Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Misschien toch door het centrifugeren? Ik heb ze drijfnat opgehangen en ze zijn echt nog zo zacht als bij aanschaf. Ik had me al voorgenomen ze volgende keer ook in de wasmachine te stoppen maar ga nu alweer twijfelen  :-\
Door saskia37
Ik heb hier de vachtjes naar aanleiding van dit topic, ook gewassen in de wasmachine wolwas programma 800 toeren centrifugeren en met woolite en ze zijn weer heerlijk zacht en ook het leer is zacht gebleven :)
Door zurca
pike schreef: Misschien toch door het centrifugeren? Ik heb ze drijfnat opgehangen en ze zijn echt nog zo zacht als bij aanschaf. Ik had me al voorgenomen ze volgende keer ook in de wasmachine te stoppen maar ga nu alweer twijfelen  :-\
Als je het centrifugeren helemaal uit kan zetten dan bereik je, denk ik, hetzelfde als met de hand wassen...
Helaas zit die mogelijkheid hier niet op de "hondenspullenwasmachine".
Daarnaast was het ook een wat goedkopere kwaliteit vacht, wie weet heeft dat er ook mee te maken...
Door rosmin
[quote="saskia37"]
Ik heb hier de vachtjes naar aanleiding van dit topic, ook gewassen in de wasmachine wolwas programma 800 toeren centrifugeren en met woolite en ze zijn weer heerlijk zacht en ook het leer is zacht gebleven :)
[/quote]

Hoe doen jullie dat dan met die bergen zand die nog in de vacht zitten en blijven zitten na stofzuigen/ kloppen/ schudden....
dat is de reden dat ik ze niet in de wasmachine durf te doen
Door zurca
[quote="rosmin"]
Hoe doen jullie dat dan met die bergen zand die nog in de vacht zitten en blijven zitten na stofzuigen/ kloppen/ schudden....
[/quote]

Niet over nagedacht... heb de vacht niet eens uitgeklopt oid ::)
Heb voor de hondenspullen wel een aparte wasmachine....
Door Lil
[quote="rosmin"]
[/quote]

Gelukkig een maal systeem, want is tevens droger. En doe het pas sinds de waterblazer, dan is echt veel zand weg heb ik het idee.
Door rosmin
[quote="zurca"]
Heb voor de hondenspullen wel een aparte wasmachine....
[/quote]

dat scheelt natuurlijk  ;)
die luxe heb ik niet en ondanks dat Sam een korthaar is neemt ie veeeel zand mee
ik verbaas me over de hoeveelheid zand die ik vind onder zijn kussens/ zijn kleden/ in schapenvachten
Door pike
Ik kan het centrifugeren niet uitzetten helaas. Maar dat van het zand daar had ik ook nog niet bij stilgestaan. Dus volgende keer toch maar weer op de hand.
Door Nynke
Heb vanmorgen de schapenvacht gewassen op wol-programma met 700 toeren centrifuge. Hij hangt nu aan de waslijn en ik vind het nu een vies geurtje, misschien dat dat bij droger worden vermindert :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door