Momenteel eet hij KVV van een merk wat Barf heet, maar dan wel gemixt met tomatensoep. Rund KVV gaat super, lam en vis KVV mondjesmaat als hij echt heel erg honger heeft, maar wel met een lekker soepje erdoor... Spiervlees eet hij alleen rund, kip, kalkoen. En vleesbot alleen kipkarkas en dan ook alleen als ik het echt helemaal aan gort sla zodat het door mijn zakje heen komt en door de hele tuin slingert.
Lekker lamsribbetje... he bah!
Geitenribbetjes dan? brrr wat is dat?
bakje yoghurt misschien? Jakkes baasje, dat is zuur, ik denk dat dat rijp is voor de vuilnisbak
een lekker rauw eitje dan? Uhmmm mijn baasje is niet echt een keukenprinses.. zou ze niet weten dat het niet gekookt is? Maar die schilletjes kan je wel leuk mee spelen...
visje? aiii dat stinkt
vuile pens met groente? En ik dacht dat vis stonk... wat is dit? Mest voor het heerlijke gras in de tuin?
Oh baasje, lekker varkensvlees, daar lust ik wel meer van, waarom krijg ik daar nou maar zo'n heel klein stukje van???
Kortom, het is een vreselijk KVV dieet met kippenbotten.. Lamsvlees eet hij wel als ik het bak, het eitje gekookt, maar paard of geit piekert hij niet over, laat staan wild of vis. Daar moet hij echt niets van weten.
Momenteel probeer ik de tomatensoep naar groentensoep te veranderen om door de KVV te doen. Ik probeer het bakken van het lam en het koken van het ei een beetje af te bouwen. Ik denk dat ik visjes ook maar eens licht ga proberen te bakken, of misschien vis uit blik om ze aan de smaak te laten wennen? Mijn moeilijke eter was echt gek op sardientjes uit blik...
Maar ik zat dus al te lezen om een beetje inspiratie op te doen om die kleine smurf eens wat meer aan het barfen te krijgen. En ik denk dat ik sowieso toch een beetje gedoomd ga zijn om ook KVV te geven gezien hij echt zijn neus op haalt voor alle botten behalve kip. Dus daarmee valt zo veel af :-( Maaar hij is pas 6 maanden met een kauwkracht van 0,1 dus het kan nog komen...
Ben ik nou zo verwend met mijn barfers? M'n oude van 20 eet nog steeds echt alles behalve eend en fazant. Natuurlijk kijkt ze wel eens moeilijk uit haar hoofd zo van hmmm moet dit nou??? En ik mis mijn moeilijke barfer nog steeds hoor, maar niet qua samenstellen van de maaltijden.
Oh en die hoeveelheden... zit ik alles in stukken te hakken, lust hij het niet.. en gaat het naar mijn grote hond die het zonder te kauwen door slikt :-/
Dus als iemand tips heeft om het menu wat meer uit te gaan breiden, heeeel graag