Ik ben nieuw hier en natuurlijk niet zonder reden

Ik zal ons dus even voorstellen en de situatie proberen uit te leggen voor ik al mijn vragen op jullie afvuur!
Mijn naam is Kim (31 jaar) en samen met mijn vriend heb ik twee jaar geleden stichting Villa Vacht opgericht.
Wij geven katten met een handicap een permanent thuis n ons eigen huis (en catproof tuin).
Voor Villa Vacht heb ik 10 jaar lang fleskittens, zwervers en katten met 'gedragsproblemen' opgevangen.
Mijn vriend werkt fulltime en ik ben fulltime thuis voor de zorg van alle dieren, het huishouden en de vele klusjes.
Samen dragen we zorg voor de overige vele taken die bij een stichting komen kijken en we hebben 2 vaste vrijwilligers die ons
hiermee zo nu en dan helpen.
Momenteel hebben we 23 katten.
- 4 met een dwarslaesie (achterhandverlamming)
- 3 met cerebellaire ataxie
- 1 dove met vestibulaire ataxie
- 2 half blinde
- 1 met dubbele amputatie van achterpootjes
- 1 met staartamputatie en blaas/darmverlamming
- 2 met chronische niesziekte
- 2 oudjes met astma
- 1 met patella luxaties
- enkele schuwe
- en aardig wat zonder tandjes ivm FORL
Daarnaast hebben we nog
- 3 honden (waarvan 1 blind)
- 3 fretten
- 1 skunk met vestibulaire ataxie
Om het even bij de katten te houden...
Deze hebben de hele dag de beschikking over Prins brokjes en krijgen daarnaast 2x per dag blikvoer van verschillende merken.
Blikvoer voeren wij voornamelijk voor het extra vocht, maar ook ter controle van alle katten.
Tijdens de blikvoerrondes komen namelijk alle katten bij elkaar. We kunnen dan makkelijk zien welke katten geen eetlust hebben of moeite met eten. Ze krijgen dan ook de nodige medicijnen en eventuele verzorging zoals behandeling van oogjes of het legen van blazen/darmen.
Doordat ze altijd de beschikking hebben over brokjes, is er geen concurrentie over eten en daardoor weinig stress in de groep.
Nu proberen wij altijd het welzijn van onze dieren te verbeteren. Het huis en de tuin zijn bv volledig aangepast naar hun behoefte. Gladde tegels binnen en buiten voor de verlamde katjes zodat zij geen schuurwondjes krijgen en zich makkelijk voort kunnen bewegen. Hoge catwalk en loopbruggen die de hele woning doorkruisen. Plafondhoge krabpalen en uitkijktoren, maar ook heel veel schuilplekjes laag bij de grond!
Nu is het tijd om een blik te werpen op het voer!
Hoe kunnen we dit beter aanpakken?
De dwarslaesie patiëntjes hebben een andere behoefte dan de andere katten. Doordat hun darmen en blaas (deels) verlamd zijn hebben ze meer vezels en vocht nodig. Zij krijgen zoveel mogelijk royal canin fibre response, maar apart voeren is hier natuurlijk erg lastig, want onze katten lopen vrij rond en vertoeven niet in aparte verblijven!
Enkele katten raken snel aan de diarree en zo nu en dan wordt er flink wat voer terug overgegeven..
Echt barf voeren dat is hier praktische gezien niet haalbaar ben ik bang.. Qua tijd, vriezer ruimte, hygiëne en het feit dat de FORL patiëntjes geen tanden meer hebben om mee te scheuren en snijden (brokjes kunnen ze ivm harde kaakrand wel kraken!).
Dus komen we bij KVV uit!
De vraag is, is dit praktisch wel haalbaar??
Mijn vragen:
- Moet ik per kat zijn portie gaan afwegen?
- Moet ik dan politieagentje spelen zodat ze allemaal hun eigen bakje leegeten ipv bij de 'buren' gaan plunderen?
- Kan ik KVV ook ipv het blikvoer geven en de brokjes dus laten staan en heeft dit dan wel zin? (zo ja, wat is dan de verhouding kvv/brok?)
- We hebben een vriezer met 6 vakken, waarvan ik max 3 vakken vrij kan maken voor KVV. Hoeveel zou je hierin kwijt kunnen?
- Is het nodig om naast gemalen vleesmixen ook nog karkas te voeren? (ben bang dat dat voor de FORL patiëntjes een probleem is)
- Welke merken die via internet verkrijgbaar zijn in Limburg, raden jullie aan?
- Zijn jullie veel meer tijd met voeren kwijt dan voorheen?
Ik heb enkele dagen geleden de hele nacht zitten lezen, rekenen, berekenen.... Zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie en helaas heb ik geen tijd over om een extra studie hierover te gaan volgen

Ik hoop dus eigenlijk dat jullie ons een beetje op weg willen helpen want ik ben bang dat het anders op de lange baan wordt geschoven..
Ik heb me tot nu toe voornamelijk op de kiezenbrink vleesMixen gericht.
gemiddeld 100 gr per dag per kat= 70 kilo per maand
Voor één maand zou ik dan nodig hebben:
12 x kip
8 x konijn
8 x eend
12 x fazant
8 x duif
1 doos eendenkarkas
En dat zou uit komen op 173 euro nog wat!
Zou ik hiermee een beetje aan hun behoeften voldoen?
En voldoende kunnen varieren?
In mijn ogen ziet dit menuutje er al heel wat gevarieerder uit dan hetgeen ze nu krijgen!
Ahum, sorry voor mijn 'boekwerk'!! Ik hoop dat iemand mij wil helpen!
Groetjes Kim