Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2986332
Ok...ik heb een kilozak bloemkoolroosjes liggen...er moet toch een manier zijn waarop bloemkool eetbaar word  :biggrin2:

Dus...spill wie heeft er een recept waarvan je gaat watertanden waarin bloemkool zit (bloemkoolrijst ken ik al, ik zoek iets van ovenschotels ofzo)  :D
Door Martine-Tom
#2986338
Kim_S schreef: Rauw. Met heul veul knoflooksaus. Maar daar ben je denk ik nog niet aan toe  :biggrin2:
:nono2:

Ik ben een bloemkoolmaagd...be gentle please  :biggrin2:
Door hannabelgje
#2986345
Ovenschotel, bodem bedekken met plakjes gekookte aardappel, daarover de gekookte bloemkool, daarover kippenragout, beetje kaas erover en in de oven. Smakelijk eten.
Door Martine-Tom
#2986348
hannabelgje schreef: Ovenschotel, bodem bedekken met plakjes gekookte aardappel, daarover de gekookte bloemkool, daarover kippenragout, beetje kaas erover en in de oven. Smakelijk eten.
Oh dat klinkt best lekker!

@hope, receptje? (Heb er veel gezien..die best veel verschillen onderling, dus 1 met een referentie is wel handig)  ;D
Door essie
#2986349
Even koken, dan in een ovenschaal met uitgebakken spekjes en geraspte kaas, en even de oven in.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2986350
Martine-Tom schreef: Oh dat klinkt best lekker!

@hope, receptje? (Heb er veel gezien..die best veel verschillen onderling, dus 1 met een referentie is wel handig)  ;D
Ik zal hem morgen eens uit de kast halen en overtypen!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2986351
hannabelgje schreef: Ovenschotel, bodem bedekken met plakjes gekookte aardappel, daarover de gekookte bloemkool, daarover kippenragout, beetje kaas erover en in de oven. Smakelijk eten.
Lekker dan ook kastanjechampignons erbij...

Eventueel afdekken met plakjes aardappel.  En dan niet een klein beetje kaas, maar gewoon lekker veel (strooikaas).
Door Martine-Tom
#2986367
BusKay schreef: Als je deze hebt gehad ben je inmiddels BLOEMKOOLLIEFHEBSTER:

http://www.smulweb.nl/recepten/bloemkoolschotel  120 x een schoteltje

Soeprezepie had je neem ik aan al gezien in wat eet ik vandaag.
Ja die had ik gezien  :)
Klinkt lekker, op de ham na, ik eet geen varken (vinden mijn darmen nooit zo leuk  ;))  ga ik zeker een keer proberen!
Ben gewoon benieuwd, er kwamen nogal wat jukkie reacties op bloemkool dus ben benieuwd wat anderen met hun bloemkool doen om het eetbaar te krijgen  ;D
Door El_Kato
#2986372
Koken, roerbakken met een flinke dot currypasta naar smaak en een scheut kokosmelk. Lekker met rijst  :D

Kip en andere groente naar smaak  ;)
Door BusKay
#2986379
Ja die had ik gezien  :)
Klinkt lekker, op de ham na, ik eet geen varken (vinden mijn darmen nooit zo leuk  ;))  ga ik zeker een keer proberen!

Gerookte kip o.i.d. in ieder geval een sterksmakend stukje vlees, soepballetjes kan ook prima, zou ze alleen wel ff zelfmaken zodat je zelf de smaak bepaald...

Ben gewoon benieuwd, er kwamen nogal wat jukkie reacties op bloemkool dus ben benieuwd wat anderen met hun bloemkool doen om het eetbaar te krijgen  ;D

Ze schrapen eerst een week moed bijeen en beginnen dan omdat anders die bloemkool vanzelf de koelkast uitloopt.  :biggrin2: :biggrin2:

Ik zou de volgende keer wel een vers bloemkooltje halen als ik jou was....
Laatst gewijzigd door BusKay op do 04 sep 2014, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door