Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Brendan, de Duitse herder, hou ik niet stabiel. Eten vindt hij eigenlijk onzin... Hij moet minimaal 1kg per dag eten wil ik hem tussen de 36 en 37 kg houden. Voor het mooie zou hij 40 kg moeten wegen, alleen meer eten krijg ik er niet in. Ja, als ik nog meer met hem doe (alleen verbrand ie het dan gelijk weer >:(weer )

Chihuahua's zijn aardig stabiel, alleen als 1 reu moet dekken is ie heel snel mager. Dus dan duurt het weer een week of 2 voor het eraan zit...
Op brokken vond ik alle poezen al gauw te dik worden, ook op light brokken.
Brokken komen er hier inmiddels al 8 jaar niet meer in.
De poezen Haley en Lola doen het fantastisch goed op kvv!
Lola weegt 7.5 kg en Haley 5.5 kg.
Minder trek, eten ze zelf minder en de restjes gaan naar Sofi.
Ze houden zichzelf dus goed op gewicht op een natuurlijke manier met natuurlijke voeding  :biggrin2:

Sofi kwam hier veel te mager binnen, toen woog ze 22 kg.
Last van diaree.
Op advies van Lizzy cold turkey overgezet op Barf en met het menu van Borke mee laten eten.
Diaree werd toen al snel minder.
Gelukkig maar, want die nachten in de tuin met een hond aan de dunne, dat word je snel zat.
Lange tijd kreeg ze 1 kg Barf per dag (Borke woog ook 22 kg en kreeg 500 gr).
Ik meen dat het een jaar duurde eer ze wat aan ging komen.
Toen ze hier 2 jaar was, woog ze 28 kg.
Dat ging lange tijd goed.
Nu wil ze eigenlijk bijna niets meer eten aan Barf. Paardenvlees, pens, lever en eendennekken - dat eet ze graag. De rest blijft staan.
Inmiddels eet ze dus voornamelijk kvv met extra groentemix er doorheen, wat ze gelukkig lekker vindt. Ik merk dat ze de laatste maanden de neiging heeft om wat dikker te worden. Ik let dus nu wat extra op met wat ze krijgt, dat is nieuw. Ze is al bijna 1 jaar inmiddels en minder actief, dus dat zal de reden zijn.
''Blijft jouw hond gemakkelijk op gewicht?'' Ik begrijp niet helemaal wat je met de vraag bedoelt.
Bedoel je ''wat ik er ook instop, de hond blijft mager, of ik geef hem al zo weinig maar de hond blijft dik''?

Hoe het ook zij, mijn honden blijven goed stabiel op een mooi gewicht met de hoeveelheid voer die zij wekelijks krijgen en de hoeveelheid dagelijkse activiteit. (en de rommel die zij bij elkaar weten te snaaien)

Met de katten was het ook geen probleem, bleven netjes op gewicht. Niet mager en niet dik.
Kimo is echt verschrikkelijk. Als pup van 7 weken at hij al slecht/weinig en dat is nu (hij is net 3) niet anders... Hij zou 16,5 kg moeten zijn, dan is hij mooi en zie je geen ribben meer. Is me welgeteld 1 keer gelukt, voor een week ofzo. Meestal schommelt hij onder/rond de 15,5 en is dus standaard te mager.
Hij eet vaak niet, maar ik probeer als richtlijn hem 700g per dag te geven. Als hij wel echt dooreet krijgt hij gewoon een extra portie en dat werkt echt!
Sverre is juist een vuilnisvat en ik moet bij hem heel erg opletten dat hij niet teveel krijgt (pup van 7,5 maand). 2 dagen 20g teveel zie je namelijk al...
Ach, ik lijk op Sverre, meneer Lizetta lijkt op Kimo  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door