Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Tessa niet, die valt vlak voor de loopsheid enorm af en blijft graatmager tot na de schijnzwangerschap. Daarna krabbelt ze op naar een nét aan acceptabele 26 kilo. Om bij het kleinste beetje stress weer af te vallen. Het maakt niet uit hoeveel of wat je voert...

Tay is nog in de groei, maar hij krijgt nu al een tijd hetzelfde en wordt niet dikker of dunner, alleen breder qua spieren. Hij zit nu op de 32 kilo.
Dush wel, valt wel vrij snel af maar komt ook weer heel snel aan. Dush is gecastreerd om medisch redenen en qua op gewicht houden merk je dat verschil duidelijk. Was in het begin even zoeken wat ze nodig had maar inmiddels gaat dat heel goed. Dee minder. Die heeft ook last van hormonen, dan eet ze weer slecht, en een tijdje later eet ze weer als een bootwerker ??? Is altijd aan de schrale kant, hoeveel ik haar ook te eten geef. Zit ook geen grammetje vet op maar ik wil voorkomen dat je haar hele ribbenkast duidelijk kunt zien dus probeer haar wat voller te krijgen. Ze zit nu in een vreet periode, dus nu is ze mooi op gewicht. Scheelt ook dat ze tegenwoordig een paar keer per week wat schapenvet krijgt. Is ze dol op en zet flink aan. Ze mocht van mij in principe nog wel iets voller, maar ze is nu zeker niet te dun.
Hier 2 honden die snel te mager worden (Vivi en Abby)...
En ook 2 honden die snel te dik worden (Mickey en Joy)....
Dus de hoeveelheid voer wordt regelmatig aangepast. Vooral in de winter wordt er veeeel meer gevoerd hier !
Fjurdy schommelt met zijn gewicht. Maar dat komt omdat ie vaak ziek is. Hij weegt 14 kg en krijgt 450 gr per dag.
Balou weegt 11 kg en is daar redelijk stabiel in. Hij krijgt 320 gram per dag.
Chendo weegt 13,5 kg maar voelt vatsig. Sinds april zit hij op 280 gram per dag maar valt niets af. Ik moet voor hem denk ik terug naar 1,5%  maar ik weet niet of dat te weinig is voor hem.
Duko eet altijd goed zo rond de kg per dag.
Gewicht fluctueert gedurende het jaar maar dat heeft hij altijd gedaan.
Hij is soms wat aan de dikke kant en soms juist aan de magere kant. Soms zet ik hem dan op 1 1/2 portie per dag. Geen idee waarom zijn gewicht schommelt volgens mij heeft het met de seizoenen te maken maar ik maak me er nooit zo druk om.
Door Ruisje
Hier en met vers wel!
Toen Lily bij ons kwam wonen 4 jaar geleden was ze een vachtje met botjes. :( Ze kreeg bij haar vorige eigenaar (de 3e) 1 kuipje van 100gr pedigree per dag. Brokjes at ze niet.
Bij ons op kvv gezet, veel, en na een maand of 3 was het ook teveel voor haar. Ze woog toen 6,5 kilo en dat past bij haar. Lily krijgt gemiddeld 250gr barf per dag.

Sergi woog 17 kilo werd er gezegd, maar toen hij bij ons kwam en ik hem een week later bij DA ging wegen was hij maar 14 kilo. Het is een mooi gewicht voor hem, hij ziet er strak uit. ;)
Sergi eet gemiddeld 350gr barf per dag.
Jacy begint eindelijk aan te komen. Van de zomer heb ik hem iets meer gegeven, werd hij niet dikker van, alleen meer poep.. Dus weer terug naar de 500 gram. Ineens wordt hij wat steviger, valt ook niet meer extreem af als hij niets wil eten..
Eerder was hij erg mager en kon hij rustig 5 dagen niets eten, nu heeft hij na 2 dagen al 'trek' en gaat op zoek naar kluifjes. Iemand zei laatst of hij niet spaarde voor de winter, maar ik hoop dat dit 'speklaagje' altijd blijft.. :smitten:
Ivan is zeer lastig om op gewicht te houden/krijgen. Hij kwam hier totaal verwaarloost binnen, en zou er nog een paar kg bij zien maar lukt niet.
Kaat is redelijk stabiel, al is haar bouw wel verandert nou ze ouder wordt, waardoor ze dikker lijkt, heel raar..
Ik vind het echt fijn om een hond te hebben die ik qua eten niets hoef te ontzeggen. Ik eet zelf ook graag, voer graag van alles en verwen mijn diertjes graag. Moos was wat te dun toen ie kwam, 16 kilo. Hij heeft nierproblemen en kreeg een kwaadaardige tumor. Stress zorgt bij hem snel voor gewichtsverlies, dus soms is het een strijd om het eraan te krijgen/houden.
De tumor is spontaan in remissie gegaan en inmiddels al een half jaar verdwenen. Moos zit alweer een tijd op 18 kilo en dat is een mooi gewicht voor hem. Hij krijgt zo'n 700 gram per dag en soms ook wel meer, maar hij slaat ook wel eens een maaltijd of een dag over. En soms krijgt ie (nier)brokjes, want dat zet bij hem juist goed aan en is makkelijk in de hondenpuzzels.
Het gaat zo goed nu :smitten:
Straks wordt ie nog dik!
Ik voer wodka op het moment echt op het oog en met de dag. Een tijdje geleden werd ze wat mollig en ben ik minder gaan voeren. Na 2 weken was dat er zo weer af en is ze naar haar standaard uiterlijk (wegen is wat lastig met een huge bejaarde taart) gegaan. Op dit moment is ze me een beetje skinny, maar dat kan goed met een "gezondheidsdipje" te maken hebben. Volle portie voor de ouwe taart dus, en even aankijken komende weken.

Het houdt je lekker bezig.  ::) :biggrin2:

Oh, edit: Wodka eet een kg per dag. Als ik minder, ga ik standaard naar 2 kg voor 3 dagen.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op zo 21 sep 2014, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vroeger toen Umai hyper was at ze wel een kg per dag en was ze nog dunnig, zo rond de 15 kg. Toen werd ze rustiger (en ik deed minder met haar) en toen was ze ineens 18 kg. Nu is ze weer netjes maar ze schommelt wel eens. Ik gebruik het eten soms om stressige momenten aan te kunnen en als je dat te vaak doet wordt ze dikker (duh). Maar 15,5 is richtgewicht en dat lukt aardig. Ik weeg nooit af, ik voer echt op het oog en als ze wat dik is, is het er ook zo weer af.
Ja eigenlijk best makkelijk. Ik voer ze eigenlijk per dag wel verschillend, kijk naar wat we gedaan hebben. Ze houden beide enorm van eten...
Gina gesteriliseerd, weegt altijd zo'n 25,5 kilo. Fendi ietsje groter weegt zo'n 27,5 kilo.
In de vakantie, of als ik wat extra fiets met ze dan voer ik ze wel extra, en nu in een weekend waar ze mee gaan jagen dan voer ik ze ook meer.
Door Martine-Tom
Ja eigenlijk wel, al is Tom wat chubby, zijn gewicht is wel redelijk stabiel, en als hij iets aankomt is dat er wel zo af door meer lopen geen snoepjes enzo. Maar lager dan zijn ietwat dikke basisgewicht is wel lastig, dus heb me er maar bij neergelegd. Hij weegt nu 7.1, ik zou er een paar ons af willen maar so be it.
De katten zijn nog makkelijker, die komen niet aan en vallen niet af, zijn beiden slank en eten wat ze willen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door