de Meiden schreef:
Gefeliciteerd met je spaanse schoonheid,
Gewoon nieuwsgierig..waarom een andalusisch paard, want dat is ze toch?
Het is een prachtig barok paardenras, maar hebben ze nog iets speciaals wat je niet vind bij andere rassen?
Natuurlijk hebben ze iets speciaals
Zoek je een behendig(voor bijvoorbeeld working equitation met ook veedrijven

) en zich makkelijk verzamelend paard (tot hoge school dressuur

) en die koel in de kop is maar toch tempramentvol is en die gevoelig is en snel leert dan kom je vanzelf uit bij een Pura Raza Espanola (P.R.E.)

En ze zijn ook nog eens heel mooi en houden van showen.
Wil je springen of eventing .... dan een KWPN-er of iets gelijks. Heb ik ook veel gereden en eentje gehad en dat was ook een super paard
Maar ben nu heel blij met mijn PRE meisie!
Gister is ze "verhuist" naar een andere wei met weidemaatjes. Keurig aan de hand langs de weg gelopen(vind ik heel wat voor zo'n groen ding) en ze keek niet op of om toen we een auto met aanhanger moest passeren.
Luna is heel sociaal en het ging eigenlijk prima (nog met draadje ertusssen). Aan de ene kant een jonge ruin die haar heeeeel interessant vindt(ze is hengstig) aan de andere kant een giga grote drachtige merrie die haar ook heel leuk vindt maar wat bezitterig is. Dat merkte we toen we Luna en Merrie bij elkaar deden. Luna vond het prima(je ziet echt dat ze goede paardenmanieren heeft) maar de Merrie wilde niet meer dat Luna bij de Ruin ging staan en dat werd onrust....
Nu dus nog maar even alleen. Iets meer tijd nemen om te wennen...