Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

kiara schreef: Je kan het ook afwisselen met boomwortel kruid
En er hangen tabaksdelen in ( evt heb ik wel wat voor je)
Jij bedoelt dan waarschijnlijk boerenwormkruid en tabakstelen ??  (Voor de duidelijkheid ;))

Ik had altijd boerenwormkruid in mijn kippenhok en heb nog nooit last gehad van bloedluis. Wel smeerde ik altijd de slaapstok aan de onderkant in met vaseline, zodat ik af en toe kon controleren of er geen bloedluis aanwezig was.
Boerenwormkruid oogstte ik zelf 1 keer per jaar, eind juli ongeveer, hing het in bosjes te drogen en ritste het van de stelen. Dan had ik weer voor een jaar genoeg  :)
keetje schreef: Ik las, 2 keer per jaar onkruid er tussen uit halen. Maaien??? Nee dat hoeft niet met sedum. :)
Ik ga het er met meneer Keetje over hebben. Ik vind het leuk, die tegels.
Wij vinden het ook erg leuk, alleen zo jammer dat (in onze situatie dan) we er niets van zien...
Daarom zijn we bezig met een "groene muur". We hopen dat de garagemuur waar we zicht op hebben er zo uit gaat zien;
https://kirhammond.files.wordpress.com/ ... ed1000.jpg
zurca schreef: Nahhh maaien is gelukkig ook niet nodig :biggrin2: 't Is geen grasmat he?! ;) ;)
Owww...
keetje schreef: Ik las, 2 keer per jaar onkruid er tussen uit halen. Maaien??? Nee dat hoeft niet met sedum. :)
Tjah... daarom dacht ik nou maaien...dat scheelt onkruid
Nynke schreef: Jij bedoelt dan waarschijnlijk boerenwormkruid en tabakstelen ??  (Voor de duidelijkheid ;))

Ik had altijd boerenwormkruid in mijn kippenhok en heb nog nooit last gehad van bloedluis. Wel smeerde ik altijd de slaapstok aan de onderkant in met vaseline, zodat ik af en toe kon controleren of er geen bloedluis aanwezig was.
Boerenwormkruid oogstte ik zelf 1 keer per jaar, eind juli ongeveer, hing het in bosjes te drogen en ritste het van de stelen. Dan had ik weer voor een jaar genoeg  :)
Uh ja sorry haalde het effe door de war  ::)
En ja uiteinde van de zitstokken doe ik ook met uienzalf of vaseline en daar overheen de dia
Gebruik geen boerenwormkruid wel tabaksstelen
Gaat gelukkig goed
bordie schreef: vinden ze de zitstok niet lekker zitten?
is ie te scherp of niet breed genoeg misschien?
op google kan je wel een foto vinden hoe hij moet zijn.
Leo heeft 'm aanwijzing van het kippenforum gemaakt. Niet te zien maar de hoeken zijn er helemaal afgevijld. Ik zal even aan de chef doorgeven dat zijn stok mogelijk niet lekker zit :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door