gemaakt, ik houd Luna het bakkie voor en hop; ze slobbert 't zo weg  ;D  Gek ding. Ik zie trouwens echt verschil in lopen; veel soepeler. Luna, weegt ongeveer 19 a 20 kg, krijgt 1/2 theelepel per dag. Ik ben hier zo blij mee  :D

Superbedankt voor het delen Lizzy!!  :-*
Inge en Bono schreef: Vandaag vergeten de kurkuma door het eten te doen. Alsnog gemaakt, ik houd Luna het bakkie voor en hop; ze slobbert 't zo weg ;D Gek ding. Ik zie trouwens echt verschil in lopen; veel soepeler. Luna, weegt ongeveer 19 a 20 kg, krijgt 1/2 theelepel per dag. Ik ben hier zo blij mee :D

Superbedankt voor het delen Lizzy!! :-*
Heel graag gedaan. Linga loopt ook echt soepeler dan voorgaande jaren.
Ik kook veel met verse kurkuma in curry's ect.
Ik heb daar ooit vorig jaar een opmerking over gemaakt tegen Tannetje, en die vroeg wat ik er allemaal indeed(heel veel kruiden) en ik mocht gerust iedere dag Buffel een hele volle lepel geven.
Nu van de zomer eigenlijk geen nieuwe curry gemaakt en toch wat meer pijn in het lijf.
Ik had uitgelopen geelwortel in de tuin gezet, en Buffel heeft dat gewoon opgegraven.
Ze geven het zelf ook wel aan de apekop.

Ik denk dat ik als er weer wat op de bankrekening staat ik ook met de papjes ga werken, ietwat gemakkelijker dan iedere keer een grote pan curry te maken.
Sigbrid schreef: Als ik het dus zo lees en goed begrijp is kurkuma dus ook zeer geschikt bij allergieën om de ontstekingsreacties tegen te gaan
Ja.
Maar ik zou er geen wonderen van verwachten!
(hoewel Linga in geen jaren ZO goed heeft gelopen als de laatste maanden).
Hier ook toen giga pot bestelt, dacht nog daar ga ik jaren mee doen, maar mijn moeder heeft het ook ondekt, mijn oudste dochter, dus gaat hard hier , gelukkig dus grote pot  :biggrin2:
Ik neem het nu al tijdje, eigenlijk voornamelijk voor ontstekings vormen
Veel te hoge witte bloed lichaampjes maar nu wel iets gezakt
Zelf de internist zei zou best kunnen door de kurkuma die kon het ook
Dus ja weet het niet of het echt daar door komt maar neem het trouw elke dag
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door