Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
MargaS schreef: Nee, dierenliefde kent geen grenzen. Ik persoonlijk kan me dan ook totaal niet voorstellen dat er in NL geen enkele asielhond goed genoeg was om van jou liefde te mogen ontvangen.
Tja....
Maar maakt het dan uit? Dat ik koos voor een hond uit Spanje en niet voor een hond uit NL?!
Door zurca
MargaS schreef: Nee, dierenliefde kent geen grenzen. Ik persoonlijk kan me dan ook totaal niet voorstellen dat er in NL geen enkele asielhond goed genoeg was om van jou liefde te mogen ontvangen.
Deze blijft toch een beetje rondspoken... vind het eigenlijk ronduit een nare opmerking. "niet goed genoeg was"
Kan niet goed onder woorden brengen hoe ik dingen in mijn hoofd heb zitten maar het komt er weer op neer "wat maakt het uit waar de hond vandaan komt?!!"
Wie weet als we langer gezocht hadden in NL dat we daar ook "onze" hond hadden gevonden maar moet dat dan? En waarom is men toch zo tegen het adopteren van een hond uit het buitenland? Ik snap werkelijk niet waarom.... blijkbaar mag je als je een hond een goed thuis wilt bieden en kiest voor een herplaatser toch echt alleen maar uit eigen land een hond halen. Want als je zegt een hond uit het plaatselijk asiel te hebben is er niemand die zegt "ohw?? gohh waarom uit het plaatselijk asiel en waarom niet uit Spanje" Terwijl het andersom wel zo werkt...
Door Mieke L.
zurca schreef: Deze blijft toch een beetje rondspoken... vind het eigenlijk ronduit een nare opmerking. "niet goed genoeg was"
Ja kan me voorstellen dat je dat een nare opmerking vindt, en waarom zou jij je moeten verantwoorden voor jouw keuze!
Door Jura&Mahru
Mieke L. schreef: Ja kan me voorstellen dat je dat een nare opmerking vindt, en waarom zou jij je moeten verantwoorden voor jouw keuze!
+1
Door startouw
ik wordt eigenlijk boos en verdrietig tegelijk om  sommige reacties die ik hier lees.
ik ben in dit asiel geweest,  gisteren nog, en ik heb 4 honden mee terug gevlogen , 4 honden die met open armen ontvangen werden door hun nieuwe baasjes. 4 honden die bewust zijn gekozen, omdat hier in nederland helemaal niet zoveel honden in het asiel zitten. de keuze in honden is hier echt beperkt.  en in NL zijn de asielen van alle gemakken voorzien, in spanje is dat echt een ander verhaal. honden worden daar niet gezien als huisvriend, nee het moet werken  en anders mag hij/ zij  ophoepelen, sorry voor mijn  harde woorden maar zo is het daar echt.  en ondertussen wordt er vrolijk op los gefokt. Dus ja het is misschien een druppel op een gloeiende plaat ,maar dat wil toch niet zeggen dat  we het zo maar moeten laten gebeuren. want er zitten bijna 400 honden, en ze zijn echt bijna allemaal even lief,
echt !  en als ik er een paar kan helpen dan doe ik dat !
Het is goed dat ze gaan verhuizen, want alles is verouderd  en er zijn te veel honden, maar zomaar zeggen dat het goed is dat het gebeurt, dat ze dan hun rust krijgen  :o daar kan ik echt boos over worden. ga er maar naar toe , ga eens een dag helpen  en dan mag je zeggen wat je ervan vind
Door keetje
Toen Keet er niet meer was zocht ik naar een nieuwe 'mijn' hond.
Toevallig zat ze in een Nederlands asiel maar ik had 6 weken eerder een hond gezien waar ik weg van was maar bij nader inzien was het nog te vroeg. meneer Keetje was niet thuis en had nog afscheid van Keet genomen toen hij wegging en ik kon het hem niet aandoen welkom geheten te worden door een 'nieuwe' hond. Die hond zat in een buitenlands asiel en had ingevlogen moeten worden. Ze is uiteindelijk in Nederland gekomen en heeft ondertussen een gouden mandje. Was meneer Keetje thuis geweest toen ik de eerste hond vond dan was die er nu geweest. Niet omdat er in Nederland geen honden zijn maar juist omdat die hond in het buitenland zat.
Door Martine-Tom
Ok ik ga het 1 keer proberen uit te leggen hoe ik erin sta.
Ik veroordeel niemand, echt niet, in het leven moet ieder zijn keuze maken die goed voelt en wie ben ik om te oordelen over wat goed voelt voor een ander.
Ik maak de keus geen buitenlander te nemen, bewust niet, ik vind dat ik dan het probleem in stand houd, als alle asiels al hun honden naar het buitenland kunnen verkassen hoeft de regering er niks mee te doen want er is immers geen probleem. Hoe erg ik het ook vind hoor!
Ik vind dat het probleem wat bestaat groter is als wat "wij" op kunnen lossen, het voelt voor mij bijna als broodfok, als ik een broodfokpup neem red ik die ene pup...maar voor de ene pup komt gewoon weer een ander...en een ander...en een ander...
En zo gaat het met de buitenlandertjes ook, gaan er 10 naar Nederland...komen er gewoon weer 10 in het asiel.

Ja het is een probleem, ja het is zielig, de oplossing heb ik ook niet, maar mijn persoonlijke overtuiging is dat ik eraan bijdraag als ik een hond over laat vliegen. En daar mag een ander heel anders over denken, prima, ik doe mijn best om een ieder daarin in hun waarde te laten, als dat naar mij toe dan ook maar gebeurd  ;)

Daarnaast zie ik qua stichtingen, plaatsingen en opvangadressen ook nogal eens wat fout gaan, dus voor mij speelt er meer, maar de basis van waarom ik niet voor een buitenlander ga is bovenstaand.
En ja, in dit geval, de 320 honden die ingeslapen worden, echt dat is oprecht heel heel erg, maar ik denk ook dat een asiel waar zoveel honden zitten ook niet de aandacht kan schenken die een hond verdiend, en dat inslapen misschien niet eens de ergste optie is (tegenover jaren in een asiel zitten zonder persoonlijke aandacht) en ja, in Nederland gebeurd dat ook, en ja dat is ook zielig, ik denk dat het probleem groter is dan iets wat op te lossen is in onze generatie.
Wij als maatschappij gaan zo verknipt met dieren om en dat ligt eraan aan de basis, en hoe dat om te keren, geen idee, en daarin maakt een ieder zijn eigen keus, de ene vind dat je juist buitenlanders hierheen moet halen, en de ander vind juist van niet. Laten we alsjeblieft onthouden dat aan de basis van elk besluit dierenliefde ligt en niet oordelen over elkaar, maar accepteren dat er verschillende meningen kunnen zijn vanuit diezelfde basis...
Door Angelique
zurca schreef: Deze blijft toch een beetje rondspoken... vind het eigenlijk ronduit een nare opmerking. "niet goed genoeg was"
Kan niet goed onder woorden brengen hoe ik dingen in mijn hoofd heb zitten maar het komt er weer op neer "wat maakt het uit waar de hond vandaan komt?!!"
Wie weet als we langer gezocht hadden in NL dat we daar ook "onze" hond hadden gevonden maar moet dat dan? En waarom is men toch zo tegen het adopteren van een hond uit het buitenland? Ik snap werkelijk niet waarom.... blijkbaar mag je als je een hond een goed thuis wilt bieden en kiest voor een herplaatser toch echt alleen maar uit eigen land een hond halen. Want als je zegt een hond uit het plaatselijk asiel te hebben is er niemand die zegt "ohw?? gohh waarom uit het plaatselijk asiel en waarom niet uit Spanje" Terwijl het andersom wel zo werkt...
Je hebt 20 punten hoor. Toen ik Kat uit Servië haalde heb ik enkel van echt hondonwetende mensen de vraag gekregen...was er in NL niks te koop ofzo? maar verder boeide het niemand waarom ik niet in NL had gekocht, dus waarom zou het wel ineens ter discussie moeten staan als jij je grote liefde in spanje vindt. Legitiem een wensenpakket aan je aan te schaffen hond hangen is wat mij betreft niet voorbehouden aan rashondenfokkers/eigenaren. Want als ik zeg "boom van die pups is niet interessant voor mij" zeg ik met net zoveel woorden "niet goed genoeg". Klinkt bout, maar mooier kan ik het niet maken. 100 jaar geleden ging ik in asiels op zoek naar mijn 1ste hond. Er zijn er velen in de hokken blijven zitten om de doodsimpele reden dat ik ze niet leuk genoeg vond en ik toen ook al totaal niet de neiging had om mij een hond in huis te halen die ik niet op het 1ste, 2de of 3de gezicht leuk vond. En zo gaat het in de NL asiels nog steeds. Het aanbod sluit nou eenmaal niet aan op ieder zijn wensen en als je al gaat weten dat je in een NL asiel jouw hond met jouw wensenpakketje niet gaat vinden, dan mag je van mij gerust over de grens gaan kijken.

Maar voor mij wordt het gewoon anders als ik mensen busladingen met hondjes naar NL zie halen waarbij het overzicht op herkomst en toekomst volledig verdwenen is.
Door Martine-Tom
Angelique schreef: Je hebt 20 punten hoor. Toen ik Kat uit Servië haalde heb ik enkel van echt hondonwetende mensen de vraag gekregen...was er in NL niks te koop ofzo? maar verder boeide het niemand waarom ik niet in NL had gekocht, dus waarom zou het wel ineens ter discussie moeten staan als jij je grote liefde in spanje vindt. Legitiem een wensenpakket aan je aan te schaffen hond hangen is wat mij betreft niet voorbehouden aan rashondenfokkers/eigenaren. Want als ik zeg "boom van die pups is niet interessant voor mij" zeg ik met net zoveel woorden "niet goed genoeg". Klinkt bout, maar mooier kan ik het niet maken. 100 jaar geleden ging ik in asiels op zoek naar mijn 1ste hond. Er zijn er velen in de hokken blijven zitten om de doodsimpele reden dat ik ze niet leuk genoeg vond en ik toen ook al totaal niet de neiging had om mij een hond in huis te halen die ik niet op het 1ste, 2de of 3de gezicht leuk vond. En zo gaat het in de NL asiels nog steeds. Het aanbod sluit nou eenmaal niet aan op ieder zijn wensen en als je al gaat weten dat je in een NL asiel jouw hond met jouw wensenpakketje niet gaat vinden, dan mag je van mij gerust over de grens gaan kijken.

Maar voor mij wordt het gewoon anders als ik mensen busladingen met hondjes naar NL zie halen waarbij het overzicht op herkomst en toekomst volledig verdwenen is.
Ja dat, daar zit voor mij ook een verschil, 1 iemand die 1 hond uit Spanje haalt is voor mij iets heel anders dan ladingen honden die hierheen komen zonder al een mand te hebben. Lastig om precies te verwoorden omdat er zoveel dingen door elkaar lopen.
Door MargaS
Er wordt helemaal niemand ter verantwoording geroepen. Ik kan het me niet voorstellen dat als je bewust naar het asiel gaat voor een hond er niet één hond is die je zou willen hebben. En ik spreek uit ervaring, we hebben meerdere honden uit het asiel gehaald. Maar misschien had ik niet zoveel eisen. Het gaat me om de emotionele kant. Je ziet die beestjes en zou ze allemaal willen hebben.
In een buitenlands asiel zou ik hetzelfde hebben. Zo duidelijker?
Door Martine-Tom
Ruisje schreef: Ja lastig, want dit staat bijna haaks op wat je eerder zei... ;)

Nee, het zijn voor mij alleen 2 los van elkaar staande dingen. Hier in het tp ging het vooral over 1 iemand die 1 hond in het buitenland ziet en die over laat komen. Maar wat Lique aanhaalde, ook dat gebeurd, hele kluwen honden die hierheen komen zonder al een adresje te hebben met een permanente mand. Beiden gaat het dan om buitenlandse honden maar wel 2 verschillende systemen dus.

Je stuk over het sommetje snap ik niet...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door