Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
arenda schreef: Ik zou willen schilderen in woorden. Ik zou anderen de wereld willen laten zien door mijn ogen. Dus eigenlijk zou ik een buitengewoon getalenteerd schrijver willen zijn denk ik  ;)
arenda, misschien kun je je eens aanmelden op een schrijfforum, daar kun je erg goede feedback krijgen op je teksten en veel leren (als je niet bang bent voor harde negatieve woorden ten minste). Er zijn er meerdere.
Door FLJTS
Mowgli schreef: Keutelboer met wat koeien, schapen, shetlandponies, kippen, konijnen, geitjes en een flinke moestuin en fruitbomen...
Alsmede uiteraard een paar honden, eventueel uitbreiding van het grotere dierenspul met hangbuikzwijntjes en/of lama's/alpaca's :D.
Maar dit noem ik eigenlijk geen werk, maar vooral een warm nestje om naartoe te gaan na gedane arbeid.

Mijn droombaan (lesgeven en coaching van 'doelgroepen', zeg maar NT1 en NT2-onderwijs) heb ik in het verleden jarenlang kunnen uitoefenen, maar de spanning omdat de opdrachtgevers in de regel vooral aan hun portemonnee dachten en nauwelijks contact hadden met de werkvloer, brak me op een gegeven moment behoorlijk op.
Binnenkort kan ik misschien voor een oude werkgever, bij wie ik wel jarenlang prettig heb gewerkt, een paar projectjes gaan draaien, maar er blijkt een tussenpersoon (soort docentenuitzendbureau) bij te zijn gehaald, die ook vooral weer de eigen zak wil vullen. Het netto-uurloon ligt onder € 10,00, en daar maak ik me boos om. Ik hoef er zelf (gelukkig) niet van te leven, maar vakgenoten kunnen soms niet anders, omdat de spoeling tegenwoordig ten aanzien van dat werk zo dun is. Die zijn overgeleverd dat soort partijen  >:(.
Een droombaan is het voor mij nog steeds, maar het gedoe eromheen is echt waardeloos :P.

Overblijvende optie is dan het eerdere  warme nestje iets uitbouwen (bio-fruit/-groente verkopen, B&B, bepaalde arrangementen, bijvoorbeeld leren koeien melken ofzoiets), zodat daar genoeg kruimels van over blijven om redelijk zorgeloos van verder te kunnen leven.
Dan zou ik dat wel graag in Frankrijk willen doen :-*.
Door lauraV
arenda schreef: Hahahaha, gedeelde smart is halve smart, zullen we dan maar denken  :D En wie weet...ooit.... Ik heb al wel investeerders naar het schijnt. En weet je wat het lulligste is...Mijn broer, mijn alles-aangewaaid-krijgende broer, huisarts, doctor, omni-talen-spreker, mijn broer dus. Mijn broer die nooit enige aspiraties heeft gehad om boeken te schrijven, heeft er nu al 2!!! op zijn conto. Gewoon omdat hij zich wat verveelde. Nou ja, 1 boek heeft ie moeten schrijven als promovendus, maar het andere.... Het andere is ontstaan uit een theaterstuk wat hij geschreven had.
Hij wel! Die is echt geboren met een gouden lepel in zijn mond terwijl mijn lepel van oud ijzer lijkt  ;) Ach, ik hou van mijn broer en ik gun het hem van harte. En ik? Mijn tijd komt ook nog wel... Ooit!
wil niet veel zeggen  , maar hoe je je broer omschrijft .... het leest goed !!
Door Esther Q
Mijn droombaan van natuurfilms maken ligt trouwens erg ver van mij af, natuur genoeg om mij heen, maar ik laat mijn cameraatje geregeld op de lens op de grond vallen en ik heb ook geen flauw idee hoe dat ding werkt :biggrin2:
Door Irish
Irish schreef: Op een lap grond een eigen training en rehabilitatie centrum voor honden willen hebben. Honden oplappen die met gedragsproblemen binnen komen en evt weer herplaatsen als ze dat aan kunnen en anders lekker allemaal zelf houden :)
Oh en als ik echt ballen had dan zou ik in een musical willen spelen, zingen etc.
Door Lil
Irish schreef: Oh en als ik echt ballen had dan zou ik in een musical willen spelen, zingen etc.
Geeft mega schop onder de kont.

Gewoon zang en dansles nemen en lol maken!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door