Berna schreef:
Ik voer hem zeker niet sec mager vlees. Haal nooit vet er af. Omdat hij het goed kan gebruiken. Geit is de hoofddiersoort hier.
Groente is ie kieskeurig. Daarnaast het vult leuk, maar bevat natuurlijk weinig tot geen calorien. Dus hij eet niet veel groente.
Tussendoortjes; gedroogde snoepjes ja. Maar een blokje schapenvet daarvoor komt hij zn mand niet uit.
Ik voer hem eems per dag. Op trainings en wedstrijddagen werkt 2* per dag alleen maar averechts. Hij moet geen last hebben van een volle maag.
Op rustdagen geef ik hem smorgens wat kvv.
Meneer eet echt prima maar, na 1,5 kg is het echt te veel. Ik ben ooit naar 1x per dag overgestapt omdat hij slecht at. Nu eet hij smorgens alleen als ie honger heeft.
Maar niemand die pasta bij voert bij extreme fysieke belasting? Meneer is behoorlijk schraal, zie foto in het eerste bericht. Vind dat prima en hij voelt zich er top bij. Vroeg me gewoon af of er slimme dingen zijn
Tja

Dan doe je al alles wat ik nog zou kunnen bedenken dat je kan veranderen.

Maar misschien kan iemand anders nog wel wat bedenken.
Ik kan volgen dat hij bij 2 keer per dag net minder gaat eten. Dat was hier ook een reden om van 3 naar 2 maaltijden per dag te gaan voor de katten. Ze gaven zelf aan dat aangenamer te vinden. Beetje honger voor de maaltijd is wel leuk.
Ik weet niet of koolhydraten zouden helpen. Zou kunnen van wel, maar niet in overdrijven want ze kunnen er zo vadsig van worden ipv gespierd dikker. En als hij te veel krijgt, zou het ook kunnen dat zijn energiehuishouding in de war raakt en hij iets minder energie krijgt.
Je zou het kunnen proberen.
Maar persoonlijk zou ik eerder aardappelen, pompoen en andere zetmeelrijke groenten voeren ipv pasta. Maar dat misschien persoonlijk...
Ook zou ik de koolhydraten dan even apart geven, niet in de hoofdmaaltijd en op de rustdagen. Met een beetje geluk krijgt hij dan wat meer honger wanneer de hoofdmaaltijd komt als hij een aantal uren voorheen koolhydraten heeft gehad. Zo werkt dat bij mezelf toch...