Met afwisselende kvv smaken en merken doe je honden absoluut niet te kort! Daarin ga ik met de anderen mee. Hoe jij jezelf erbij voelt kan ik me voorstellen, tussen de oren ja, maar je wilt zo graag dat ze blijven genieten van hun eten als nu...
Ik heb ook nog wel een ideetje waardoor je niet een hele of halve dag staat te portioneren, maar hoe je het wendt of keert het blijft misschien te veel belasting.
Zo doe ik het zo, ook met 10 kilo verpakkingen, maar we gaan uit van de 1 kilo verpakking van degomeat.
Ik verpakt de porties vleesbot, spiervlees en orgaan apart. Het gemak ervan gaat wel pas werken als je van alles al wat porties in de vriezer hebt liggen.
En nu zijn bijvoorbeeld voor morgen je de eendennek porties op:
Je haalt 1 kilo nekken uit de vriezer en maak hier porties van voor je honden. Eén portie voor morgen en de rest in de vriezer. Klaar!
Je gaat dus pas portioneren als iets (bijna) op is. Je bent wel vaker porties aan het maken, maar telkens maar hele korte tijd -- 1 kilo spiervlees of vleesbot snijden of knippen is zo gebeurd.
Orgaanvlees is vanwege de kleinere porties wel wat meer werk en ik weet niet hoe je nu groentenmix doet, maar dat zou ik met ijsblokvormpjes en daarna in een zipzak of bak doen.
Is dit nog steeds geen optie en je wilt graag barf blijven voeren, dan zou ik net als Martine al zei hier een oproepje plaatsen. Ik woon niet in de buurt anders zou ik het met plezier doen, maar er is vast iemand (of een paar mensen die om de beurt) die je wil(len) helpen 1x per maand. Jij zorgt voor een drankje en hapje en de ander maakt porties voor je honden voor een maand!
Nooit geschoten is altijd mis, hè!