Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door de Meiden
Gewoon lekker "meebuigen" met het gesprek van de klant en het weer vergeten...... anders krijg je zelf straks gezondheidsklachten..
Vaak willen de mensen hun ontevredenheid van het moment ventileren, maar luisteren ( naar jouw) is er meestal niet bij... want dat is de bedoeling niet.. ;D
Door cj
Lang geleden werkte ik bij de Sociale Dienst. Mijn voornaamste werkzaamheden waren slecht nieuws gesprekken, in de zin van u werkt zwart bij, u wordt gekort etc.
Ik kan je vertellen dat de reacties niet mals waren.
Van een collega kreeg ik toen de tip, om bij scheldkannonades me af te sluiten en in mijn hoofd het zinnetje:"Hoor ik daar een lama kotsen?"te nemen. Werkte bijzonder goed en moest zelfs voorkomen om hardop te gaan lachen.
Saskia
Door Kaela
Meeveren werkt heel goed, mits je zelf er niet in verzand. Dus ja, geef ze lekker gelijk, laat ze even sputteren en kijk of je het dan of af kan kappen of om kan buigen. Zet een vrolijk muziekje op, vraag aan de mensen of er ook nog iets leuks is gebeurd vandaag. Zeg meneer X, heeft u nog iets leuks meegemaakt vandaag? Heeft u lekker gegeten? Wat een lekker weertje he!

Mijn ervaring is, tegen altijd rustige en vrolijke mensen is het lastig mopperen! Laat je vooral niet gek maken en laat het probleem waar het is: bij hun. En wens ze vooral bij het afscheid een hele gezellige en vrolijke dag toe  :biggrin2:
Door K&D
Sher schreef: Ik heb al heel veel met zeurende mensen te maken gehad en wat mij heel goed hielp, was lekker meezeuren. 
Heerlijk om het lekker met die klagers eens te zijn. Zij kunnen zich eens heerlijk laten gaan en bij het afscheid ben je beste vrienden.  8)
Je moet natuurlijk niet verder willen gaan dan het bieden van een klaagmuur.  ;)
Vinden ze dat je te laat bent? Ja inderdaad, veel te laat. Ach het is zo'n ellende tegenwoordig. Je doet je best, maar er zijn altijd mensen waar je op moet wachten. Niemand houdt zich nog aan zijn afspraak en daar moet deze arme goede klant weer onder lijden. Ach het gaat je wel aan het hart. Gaat het nog, lieve klant?  :P
Is de rit te duur? Ja inderdaad, waar gaat dat toch heen tegenwoordig. Die euro hè en die multinationals.......... vreselijk. Ja wat kun je nou tegenwoordig nog kopen........  :D
Eens, er zijn zeikers bij, maar neem maar aan dat als je gehandicapt bent en afhankelijk van een taxi, en je krijgt een tijdbestek van meer dan een uur waarbinnen je klaar moet staan, dat dat voor een keer niet erg is. Maar wel als het de tigste keer is, en je dan ook voor de retourrit weer ruim de tijd moet nemen (mijn ouders moesten laatst 1,5 uur  :o wachten) om opgehaald te worden. Dan ga je echt wel een keer zaniken, tegen wie dan ook...  :P
De chauffeur is de dupe van het gezeur, maar degene die meerijdt ook. Lang leve de bezuinigingen op het (taxi) busvervoer. :-X
Door Sher
Misschien helpt het om te bedenken dat gezeur bij niemand populair is. Een echte zeurpiet zal dus niet vaak zijn verhaal echt lekker kwijt kunnen. Jij bent misschien de enige persoon (of één van de weinige) bij wie ze hun verhaal kwijt kunnen. Geen wonder dat ze je direct heel erg aardig vinden als je even lekker met ze mee doet. Eigenlijk is het heel dankbaar werk, praten met een zeurpiet.  :P
Verder, zoals K&D terecht opmerkt, misschien hebben ze zelfs gewoon groot gelijk. Toch zou ik me daar niet te veel door laten leiden. Je moet niet echt gebukt gaan onder andermans problemen. Daar heeft niemand wat aan.
Door Angelique
K&D schreef: Eens, er zijn zeikers bij, maar neem maar aan dat als je gehandicapt bent en afhankelijk van een taxi, en je krijgt een tijdbestek van meer dan een uur waarbinnen je klaar moet staan, dat dat voor een keer niet erg is. Maar wel als het de tigste keer is, en je dan ook voor de retourrit weer ruim de tijd moet nemen (mijn ouders moesten laatst 1,5 uur  :o wachten) om opgehaald te worden. Dan ga je echt wel een keer zaniken, tegen wie dan ook...  :P
De chauffeur is de dupe van het gezeur, maar degene die meerijdt ook. Lang leve de bezuinigingen op het (taxi) busvervoer. :-X
Dat zal best een puntje zijn, maar als dat er niet was dan werd er nog steeds gezeurd hoor.
Door K&D
Sher schreef: ..... leiden. Je moet niet echt gebukt gaan onder andermans problemen. Daar heeft niemand wat aan.
Daar ben ik het volledig mee eens.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door