Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
Ik heb nog geen sedona of andere luxe droger, maar wel al veel gekwijld en ze daarbij gezien.
Dat zou mijn taktiek ook zijn 1 erbij kopen en dan kijken of ik ergens anders een goedkopere optie bij kan scoren :thumbup:
Door keetje
Het is prima gelukt, eerst 3 uur op 40 graden en daarna nog 10 uur op 60 graden. Is goed droog, niet zo droog als de hondensnacks maar dat schijnt te komen door de marinade. Ik ga nog wel even op zoek naar andere recepten want ik vond beide versie's wel knap zout. Ik heb de vochtigste gewoon op de silicone matjes van de xenos gedaan, na de eerste 3 uur omgedraaid op de mat, toen nog 3 uur en daarna de mat eronder uit gehaald. Geen gelek en die matjes zijn super veel goedkoper dan de originele. Ik heb ze netjes op maat geknipt en het staat ook nog kek, felgroen. :biggrin2: Al met al met wat minder zoute marinade voor herhaling vatbaar.
Ik ben blaii met Sedonia.  :)
Nu een ander project zoeken, hondensnacks heb ik voorlopig voldoende, meneer Keetjes is nu voorzien. Misschien gedroogde tomaatjes op olie?
Door sella
Goed zo, voor ideeen, zijn er naast hondengroepen ook groepen voor je eigen dingen te drogen voor eigen gebruik, ik zit er bij eentje, man man wat komen er ernstig lekker dingen voorbij :dribble:
Door keetje
sella schreef: Goed zo, voor ideeen, zijn er naast hondengroepen ook groepen voor je eigen dingen te drogen voor eigen gebruik, ik zit er bij eentje, man man wat komen er ernstig lekker dingen voorbij :dribble:
Site?? :)
Door Anne in Zweden
keetje schreef: Het is prima gelukt, eerst 3 uur op 40 graden en daarna nog 10 uur op 60 graden. Is goed droog, niet zo droog als de hondensnacks maar dat schijnt te komen door de marinade. Ik ga nog wel even op zoek naar andere recepten want ik vond beide versie's wel knap zout. Ik heb de vochtigste gewoon op de silicone matjes van de xenos gedaan, na de eerste 3 uur omgedraaid op de mat, toen nog 3 uur en daarna de mat eronder uit gehaald. Geen gelek en die matjes zijn super veel goedkoper dan de originele. Ik heb ze netjes op maat geknipt en het staat ook nog kek, felgroen. :biggrin2: Al met al met wat minder zoute marinade voor herhaling vatbaar.
Ik ben blaii met Sedonia.  :)
Nu een ander project zoeken, hondensnacks heb ik voorlopig voldoende, meneer Keetjes is nu voorzien. Misschien gedroogde tomaatjes op olie?
Omgekeerd, neem ik aan? Eerst 3 uur op 60 en daarna 10 uur op 40? :P

Dat het heel zout is geworden, is wel logisch natuurlijk. Alle vocht is eruit, dus de stoffen die overblijven, raken daardoor geweldig geconcentreerd.

Die siliconenmatjes van de Xenos klinken goed! Die zijn dus echt vrij dik, begrijp ik?
Door keetje
Ja, tuurlijk Anne, je hebt gelijk. Eerst op 60 en daarna natuurlijk op 40. Stom, stom, stom.  :-[

Ja, zijn echt een stuk dikker dan die van Sedona die ik erbij gekocht had. Prima te doen, ik heb ze netjes op maat geknipt met een iets oplopend randje links en rechts. Ik kan me voorstellen dat het met een droger waar de ven onder of boven in zit niet gaat maar met de vennen achterin gaat het prima. Geen idee wat die matjes kosten maar in vergelijk met de originele geen drol. 1 van die matten had ik ook al in de oven gehad dus ze kunnen best veel warmte verdragen en de drogert komt maar tot hooguit 80 graden?
Door keetje
Sella, die site ben ik al lid van, van alle 2 dus, ook de hondenversie. Daar komen inderdaad erg veel lekkere dingen langs. Ik ben daar maar meestal lezer omdat de reactie's niet altijd in de smaak vallen bij de beheerster. Mag, is haar pagina, maar ik heb genoeg aan lezen en heel af en toe reageren. Ik ben nog steeds lerende dus echt veel waardevolle tips heb ik daar nog niet toe te voegen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door