Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mowgli
Keutelboer met wat koeien, schapen, shetlandponies, kippen, konijnen, geitjes en een flinke moestuin en fruitbomen...
Door Lida. S
Mowgli schreef: Keutelboer met wat koeien, schapen, shetlandponies, kippen, konijnen, geitjes en een flinke moestuin en fruitbomen...
Zo zou het leven moeten zijn, en het ziet er naar uit dat ik dat ga bereiken. Behalve dan de pony's, want daar heb ik niets mee.
Door Shanti en co
Natuurfilmer/fotograaf lijkt mij ook wel erg gaaf, en dan lekker op reis en wat van de wereld zien.
Door arenda
Martine-Tom schreef: En met passie, en met vinden dat je iets te zeggen hebt, met niet bang zijn, met niet perfect willen zijn...en vooral met gewoon doen  :)
Tja, schrijven doe ik al vanaf het moment dat ik begreep dat beelden ook in woorden te vangen waren. Hetgene wat mij tegenhoudt is dat ik rust in mijn hoofd moet hebben. Nu krijg ik dat van schrijven ook wel, maar dan moet ik dat wel iedere dag even bewust doen, anders is die rust er sowieso niet. En niet perfect willen zijn is vast ook een valkuil. Want eigenlijk ben ik een grote perfectionist, al zullen daar best wat mensen van in de lach schieten wanneer ze dat horen. Juist omdat het iets is waar ik al zolang van droom, moet het in één keer goed zijn. Tja, en dat kan niet, dat weet ik ook wel. Maar gevoel en verstand zijn het vaker niet met elkaar eens toch?
En ik heb veel te zeggen, maar heb daar nog niet de goede woorden voor gevonden. Laten we hopen dat dat nog komt.....
Door Lil
mijn baan ligt mijlen ver van mijn droom. maar als hobby gaat het uitstekend.

kreeg vandaag te horen: je had da moeten worden. je hebt zoveel kennis en zoekt dingen uit. tja ging mis met wiskunde, scheikunde en natuurkunde. biologie had ik wel een 8 voor op mijn eindexamen.
Door Leonie.
Ik zou ook een boerderijtje willen, klein winkeltje erbij.

Actrice zijn lijkt me ook erg mooi.

Hmm of meubeltjes maken.
Door chelsey
Ik zou heel graag ergens een boerderijtje runnen, samen met manlief. Moestuin, fruitbomen en van al dat lekkers kokerellen en dat ook verkopen, dus winkeltje bij het boerderijtje. En dieren graag...geitjes enz en dan volg ik cursus om zelf kaas te maken en dat ook hupla winkeltje binnen...
Liefst zonder pesticiden enz.
Manlief en ik dromen daar af en toe over, naar Zuid-Frankrijk trekken en daar boerderijtje en gastenkamer en dit liefst met nog een gezin waar het heel erg mee klikt. Maar dit blijft bij dromen.
Door Martine-Tom
Leonie. schreef: Ik zou ook een boerderijtje willen, klein winkeltje erbij.

Actrice zijn lijkt me ook erg mooi.

Hmm of meubeltjes maken.
Dat doet mijn stiefbroertje, ooit zat ie als kind in gesloten opnamen en het zou nooit wat worden met hem. Op zijn 18e uit het systeem gevlucht en vanuit niks is hij nu meubelmaker, koophuis, getrouwd de hele reut, volgens jeugdzorg was hij nog te stom om zijn veters te strikken en moet je hem nu zien! #trots
Door Leonie.
Martine-Tom schreef: Dat doet mijn stiefbroertje, ooit zat ie als kind in gesloten opnamen en het zou nooit wat worden met hem. Op zijn 18e uit het systeem gevlucht en vanuit niks is hij nu meubelmaker, koophuis, getrouwd de hele reut, volgens jeugdzorg was hij nog te stom om zijn veters te strikken en moet je hem nu zien! #trots
Mooi zeg!

Een van de andere dingen die ik wilde opschrijven was iets met jeugdzorg. Goede keuze gemaakt dus ;)
Door MargaS
Keuterboer zijn we al geweest. Kalfjes,schapen, varkens, geiten, eenden, duiven zijn allemaal al gepasseerd. Nu nog honden, katten en paarden.
Wilde graag vroedvrouw worden maar mocht niet op kamers van ouders. Toen fysio, ging ook niet door vanwege uit huis. 
Uit dwarsigheid ben ik het onderwijs in gegaan en heb er nooit spijt van gehad. Met daarnaast natuurlijk ons stoeterijtje en de "kennel".
Wat ik wel heb geleerd is je doel nastreven. Je erin vastbijten als een terriër.
Nooit opgeven maar ervoor gaan!
Door Anne in Zweden
arenda schreef: Tja, schrijven doe ik al vanaf het moment dat ik begreep dat beelden ook in woorden te vangen waren. Hetgene wat mij tegenhoudt is dat ik rust in mijn hoofd moet hebben. Nu krijg ik dat van schrijven ook wel, maar dan moet ik dat wel iedere dag even bewust doen, anders is die rust er sowieso niet. En niet perfect willen zijn is vast ook een valkuil. Want eigenlijk ben ik een grote perfectionist, al zullen daar best wat mensen van in de lach schieten wanneer ze dat horen. Juist omdat het iets is waar ik al zolang van droom, moet het in één keer goed zijn. Tja, en dat kan niet, dat weet ik ook wel. Maar gevoel en verstand zijn het vaker niet met elkaar eens toch?
En ik heb veel te zeggen, maar heb daar nog niet de goede woorden voor gevonden. Laten we hopen dat dat nog komt.....
Dit had ik kunnen schrijven... Ik heb via mijn werk als literair vertaler veel contact met uitgevers, en er zijn al verschillende geweest die vinden dat ik zelf eens een boek moet schrijven, maar inderdaad, die rust in dat hoofd... Heb ooit eens een poging gedaan gewoon te beginnen, nou woeha. Ben nooit aan de tweede zin toegekomen, zo lang zat ik aan de eerste te slijpen en te schrapen.  :-X Alsof die eerste zin meteen al de Nobelprijs voor de literatuur moest opleveren. ::) En dat terwijl ik op de andere vlakken des levensch absoluut geen perfectionist ben.
Ik lijd met je mee!  :-* :biggrin2:
Door chipjolie
Het lijkt mij geweldig om stemmetjes in te spreken van teken films hahaha

Daarna is mijn droombaan de loterij winnen , een 2e huis in Frankrijk kopen met een groooote kudde schapen waar ik heel de dag mee kan werken met m'n honden

Keep on dreaming haha
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Dit had ik kunnen schrijven... Ik heb via mijn werk als literair vertaler veel contact met uitgevers, en er zijn al verschillende geweest die vinden dat ik zelf eens een boek moet schrijven, maar inderdaad, die rust in dat hoofd... Heb ooit eens een poging gedaan gewoon te beginnen, nou woeha. Ben nooit aan de tweede zin toegekomen, zo lang zat ik aan de eerste te slijpen en te schrapen.  :-X Alsof die eerste zin meteen al de Nobelprijs voor de literatuur moest opleveren. ::) En dat terwijl ik op de andere vlakken des levensch absoluut geen perfectionist ben.
De beste tip die ik ooit kreeg, schrijf aan en voor jezelf. Ik schrijf graag en ik liep er op vast dat het begrijpelijk moest zijn, mooie zinnen enz enz. Na die tip ben ik dat gaan proberen en dat werkt als een tiet, ik schrijf wat ik wil, gewoon voor mezelf, mocht het ooit zover komen dat het uitgegeven zou worden (yeah right  :P) kan er altijd nog naar taal gebruik en begrijpelijkheid enzo gekeken worden.
Door Irish
Op een lap grond een eigen training en rehabilitatie centrum voor honden willen hebben. Honden oplappen die met gedragsproblemen binnen komen en evt weer herplaatsen als ze dat aan kunnen en anders lekker allemaal zelf houden :)
Door arenda
Anne in Duitsland schreef: Dit had ik kunnen schrijven... Ik heb via mijn werk als literair vertaler veel contact met uitgevers, en er zijn al verschillende geweest die vinden dat ik zelf eens een boek moet schrijven, maar inderdaad, die rust in dat hoofd... Heb ooit eens een poging gedaan gewoon te beginnen, nou woeha. Ben nooit aan de tweede zin toegekomen, zo lang zat ik aan de eerste te slijpen en te schrapen.  :-X Alsof die eerste zin meteen al de Nobelprijs voor de literatuur moest opleveren. ::) En dat terwijl ik op de andere vlakken des levensch absoluut geen perfectionist ben.
Hahahaha, gedeelde smart is halve smart, zullen we dan maar denken  :D En wie weet...ooit.... Ik heb al wel investeerders naar het schijnt. En weet je wat het lulligste is...Mijn broer, mijn alles-aangewaaid-krijgende broer, huisarts, doctor, omni-talen-spreker, mijn broer dus. Mijn broer die nooit enige aspiraties heeft gehad om boeken te schrijven, heeft er nu al 2!!! op zijn conto. Gewoon omdat hij zich wat verveelde. Nou ja, 1 boek heeft ie moeten schrijven als promovendus, maar het andere.... Het andere is ontstaan uit een theaterstuk wat hij geschreven had.
Hij wel! Die is echt geboren met een gouden lepel in zijn mond terwijl mijn lepel van oud ijzer lijkt  ;) Ach, ik hou van mijn broer en ik gun het hem van harte. En ik? Mijn tijd komt ook nog wel... Ooit!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door