Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Gemiddeld 1000 honden per asiel?! Is dat niet een beetje veel?!

Ik snap helemaal niets van die cijfers. Hoe bedoel je: 180.000 honden een huis? Dat die geplaatst zijn in 2012? En als van de 132.000 broodfokhonden er 95% uit het oostblok komt, hoe kan het aantal buitenlandse honden dan 8261 bedragen? 95% van 132.000 is toch al ver over de 100.000?
Door Wendi
Martine-Tom schreef: ja want uiteraard is alles zonder boom broodfok... ::)
Ik heb het even nagekeken, ze noemen het de commerciële fok.
Door Wendi
Het is een plaatje van een poster, ik weet niet hoe ik dat moet plaatsen.
Als iemand dat wel weet, haar email adres wil geven en het voor mij plaatsen dan stuur ik het even op!
Door Anne in Zweden
Wendi schreef: Ik heb het even nagekeken, ze noemen het de commerciële fok.
Hoe zit het dan met het oepsnestje van mijn buurman, waar ik gratis en voor niets een pup mag afhalen? Da's niet commercieel maar zulke pups belanden ook vaak in het asiel, als het puppige eraf is.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op zo 07 sep 2014, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MargaS
Hope schreef: Tja, cijfers om te huilen.
Het is simpelweg onmogelijk om al die honden een goede plek te geven. En dus moet je het probleem aanpakken waar het ontstaat.
Het is zo verschrikkelijk moeilijk want alles heeft twee kanten. Wij komen sinds 2000 jaarlijks in Polen op het platteland tegen de Russische grens.
De (meeste) mensen leven daar in kleine oude houten huisjes. En achter het huis een moestuin die noodzakelijk is om te kunnen eten.De sociale voorzieningen zijn er slecht.
Elk huis heeft een hek en binnen dat hek lopen 's nachts 1 of 2 honden los. Overdag in een hok of aan de ketting. Hier worden honden "gefokt", maakt niet uit welke combinatie want er zijn immers opkopers die geld geven voor een pup. 5 of 10 euro per pup is rijkdom daar waar de ruilhandel nog floreert. Een kan melk tegen een zak aardappelen.
De laatste jaren zie je dat men rashonden met papieren aanschaft. Het liefst meerdere rassen die gewild zijn. Dat brengt immers meer op? Ik ben erop tegen, fel op tegen maar kan ook begrip hebben dat de mensen daar zoiets aangrijpen om te overleven.
Ook zijn er natuurlijk de foute puppyfabrieken die er fijn van leven en het dier niks in de reken hebben, net als overal in Europa en daarbuiten.
Door Wendi
Anne in Duitsland schreef: Hoe zit het dan met het oepsnestje van mijn buurman, waar ik gratis en voor niets een pup mag afhalen? Da's niet commercieel maar zulke pups belanden ook vaak in het asiel, als het puppige eraf is.
ehm...ik heb het onderzoek niet gedaan hoor, ik vond het waardevolle info om te delen in deze discussie.
Maar de sfeer is een beetje grimmig hier merk ik  :-\

Ik plaats met liefde het hele plaatje als iemand me daarbij helpen wil en als je het echt wilt weten zou ik AFP benaderen.
Door Anne in Zweden
Wendi schreef: ehm...ik heb het onderzoek niet gedaan hoor, ik vond het waardevolle info om te delen in deze discussie.
Maar de sfeer is een beetje grimmig hier merk ik  :-\

Ik plaats met liefde het hele plaatje als iemand me daarbij helpen wil en als je het echt wilt weten zou ik AFP benaderen.
O nee, grimmig is het niet bedoeld hoor! Ik snap het alleen oprecht niet, hoe zulke cijfers tot stand komen. En ik weet dat jij het onderzoek niet hebt uitgevoerd, maar als je met cijfers komt, is het natuurlijk wel handig om te weten waar die voor staan. ;)

Als je met je linkermuisknop op het plaatje klikt, zie je dan niet iets als "URL kopiëren" staan? Zo ja, dan die URL kopiëren, hier neerzetten, selecteren en dan het foto-icoontje hierboven (onder het cursief-icoontje, naast het YouTube-icoontje) erop loslaten. Dan zou het moeten lukken.
Door Wendi
Anne in Duitsland schreef: O nee, grimmig is het niet bedoeld hoor! Ik snap het alleen oprecht niet, hoe zulke cijfers tot stand komen. En ik weet dat jij het onderzoek niet hebt uitgevoerd, maar als je met cijfers komt, is het natuurlijk wel handig om te weten waar die voor staan. ;)

Als je met je linkermuisknop op het plaatje klikt, zie je dan niet iets als "URL kopiëren" staan? Zo ja, dan die URL kopiëren, hier neerzetten, selecteren en dan het foto-icoontje hierboven (onder het cursief-icoontje, naast het YouTube-icoontje) erop loslaten. Dan zou het moeten lukken.
Het is een afbeelding in mijn afbeeldingenmap.

Maar ik zal kijken of ik je kan uitleggen wat er volgens mij bedoeld wordt.
Volgende post  ;)
Door Wendi
Anne in Duitsland schreef: Gemiddeld 1000 honden per asiel?! Is dat niet een beetje veel?!

Ik snap helemaal niets van die cijfers. Hoe bedoel je: 180.000 honden een huis? Dat die geplaatst zijn in 2012? En als van de 132.000 broodfokhonden er 95% uit het oostblok komt, hoe kan het aantal buitenlandse honden dan 8261 bedragen? 95% van 132.000 is toch al ver over de 100.000?
Ja 180.000 honden geplaatst.
de buitenlandse honden zijn een andere categorie dan de commerciele dus die 8 duizend zoveel horen niet bij die 132.000.
snap je?
Door Anne in Zweden
Wendi schreef: Het is een afbeelding in mijn afbeeldingenmap.

Maar ik zal kijken of ik je kan uitleggen wat er volgens mij bedoeld wordt.
Volgende post  ;)
Die moet je dan eerst ergens online neerzetten (via photobucket of facebook of zo), dan pas kun je hem hier plaatsen (dan heeft de afbeelding een url namelijk, als ie online staat).

Ik wacht geïnteresseerd af! :biggrin2:
Door Wendi
Anne in Duitsland schreef: Die moet je dan eerst ergens online neerzetten (via photobucket of facebook of zo), dan pas kun je hem hier plaatsen (dan heeft de afbeelding een url namelijk, als ie online staat).

Ik wacht geïnteresseerd af! :biggrin2:
pffff wat een gedoe, ik wil eigenlijk naar bed...
Door Angelique
Anne in Duitsland schreef: Gemiddeld 1000 honden per asiel?! Is dat niet een beetje veel?!

1000 honden gemiddeld over alle asiels.

Per jaar worden er gemiddeld zo'n 180.000 honden nieuw aangeschaft, waarvan er dus 132.000 uit de broodfok/oepsnestjes enz. komen, waarvan dus 95% oostblokimportpups. De buitenlandse honden die via stichtingen kwamen zijn er dan 8261.
Door Anne in Zweden
Angelique schreef: 1000 honden gemiddeld over alle asiels.

Per jaar worden er gemiddeld zo'n 180.000 honden nieuw aangeschaft, waarvan er dus 132.000 uit de broodfok/oepsnestjes enz. komen, waarvan dus 95% oostblokimportpups. De buitenlandse honden die via stichtingen kwamen zijn er dan 8261.
Dus alle asiels samen hebben 1000 geplaatst? Maar dat is niet wat er staat, ze hebben het over "plaatsbare" honden. Maar dat er meer dan 100.000 pups uit het oostblok zouden komen, daar word ik even stil van. Da's echt wel een hele hoop...

Naja, we wachten het plaatje van Wendi morgen  ;) wel af.
Door Wendi
eh ik denk niet dat ik nog ga klooien voor dat plaatje, veel uitgebreidere info staat in de link!
Het plaatje is daar een samenvatting van die ik al grotendeels gegeven heb  ;)

welterusten!  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door