Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Tja allergieen, stress... breek me de bek niet open.
Het zou kunnen zijn dat Nelson wellicht al aanleg (omdat hij ook zo gevoelig op het mieren kwestie reageerde) heeft voor dit soort dingen, en dat de stress van Duuk de bekende '' druppel'' is geweest.

Kaat is mega allergisch voor van alles en nog wat. Met haar gaat het steeds beter na een lang homeopatisch traject in samenwerking met een homeopaat. Ze heeft nu weer een dip, maar ik weet waardoor het komt.

Ontgiften werkt bij haar vaak ook heftig, zeker met groene leem etc.. Ik probeer het nu met het supermiddel curcuma :) (thanks to Lizzy)
Het gaat hier een heel stuk beter met Nelson!
Ik spray hem soms nog in met een biologische appelazijnverdunning en dat werkt super.
Zijn plekken worden lichter en de korstjes zijn er af.

Verder de echte ontgiftingsverschijnselen: veel haar in huis, schilfers en hele vieze ogen.
Ik was Maci wel eens met betadine schampoo, ik moet zeggen dat dat zeer goed helpt. Heeft ook erge huidproblemen en net zo een korsten en wondjes als Nelson, maar dan ong. overal. Merk gelijk dat het dan rustiger wordt. Wel logisch want ja op zo'n huid hebben bacteriën ook vrij spel.

Ik ga ook eens de appelazijn uitproberen want betadine wil ik niet te vaak doen ivm uitdrogen.

Wel fijn dat het weer beter gaat, misschien dat idd stress bij hem een enorme trigger is?
Hope schreef: Het gaat hier een heel stuk beter met Nelson!
Ik spray hem soms nog in met een biologische appelazijnverdunning en dat werkt super.
Zijn plekken worden lichter en de korstjes zijn er af.

Verder de echte ontgiftingsverschijnselen: veel haar in huis, schilfers en hele vieze ogen.
Kijk, mooi zo!
Irish schreef: Mag ik vragen wat een verdunning van appelazijn precies doet? Is dat tegen de jeuk? Mag dat ook op open wondjes?
Het helpt heel goed tegen jeuk!
Azijn is wat zuur. Ik zou het zelf niet gebruiken op wondjes, ik denk dat het prikt.
Door Hope
Het wordt weer erger met de jeuk, ondanks de groene leem. Zijn oksels en liezen worden rood en hij krabt zich een ongeluk. En hij stinkt naar natte, in een vieze sloot gelegen, brokkenhond.

Gisten?
Zal ik toch eerst maar een ritje da maken voor ik de heisa van elimineren op de nek haal?
Door sella
Ik zou gisten uit laten sluiten bij de da, en voor elimineren toch nog even tannetje contacten.
Weet je, dat jij zo ziek bent, dat heeft ook weerslag op je kanjer.
Ik ben erg beroerd van iets wat ik gedaan heb, het afgelopen weekend en toch ook nog even gister de hondjes wassen.
Beide heren weten niet wat ze moeten doen om me wat meer te laten lachen, ze jeuken ook beide meer van de stress.
Door Hope
sella schreef: Ik zou gisten uit laten sluiten bij de da, en voor elimineren toch nog even tannetje contacten.
Weet je, dat jij zo ziek bent, dat heeft ook weerslag op je kanjer.
Ik ben erg beroerd van iets wat ik gedaan heb, het afgelopen weekend en toch ook nog even gister de hondjes wassen.
Beide heren weten niet wat ze moeten doen om me wat meer te laten lachen, ze jeuken ook beide meer van de stress.
Goh, daar had ik nog niet aan gedacht!
Het is wel wat je zegt dat hij me wil laten lachen. Door bijvoorbeeld al zijn speelgoed op mijn buik te leggen als ik op de bank lig. Zijn ritme is ook weg natuurlijk. Hij zit veel thuis en gaat niet zoveel wandelen met de baas, omdat die zijn handen vol heeft aan mij.
Toch weer stress misschien?  :-\
Door sella
Ik zou dat zeker niet uitsluiten. Vandaar even overleggen met Tannetje, mogelijk heeft die nog een bloesemremedie in gedachte voor hem.
Dat heeft Buffel ook, en Shay krijgt iets via de hondenjuf en ik merk wel duidelijk verschil.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door