Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Else
Ik ga met niet in de discussie mengen verder maar het lijkt me inderdaad vreselijk als je als vrijwilliger in een dierenasiel werkt en je moet uitkiezen welke honden er moeten worden ingeslapen en welke niet  :'( :'(.
Brrrrr kippenvel .....
Door Hope
Kaela schreef: Nee je bent niet onduidelijk en ja ik vind het hartstikke goed als mensen iets doen aan dierenleed. Waar dan ook, dus ook daar.

Waar het mij om gaat, is dat een berichtje zoals waar dit topic mee geopend wordt, ons "verplicht" om het heel erg te vinden voor deze 320 hondjes. En dat vind ik ook, geen enkele dierenliefhebber kan dit met een stenen hart lezen. Alleen ik kan er niets mee. Ik heb geen plek voor een hondje, ik heb geen plek voor 320 hondjes, ik heb geen bergen geld om te doneren, ik ga niet naar Spanje vliegen om mee te helpen. Dus behalve het heel erg vinden enzo, kan ik er niets mee.

In dit hele topic wordt eigenlijk steeds geroepen dat het VRESELIJK is en dat we er iets aan moeten doen. Maar wat ik de hele tijd probeer te vertellen, is dat ik vind dat dat "proberen er iets aan te doen" aan de verkeerde kant gebeurd. En dan is het hartstikke goed als er goede stichtingen bestaan die daar bewustzijn vergroten, steriliseren enz, maar er wordt in dit topic geroepen dat wij iets moeten doen voor deze 320 arme zielige individuutjes. En dat is wat mij betreft dus echt vanaf de verkeerde kant het probleem op willen lossen.

Je kan dan wel zeggen dat we het moeten weten, bewustzijn moet worden vergroot enz, maar wat bereik je er mee als men er vervolgens weinig tot niets mee kan? Er worden een aantal honden geplaatst, er wordt wat geld gedoneerd en that's it. En dat moet ook vooral, ik wil helemaal niet zeggen dat je er niet je best voor mag doen. Maar ik denk dat het enige wat je bereikt met een bericht als deze op een forum, dat je a) weer de eeuwige discussie over hondjes uit het buitenland halen krijgt, b) een heleboel mensen die het oprecht heel erg vinden en zich k*t voelen en c) iedereen gaat weer over op de orde van de dag. En dan komt er volgende week een bericht over de hondjes in Roemenië, een poosje terug waren er overstromingen in Bosnië en moest iedereen van alles doneren voor de hondjes daar. En ik vind het goed dat mensen willen helpen, ik vind het goed dat mensen iets proberen te doen, zo her en der doneer ik een keer geld als ik daar de zin van in zie. Echt, laat dat goede van mensen alsjeblieft voort blijven duren. Maar ik heb er geen trek in om verplicht te worden bij elk berichtje op stel en sprong op welke manier dan ook iets moet doen en al helemaal niet als ik vind dat wat er gesteld wordt als de oplossing wat mij betreft helemaal geen oplossing is.
Mooi verwoord!
Door BusKay
Sher schreef: Ik haal er even wat dingetjes uit, waardoor ik de indruk krijg dat je niet zo blij bent met mijn berichtje en vindt dat ik dat niet had moeten plaatsen. Ik vertaal dat dan in dat ik verkeerd bezig ben volgens jou.
Ik zie hier echt niet in dat je het toch stiekem wel heel fijn van me vindt, maar misschien communiceren wij verschillend.  :-\
Toen je het topic opende had je kunnen weten dat deze discussie er kon komen...

In Bels kreeg men er 19 blz. mee vol, dus we kunnen nog even...

http://www.hondenvrienden.be/forum/algemeen/spaanse-hondjes-zoeken-dringend-een-thuis-145261/
Door Kaela
Sher schreef: Ik haal er even wat dingetjes uit, waardoor ik de indruk krijg dat je niet zo blij bent met mijn berichtje en vindt dat ik dat niet had moeten plaatsen. Ik vertaal dat dan in dat ik verkeerd bezig ben volgens jou.
Ik zie hier echt niet in dat je het toch stiekem wel heel fijn van me vindt, maar misschien communiceren wij verschillend.  :-\
Ik vind het vervelend dat door de openingspost en diverse reacties daarop (en in vele eerdere discussies omtrent dit onderwerp) min of meer gesteld wordt dat iedereen die dit leest het heel erg moet vinden en er iets aan moet willen doen.

Ik vind niet dat jij verkeerd bezig bent, er verkeerd aan hebt gedaan om Noortje te nemen of dat het verkeerd is dat jij voor het asiel wel iets wil betekenen.
Door Sher
BusKay schreef: Toen je het topic opende had je kunnen weten dat deze discussie er kon komen...

In Bels kreeg men er 19 blz. mee vol, dus we kunnen nog even...

http://www.hondenvrienden.be/forum/algemeen/spaanse-hondjes-zoeken-dringend-een-thuis-145261/
Ik ben vast heel naïef, maar nee ik val zo van mijn stoel als hier wordt gezegd dat je 320 hondjes beter massaal kunt afmaken. Dat verwacht ik niet op een website met dierenliefhebbers.
Ik snap er ook niks van dat er mensen zijn die vinden dat je gedwongen winkelnering hebt bij Nederlandse asielen als je een hondje een tweede kans wil geven.
Misschien zijn er wel dingen die ik niet wil snappen en heel eerlijk, dat is niet iets waar ik me voor schaam.  Laat mij dan maar met mijn domme kop tegen de muur lopen.  :biggrin2:
Ik ga nog wel even kijken naar mijn Belgische medesukkel, bedankt voor de link.  :P
Laatst gewijzigd door Sher op zo 07 sep 2014, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sher
Kaela schreef: Ik vind het vervelend dat door de openingspost en diverse reacties daarop (en in vele eerdere discussies omtrent dit onderwerp) min of meer gesteld wordt dat iedereen die dit leest het heel erg moet vinden en er iets aan moet willen doen.

Ik vind niet dat jij verkeerd bezig bent, er verkeerd aan hebt gedaan om Noortje te nemen of dat het verkeerd is dat jij voor het asiel wel iets wil betekenen.
Eigenlijk zou ik denken dat je dit topic snel uit je hoofd zou zetten als je je er te sterk door aangesproken voelt. Misschien heb je er meer affiniteit mee dan je zelf denkt?  :P
Door Anne in Zweden
Sher schreef: Ik ben vast heel naïef, maar nee ik val zo van mijn stoel als hier wordt gezegd dat je 32 hondjes beter massaal kunt afmaken. Dat verwacht ik niet op een website met dierenliefhebbers.
Ik snap er ook niks van dat er mensen zijn die vinden dat je gedwongen winkelnering hebt bij Nederlandse asielen als je een hondje een tweede kans wil geven.
Misschien zijn er wel dingen die ik niet wil snappen en heel eerlijk, dat is niet iets waar ik me voor schaam.  Laat mij dan maar met mijn domme kop tegen de muur lopen.  :biggrin2:
Ik ga nog wel even kijken naar mijn Belgische medesukkel, bedankt voor de link.  :P
Het is natuurlijk verschrikkelijk dat dat gaat gebeuren, maar wat ik in deze hele discussie een beetje mis is een andere oplossing voor dit acute probleem. Dat asiel moet dus dicht, er moeten dus honden worden afgemaakt, plaatsing van die 320 honden lijkt onmogelijk, bewustwording is een langdurig proces waar het asiel nu niets aan heeft. Welke andere oplossingen zijn er te bedenken voor de huidige situatie?
Door Sher
Anne in Duitsland schreef: Het is natuurlijk verschrikkelijk dat dat gaat gebeuren, maar wat ik in deze hele discussie een beetje mis is een andere oplossing voor dit acute probleem. Dat asiel moet dus dicht, er moeten dus honden worden afgemaakt, plaatsing van die 320 honden lijkt onmogelijk, bewustwording is een langdurig proces waar het asiel nu niets aan heeft. Welke andere oplossingen zijn er te bedenken voor de huidige situatie?
Wat mij betreft worden er wel zo veel mogelijk geplaatst. Dat dit niet met alle hondjes zal lukken is iets waar ik me pijnlijk van bewust ben.  :-\
Door Kaela
Sher schreef: Eigenlijk zou ik denken dat je dit topic snel uit je hoofd zou zetten als je je er te sterk door aangesproken voelt. Misschien heb je er meer affiniteit mee dan je zelf denkt?  :P
Goh, zou je denken als 4 van onze 5 dieren herplaatser zijn? Alleen ik had gehoopt dat we meer naar de structurele oplossing zouden gaan, maar jij wil bij deze specifieke 320 hondjes blijven. Dus daarom blijf ik reageren, om uit te leggen waar ik denk dat we veel meer, voor veel meer honden zouden kunnen betekenen. Ik heb stiekem echt geen stenen hart hoor.
Door Sher
Kaela schreef: Goh, zou je denken als 4 van onze 5 dieren herplaatser zijn? Alleen ik had gehoopt dat we meer naar de structurele oplossing zouden gaan, maar jij wil bij deze specifieke 320 hondjes blijven. Dus daarom blijf ik reageren, om uit te leggen waar ik denk dat we veel meer, voor veel meer honden zouden kunnen betekenen. Ik heb stiekem echt geen stenen hart hoor.
Zeg ik dat ik het bij die 320 hondjes wil laten? Mag ik alleen aandacht vragen voor iets als ik een structurele oplossing heb voor alle honden die geen baas hebben? Ik snij één probleem aan. Dat hoeft niet het grootste probleem ter wereld te zijn, misschien ook niet het probleem waar jij je het meest door aangesproken voelt. Nou dat kan toch?
Er komen ook wel eens mensen bij mijn deur collecteren t.b.v. iets. Die ga ik ook niet uitleggen dat er nog wel andere problemen zijn.  :-\
Door Kaela
Sher schreef: Zeg ik dat ik het bij die 320 hondjes wil laten? Mag ik alleen aandacht vragen voor iets als ik een structurele oplossing heb voor alle honden die geen baas hebben? Ik snij één probleem aan. Dat hoeft niet het grootste probleem ter wereld te zijn, misschien ook niet het probleem waar jij je het meest door aangesproken voelt. Nou dat kan toch?
Er komen ook wel eens mensen bij mijn deur collecteren t.b.v. iets. Die ga ik ook niet uitleggen dat er nog wel andere problemen zijn.  :-\
Nou ben je een probleem aan het maken van iets wat geen probleem is. Jij stelt 320 honden aan de kaak, een aantal mensen roepen dat die 320 honden maar een piepklein deel van de problematiek zijn en willen het grote plaatje in beeld stellen, jij roept vervolgens dat die mensen dat niet moeten doen en naar die 320 hondjes moeten kijken, want zielig en individuen enz. Van mij mag je en van mij mag je alles verder nog. Betrek niet alles wat ik zeg voor 100% op jezelf. En zelfs al vind ik iets anders, we hebben beide een mening en die mag verschillend zijn.
Door Angelique
Sher schreef: Ik ben vast heel naïef, maar nee ik val zo van mijn stoel als hier wordt gezegd dat je 320 hondjes beter massaal kunt afmaken. Dat verwacht ik niet op een website met dierenliefhebbers.
Als jij had gedacht dat hier dan 320 mensen zouden opstaan om één van die honden te adopteren, dan vind ik dat zeker naïef. Daarbij omvat dierenliefde meer dan enkel alle honden van de straat plukken en die ten koste van alles willen herplaatsen in ienepiene NL. Niet alleen die van Spanje, maar ook die van de andere minderhondlievende naties binnen europa.
Als ik met regelmaat zie watvoor soort hondjes er herplaatst dienen te worden en dan qua soort in de zin van...in een erbarmelijke lichamelijke c.q. geestelijke conditie, dan vind ik een spuitje humaner dan zo'n beestje ik weet niet hoe lang in een asiel laten wegverpieteren c.q 'm naar NL verkassen waar er vaak ook nog een end mee in de rondte geleurd moet worden. Hoe bout het ook klinkt, je kan niet al die honden uit al die landen naar NL (of duitsland) halen, want met hetzelfde tempo dat je ze hiernaartoe haalt stromen de asiels daar weer vol.

Ik snap best dat jij je dit geval wat meer aantrekt omdat jouw hondje daar ook vandaan komt, maar met alleen roepen hoe erg het is ga je het probleem ook niet oplossen.
Door Sher
Angelique schreef: Als jij had gedacht dat hier dan 320 mensen zouden opstaan om één van die honden te adopteren, dan vind ik dat zeker naïef. Daarbij omvat dierenliefde meer dan enkel alle honden van de straat plukken en die ten koste van alles willen herplaatsen in ienepiene NL. Niet alleen die van Spanje, maar ook die van de andere minderhondlievende naties binnen europa.
Als ik met regelmaat zie watvoor soort hondjes er herplaatst dienen te worden en dan qua soort in de zin van...in een erbarmelijke lichamelijke c.q. geestelijke conditie, dan vind ik een spuitje humaner dan zo'n beestje ik weet niet hoe lang in een asiel laten wegverpieteren c.q 'm naar NL verkassen waar er vaak ook nog een end mee in de rondte geleurd moet worden. Hoe bout het ook klinkt, je kan niet al die honden uit al die landen naar NL (of duitsland) halen, want met hetzelfde tempo dat je ze hiernaartoe haalt stromen de asiels daar weer vol.

Ik snap best dat jij je dit geval wat meer aantrekt omdat jouw hondje daar ook vandaan komt, maar met alleen roepen hoe erg het is ga je het probleem ook niet oplossen.
Al die 320 hondjes voor 1 december naar Nederland gaat niet lukken. Verder ben ik met je eens dat er heus hondjes bij zullen zijn die niet plaatsbaar zijn. Ik ben juist voor een zeer strenge screening. Een hondje in een erbarmelijke lichamelijke of geestelijke conditie mag van mij ook een spuitje. Ik ben volledig met je eens dat dat veel humaner is.
Ik denk dat wij het juist heel erg met elkaar eens zijn.
Door Kallista
Ik heb ooit een zieke hond uit Spanje gehad, die heeft hier welgeteld nog 5 weken een goed leven gehad  :-\

We wisten van te voren dat ze ziek was, ze zou een tumor aan een melkklier hebben, ze zou rond de 8 jaar zijn...ze was eerder 12 jaar oud. En veel slechter als wat ze ons gezegd hadden.
Voor het geld wat de chip en enting gekost hebben om haar nog over de grens te krijgen had ze beter ter plaatse ingeslapen kunnen worden.
Om een hondje nu voor 5 weken een goed leven te hebben nog die 12 uur transport aan te doen, nee als ik het had kunnen voorzien hoe slecht haar conditie was dan had ik er nooit aan begonnen.

Niet eens om de centen...maar de trieste beslissing te moeten nemen ze dan beter niet wakker te laten worden uit de narcose vanwege de metastasen in de longen, terwijl ze al op de operatietafel lag.

En nee, ik denk ook niet dat er op zo korte termijn zo veel goeie plaatsen te vinden zijn.
Hoe erg dat ook is  :(

Er mag hier naast de werkhonden ten alle tijden een hond uit de rescue wonen, maar a) is die plek al bezet momenteel en b) na onze bovenstaande ervaring zal ik zo snel geen hond meer uit Spanje nemen.
Door Sher
Kallista schreef: Ik heb ooit een zieke hond uit Spanje gehad, die heeft hier welgeteld nog 5 weken een goed leven gehad  :-\

We wisten van te voren dat ze ziek was, ze zou een tumor aan een melkklier hebben, ze zou rond de 8 jaar zijn...ze was eerder 12 jaar oud. En veel slechter als wat ze ons gezegd hadden.
Voor het geld wat de chip en enting gekost hebben om haar nog over de grens te krijgen had ze beter ter plaatse ingeslapen kunnen worden.
Om een hondje nu voor 5 weken een goed leven te hebben nog die 12 uur transport aan te doen, nee als ik het had kunnen voorzien hoe slecht haar conditie was dan had ik er nooit aan begonnen.

Niet eens om de centen...maar de trieste beslissing te moeten nemen ze dan beter niet wakker te laten worden uit de narcose vanwege de metastasen in de longen, terwijl ze al op de operatietafel lag.

En nee, ik denk ook niet dat er op zo korte termijn zo veel goeie plaatsen te vinden zijn.
Hoe erg dat ook is  :(

Er mag hier naast de werkhonden ten alle tijden een hond uit de rescue wonen, maar a) is die plek al bezet momenteel en b) na onze bovenstaande ervaring zal ik zo snel geen hond meer uit Spanje nemen.
De mensen van die stichting van jou zijn in mijn ogen dierenbeulen! Schandalig als je een hond (en adoptant) zoiets aandoet.
Ik hoop toch van harte dat die stichting niet meer bestaat!  >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door