Moderator: Lizzy
Radja schreef: Ik weet niet wie er gelijk heeft, maar volgens mij zit er in rauw onbewerkt vlees geen koolhydraten!In orgaan zit wel KH, maar dat is altijd nog niet vergelijkbaar met een boterham oid.![]()
Angelique schreef: In orgaan zit wel KH, maar dat is altijd nog niet vergelijkbaar met een boterham oid.Klopt,maar in zeer kleine hoeveelheden, bijna verwaarloosbaar!
Radja schreef: Klopt,maar in zeer kleine hoeveelheden, bijna verwaarloosbaar!Ja samen met Steff
Maar als een slede hond op versvlees koolhydraten nodig heeft,dan zou dat toch op te lossen zijn met bijvoorbeeld bataten,aardappel en evt gezonde koolhydraten!
Edit: misschien kan Esther Q er iets zinnigs over vertellen,zij werkt met slede honden!?
kakocavi schreef: Ik kan me voorstellen dat je voor langdurige krachtinspanning eerder veel vet nodig hebt in de voeding, omdat vet meer kcal bevat en dus voor meer (en langzame) energie zorgt. Koolhydraten zijn juist snelle energieleveranciers.Vettere en gewoon meer voeding is ook mijn eerste gedachte.
Aan de andere kant eten marathonlopers altijd veel koolhydraten voordat ze gaan lopen, dus ik weet het eigenlijk ook niet.