Kaela schreef:
Wat is het verschil tussen de weekportie in 1 keer geven, of in 7 stukjes verdelen en elke dag een beetje?
Ik zie geen probleem om elke dag een beetje vis te geven, mits je de aanbevolen % niet overschrijd. Of het helemaal vergelijkbaar is met visolie, dat denk ik niet. Visolie is veel geconcentreerder qua omega 3 dan echte vis. Maar als je een gewone gezonde hond hebt, dan is dat geen probleem, dan zit er in de vis voldoende omega 3.
Hmm nee, quantitatief zie ik daar geen verschil in. Maar is had het niet zo begrepen eerlijk gezegd.
Maar of er in de wekelijkse visportie voldoende zit (ook voor een gezonde hond) dat weet ik nog zo net niet. Onze koeien, schapen, geiten en andere gekweekte dieren bevatten amper omega3, in tegenstelling tot wilde dieren. Dus als je hond geen wild eet denk ik dat hij met een visportie niet voldoende binnen krijgt.
Ik heb er wel eens iets over gelezen, wat de Inuit aan hun honden gaven. Dat was geen vis en ook geen walvis. Dat was vooral blubber, de huid met onderliggende vetlaag van de zeehonden die ze vingen. En daarnaast aten ze ook de ontlasting van de mensen. Dit stuk wat ik ooit gelezen heb had betrekking op een volk in Noord-Amerika. En als ze de kans kregen dan gingen ze er vandoor op berenjacht