Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Wanneer het de eerste keer was zou ik het inderdaad even aankijken.
Kan ook dat ze niet door hebben hoe erg het doorklinkt ;-)
Feit dat het om 23.00 uur stopte vind ik toch wel positief! Kan zijn dat zij de grens net even anders hebben liggen, dat zij denken na 23.00 rust.

Hier horen we nog wel eens muziek vanuit de stad en dat gaat door tot 2 uur 's nachts, dat is de grens bij gemeente voor buiten festiviteiten dus dat ligt nog stukje later (en dan woon ik kwartier lopen van centrum en staan dus ook genoeg gebouwen tussen  :-X).
Door El_Kato
Vind het benoemen van een goede oefenruimte wel een sjieke oplossing  ;)

Maar eerst even afwachten of je het vaker hoort. Ook wat keiharde muziek overdag betreft mag je best benoemen dat je er in principe geen last van hebt maar of hij zich beseft dat de huizen heel erg gehorig zijn.

Pfffft heb in het verleden wel last van buren gehad toen ik nog ergens anders woonde en besef me nu weer hoe ontzettend blij ik ben dat ik weinig tot niets van de buren hoor. Er zijn wel wat irritaties maar die heb je altijd als je in een rijtje woont en die zijn goed te behappen en geven af en toe heerlijk ruimte om even lekker te zeiken  ::)
Door bordie
El_Kato schreef: Vind het benoemen van een goede oefenruimte wel een sjieke oplossing  ;)

Maar eerst even afwachten of je het vaker hoort. Ook wat keiharde muziek overdag betreft mag je best benoemen dat je er in principe geen last van hebt maar of hij zich beseft dat de huizen heel erg gehorig zijn.

Pfffft heb in het verleden wel last van buren gehad toen ik nog ergens anders woonde en besef me nu weer hoe ontzettend blij ik ben dat ik weinig tot niets van de buren hoor. Er zijn wel wat irritaties maar die heb je altijd als je in een rijtje woont en die zijn goed te behappen en geven af en toe heerlijk ruimte om even lekker te zeiken  ::)
vanavond om 20.30 was er weer harde muziek uit zijn kamer en die is op zolder aan de achterkant.
wij slapen ernaast dus ook op zolder.
gelukkig is t nu stil
ik ga voorlopig nog ff niet zeuren bij ze.

de oefenruimte daar spelen meerdere bandjes met elkaar
is een leuke plek voor hem denk ik.
ik heb hem alleen nog niet gezien haha.
Door vanhaut
Ik heb een drummende buurjongen.  Buurvrouw gaf zelf aan dat zij een bepaalde tijd zelf wel oké vonden of ik dat ook vond. Hij drumt dus een uur tussen 18 en 19 uur.  Prima toch ?
Door vanhaut
Bordie. Hij is 16 schrijf je ? Dan zal hij vaak en hard muziek luisteren. Tieners.  Tot 2200 uur mag het (helaas ). Je kan wel vragen om de bassen lager te zetten en/of de speakers op rubber zetten scheelt weer in doordreunen.  Ik zou het wel aangeven bij de buurvrouw maar heel veel doe je er niet aan. Ik hou daar ook niet van.  Herrie van de buren
Door spreeuwtje
Onze buren waren niet meer gewend dat er mensen naast hun wonen omdat t huis heel lang leeg had gestaan. De buurjongens hebben vaak vrienden over de vloer en met de muziek hard schreeuwen ze daar lekker boven uit.
We hebben t een paar x met hun moeder daar over gehad en aangegeven dat we best begrijpen dat het weer wennen is maar dat het heel luid en duidelijk te horen is. Het heeft een x of 5 geduurd. Maar verder zijn we altijd vriendelijk gebleven. Praatje maken, vragen hoe het met ze gaat. Die twee zaken staan los van elkaar. En nu gaat het goed. Als ze een feestje hebben komen ze dat even zeggen. Rond een uur of 2 gaat de muziek dan duidelijk zachter. Het gebeurt misschien 2x in t jaar. Daar hebben we geen moeite mee.
Door renate1985
Als ik last heb van iemand in de buurt geef ik dat op een normale en nette manier aan. Andersom precies hetzelfde. Heeft iemand last van ons heb ik liever dat ze naar ons toekomen en het bespreken dan dat ze zich gaan ergeren of achter onze rug om met andere bespreken.

Onze eerste hond lag graag buiten. Hij sliep ook buiten in de tuin. Af en toe blafje hij ( hooguit 1 of 2 blafjes op een nacht)  maar mensen van 3 deuren verder hadden daar last van. Hun moesten 's morgens vroeg op en dan is een gebroken nacht niet prettig. Hun kwamen naar ons en we hebben het rustig besproken. Wij hebben Ghost toen binnen gehaald voor de nachten en het probleem was opgelost.

Maar zo hebben wij ook eens last gehad van iemand uit de straat. Die heeft om het weekend heel veel bezoek. Geen probleem maar die mensen blijven een heel weekend. Onze buurvrouw is oud en slecht ter been. Hun en de rest van de buurt kon hun auto nergens plaatsen omdat hun visite die paar parkeerplaatsen voor onze huizen vol zetten. Het erover gehad met hun en nu parkeren de bezoekers hun auto's in de straat naast ons waar altijd plek genoeg is.

Als je met elkaar op een normale manier praat kom je veel verder dan niks zeggen of afwachten. Dit is nu 1x gebeurd maar de volgende keer zou ik gewoon even langs gaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door