Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Dr Vroom in Oisterwijk, Tannetje, die uiteindelijk toch de goede diagnose gesteld heeft, en de allergiepoli van het MCD in Amsterdam waar erg veel expertise zit. (En dan nog je eigen gezond verstand ism goegel. :biggrin2: )
Ik zal inderdaad is telefonische contact opnemen met een holistisch DA en een dermatoloog in NL.
Wellicht kan er via Skype al een hele hoop...

Weet je wat het ook is, we worden hier van het kastje naar de muur gestuurd en puntje bij paaltje is er dan niets mogelijk..

De hond ontgiften lijkt mij een eerste goede stap in de richting van hem weer schoon krijgen van zooi..
Wat betreft de diepe afkrabsel is nog niet gedaan, DA komt volgende week langs dan zullen we het hem meteen vragen..

We zouden heel graag van de brok af willen, we hebben inmiddels gevonden:

Hele lam
Hele kip (zat in zijn vorige voer dus lijkt me niet handig)
Rund
Alle vissoorten
Kwartel eiren
groentes

We missen alleen nog alle ingewanden etc. hier is een filipijn nu naar opzoek...
We zullen proberen iemand te vinden in NL die via Skype, telefoon, mail ons wellicht kan helpen..

Thnx to you all again! Julie verdienen allemaal een bloemetje!
Door sella
Er wordt geen orgaanvlees gebruikt in recepten? Het is niet goedkoop, maar ik zou bij de appie kippenhart, lever en nier kunnen kopen, dat is voor de humane consumptie.
Ik wil wel eens kippenlevertjes bakken met saté maar de rest mag toch echt mijn bord overslaan.
Wie weet is er wel zoiets van eend ofzo in de supermarkt of versmarkt te vinden?
Ik weet niet of er bij jullie iets van een makro is? Daar kan je hier lamshart kopen in bulk voor humane consumptie
Het zal vast in recepten worden gebruikt maar dat is niet te verkrijgen in de supermarkt waar wij komen.. daarom hebben we nu een Filipijn gevraagd om naar zijn supermarkt en versmarkt te gaan..
Echter weten we dan niet zeker hoe lang het vlees buiten de koeling heeft gelegen en wat er allemaal mee gebeurd is.. wij westerlingen zouden het absoluut niet kunnen eten..
Helaas geen "makro" concepten hier..
Hoi Hoi,

Nou weer even een update.
Inmiddels met Tannetje Koning gesproken, het advies gekregen om met tee-tree shampoo te gaan wassen en over te gaan op Acana vis.
Dit zijn we nu sinds een week aan het doen, dus nog even wachten tot er resultaat komt.

Hij heeft ook allemaal gespleten nagels, en de kale plekken worden langzaam olifanten huidjes..
Sinds 1.5 week begint hij ook aan zn snoet te krabben en over de grond te slepen om van de jeuk af te komen en hij schud continu met zn oren, deze bekeken maar we zien geen overtollig smeersel, we maken de oren ook 2x per week schoon..

Verder hebben we met Tannetje afgesproken dit 6 weken aan te kijken en haar dan terug te bellen, mocht het niet hebben gewerkt gaan we verder kijken. Ze vond het erg lijken op een bepaalde allergie die bij DH voorkomt (ben de naam vergeten).

Ik hou jullie verder op de hoogte!

liefs!
kimberly_vdh schreef: Hoi Hoi,

Nou weer even een update.
Inmiddels met Tannetje Koning gesproken, het advies gekregen om met tee-tree shampoo te gaan wassen en over te gaan op Acana vis.
Dit zijn we nu sinds een week aan het doen, dus nog even wachten tot er resultaat komt.

Hij heeft ook allemaal gespleten nagels, en de kale plekken worden langzaam olifanten huidjes..
Sinds 1.5 week begint hij ook aan zn snoet te krabben en over de grond te slepen om van de jeuk af te komen en hij schud continu met zn oren, deze bekeken maar we zien geen overtollig smeersel, we maken de oren ook 2x per week schoon..

Verder hebben we met Tannetje afgesproken dit 6 weken aan te kijken en haar dan terug te bellen, mocht het niet hebben gewerkt gaan we verder kijken. Ze vond het erg lijken op een bepaalde allergie die bij DH voorkomt (ben de naam vergeten).

Ik hou jullie verder op de hoogte!

liefs!
Fijn dat je in contact bent met Tannetje. Lijkt dit niet 'gewoon' op atopische dermatitis? Ik hoop dat het wassen met tea tree en deze brokken verlichting gaan brengen. En snel.
Dat verharden van de plekken, tenminste ik denk dat je dat bedoeld met olifantenhuid, (wat schubbig maar toch ook weer niet) doet me inderdaad ook aan dermatitis denken. Ik hoop dat je verbetering gaat zien. Je moet dat echt wel 6 weken geven behalve als het erg snel en hevig verergerd dan zou ik acuut weer aan de bel trekken bij Tannetje. Ik duim dat het vanaf nu beter gaat.  :)
Door sella
Ik was mijn duitse herders ook altijd met tea tree shampoo. Ik neem aan dat je weet dat je de shampoo moet oplossen in een zeg liter water waar je de hond dan mee wast?
Krijg het anders maar weer eens uitgespoeld :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door