Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cath
En de pup blaft nog steeds héél veel!
Blaft met op het einde zo een jammerend geluidje!
Hij klinkt zelfs wat boos soms, zo van, laat me binnen! Want hij zit dus veel in de tuin.
Sommige mensen zouden geen honden mogen hebben!
Voor de buren is het nket leuk, echt niet,  maar voor dat arme pupje toch zeker niet!
Door Ruisje
cath schreef: is dat geen nummer voor Nederland?
Ja, dat is de dierenpolitie in Nederland. Geen idee of er iets dergelijks in België is, maar dat weet jij beter dan ik. ;)

Echt schandalig om puplief uren alleen thuis te laten of in de tuin op te sluiten!! Honden zijn roedeldieren en wij als baasje(s) horen bij hun roedel. Arm puppertje, zo alleen... :'(

Ik zou echt eens kijken bij wie je beklag kunt doen wat betreft de verzorging van het dier. Overlast door piepen, janken en blaffen zal wel bij de politie thuishoren, maar is hier een gevolg van de nalatige verzorging.
Door Berna
Kun je ze niet wat tips geven voor het leren alleen blijven? Realiseren ze zich dat hun pup het nog niet kan?

Wij hebben sinds vorige week ook een pup. Nu hebben we vakantie maar daarna zal ze ook 2 ochtenden alleen moeten blijven. Heb mijn buren uiteraard ingelicht. En begin ook gelijk met alleen-zijn trainen. Beginnen met een kleine boodschap etc.
Je moet dat nu eenmaal opbouwen.... en dan gaat dat prima.
Door dinky89
Zou het jammeren ook opnemen zodat je het kan laten horen.
Valt als ik het zo lees onder geluidsoverlast en dat is taak politie.

Of je moet het idee hebben dat de buren er wat aan willen doen, dan zou je ze naar GT kunnen sturen waar zij leren hoe ze het op moeten bouwen met de pup.
Door Summerditches
Vaak is het toch gemakzucht in combinatie met onwetendheid..onze buren hebben voor mijn gevoel 's ochtends op marktplaats gekeken en 2 uur later een hond gehaald..maar ja..die hadden ook een heel rooster van bezigheden ..soms ging hij mee maar soms bleef hij hele avonden thuis..want de bezigheden gingen gewoon door..en dan gewoon deur dicht trekken en weg..We hebben toch maar besloten om onze ervaring met ze te delen..begin inderdaad met de wasdoen boven of zo..laat de radio aan..doe een lichtje aan..zorg dat je vertrouwen geeft zodat hij weet dat je terugkomt..we hebben gewoon eerlijk gezegd dat hij echt de hele avond jankt..niet vanwege geluidsoverlast..want een baby'tje kan ook veel huilen b.v. maar vanwege de hond en het feit dat ze bij een andere aanpak er zelf ook gemak van hebben.
Het is uiteindelijk wel steeds een stuk beter gegaan..en nu hoor ik hem eigenlijk nooit meer.
Maar ik blijf mij verbazen met de gratis beschikking over zoveel mooie informatie platforms dat sommige mensen zo'n valse start maken met een pup..je weet dat dit investeren is..ik heb er 4 weken op een logeerbed naast gelegen..maakt mij toch ook niets uit..t is een investering voor de toekomst..
Verder zeggen we ook altijd..duidelijk dat we weggaan..maar de radio gaat nog steeds aan..en het licht ook wanneer wij verwachten laat thuis te zijn..
De investering is het dubbel en dwars waard geweest..
Wij hebben een volwassen hond los in de kamer en de pup van 10 maanden in de bench geeft totaal geen problemen..de pup is alleen waakser dan de volwassen hond dus ze zal zeker aanslaan als ze iets geks ziet of hoort maar niet omdat ze alleen zit.

Vrees dat de hond uiteindelijk op de belgische marktplaats komt "want hij kan niet alleen zijn".. >:(
Door Ramses1
Summerditches schreef: Vaak is het toch gemakzucht in combinatie met onwetendheid..onze buren hebben voor mijn gevoel 's ochtends op marktplaats gekeken en 2 uur later een hond gehaald..maar ja..die hadden ook een heel rooster van bezigheden ..soms ging hij mee maar soms bleef hij hele avonden thuis..want de bezigheden gingen gewoon door..en dan gewoon deur dicht trekken en weg..We hebben toch maar besloten om onze ervaring met ze te delen..begin inderdaad met de wasdoen boven of zo..laat de radio aan..doe een lichtje aan..zorg dat je vertrouwen geeft zodat hij weet dat je terugkomt..we hebben gewoon eerlijk gezegd dat hij echt de hele avond jankt..niet vanwege geluidsoverlast..want een baby'tje kan ook veel huilen b.v. maar vanwege de hond en het feit dat ze bij een andere aanpak er zelf ook gemak van hebben.
Het is uiteindelijk wel steeds een stuk beter gegaan..en nu hoor ik hem eigenlijk nooit meer.
Maar ik blijf mij verbazen met de gratis beschikking over zoveel mooie informatie platforms dat sommige mensen zo'n valse start maken met een pup..je weet dat dit investeren is..ik heb er 4 weken op een logeerbed naast gelegen..maakt mij toch ook niets uit..t is een investering voor de toekomst..
Verder zeggen we ook altijd..duidelijk dat we weggaan..maar de radio gaat nog steeds aan..en het licht ook wanneer wij verwachten laat thuis te zijn..
De investering is het dubbel en dwars waard geweest..
Wij hebben een volwassen hond los in de kamer en de pup van 10 maanden in de bench geeft totaal geen problemen..de pup is alleen waakser dan de volwassen hond dus ze zal zeker aanslaan als ze iets geks ziet of hoort maar niet omdat ze alleen zit.

Vrees dat de hond uiteindelijk op de belgische marktplaats komt "want hij kan niet alleen zijn".. >:(

Hoop het natuurlijk niet, maar vrees dat je hierin best gelijk zou kunnen krijgen... :(
Door kiara
Je kan onderhand meer informatie krijgen en hulp voor een hond als dat je een kind krijgt  :biggrin2:
Door cath
kiara schreef: Je kan onderhand meer informatie krijgen en hulp voor een hond als dat je een kind krijgt  :biggrin2:
  Dat is wel zo!
spijtig dat ze zelf niet uitzoeken wat wel of niet kan met een pupje.

Mijn buren zeggen dat hij nog moet wennen!
Maar hij zat deze morgen weer zo klaaglijk te jammeren ocharme,  terwijl ze potverdorie thuis zijn!
Hij zit in de tuin met en kommetje brokken , water en wat speeltjes. Heb even over het muurtje gepiept.
Andere buren vinden het blijkbaar ook niet zo normaal!
Ok, ik vind dat blaffen helemáál  niet leuk! Maar ik vind het zo hartverscheurend hoe hij ligt te jammeren!
Na 2 maanden zou het toch al beter moeten gaan niet?
Ik heb geen honden, maar ik zou wel weten wat je zo'n kleintje niet onmiddellijk uren alleen .moet laten.
Ik denk dat ik nog maar eens zal langs gaan bij de buren.
Ik heb soms ook de indruk dat hij  ook boos is omdat hij niet binnen mag.
Ik vraag me af of het verantwoord is om een hond te nemen als je bijna nooit thuis bent, met 2 drukke baan, 2 kleine kinderen!
Of zou dat moeten kunnen?
Door Lil
Weet je wat zo lastig is voor mensen die nooit eerder een hond hebben gehad?

Die hebben geen idee hoe je iets opbouwt en welke stapjes je moet maken (zeer klein). Als een hond eenmaal jammert dan is meestal toch echt het beste advies om zo lang als de hond jammert hem 100% te negeren en niet naar binnen te halen (dan leert hij: als ik jammer mag ik naar binnen). Maar om een hond te leren alleen te zijn, moet je dus voordat hij jammert alweer terug gaan.
Wij hadden altijd asielhonden thuis en toen kwam puppy Boris met extreme verlatingsangst. Die jammerde al als hij bij vreemde mensen moest blijven en wij op een afstand van 8 meter (in zicht!) bij hem vandaan waren. Dan redt je het als nieuwbakken puppybaas niet met algemene adviezen. Zelfs sommige gt's wisten het niet... Is uiteindelijk 100% goed gekomen!
Maar wie weet is het allemaal niet zo hardvochtig als wij denken en proberen ze met moeite het algemene advies op te volgen: als het jammert mag hij niet naar binnen. Daarbij heb ik laatst gevraagd en vond (mijn buren hadden ook zo'n hond die in de tuin debiel deed) men hier op het forum over het algemeen dat als de honden in de tuin zitten en alle mensen binnen dat ze niet alleen zijn. Dan is het voor die mensen ook nog eens moeilijk om te beseffen dat je nu net een hond kunt treffen die vind dat in de tuin zijn terwijl de mensen binnen zijn moederziel alleen zijn is. Veel honden vinden dat namelijk geen probleem, sommigen wel. Kan evengoed zijn dat het ze geen bal interesseert, daar zijn ook genoeg mensen van dat kaliber. Maar ik wil alleen zeggen van hieruit kun je moeilijk zeggen o wat een slechte mensen. Dat weet je niet, echt niet.

In beide gevallen helpt praten met de mensen, in gesprek blijven zonder ze af te kraken en zelf aangeven dat dit echt niet kan dat lange jammeren. Heel veel succes, want je wordt er horendol van dat begrijp ik heel erg goed en dat mag je ook zeker op een nette maar zeer duidelijke manier tegen je buren vertellen.
Door Kaela
Op zich ware woorden Lil, maar dan nog he. Informatie is overal. Internet is een gemeengoed tegenwoordig en een gedragstherapeut is ook niets bijzonders meer. En dat je dan fouten maakt, je dingen niet beseft enz, dat snap ik wel hoor. Maar daar zitten wel grenzen aan.

Verderop in de straat woont sinds een tijdje een maltezer. We hebben de afgelopen zes dagen Oscar ongeveer 8 keer per dag uitgelaten op alle tijdstippen van de dag en alle zes de dagen zat hij alle keren dat we gingen wandelen in zijn uppie in de gang, mensen waren niet thuis. Er wordt wel voor hem gezorgd, want hij is schoon en de gang ook, dus hij kan ergens poepen en plassen. Hij ziet er ook verder prima uit. Maar hij is gewoon altijd alleen. Waarom neem je zo'n dier dan? Wat is er dan in hemelsnaam de lol van?
Door Irta
Maar niet iedereen is zo actief op internet als het over honden gaat natuurlijk ;) Heel veel mensen hebben ook nog een wat "ouderwetser" idee van een hond hebben. Voor ik zelf aan een hond begon had ik ook echt geen idee hoor, van niks. Terwijl wij vroeger zelf altijd honden hebben gehad. Die moesten maar zien dat ze hun kont redde, aandacht kregen ze hoofdzakelijk van ons, de kinderen. Iets aanleren had mijn vader nog nooit van gehoord. Nou heb ik inmiddels behoorlijk wat bijgeleerd, maar mijn broers bv (die honden ook leuk vinden maar niet op zo'n "overdreven" manier als ik :biggrin2: ) zouden over dergelijke dingen ook veel makkelijker denken dan ik (of jullie). Is dat dan meteen kwade opzet? Nee, absoluut niet, gewoon een verschil van inzicht.

Het is altijd moeilijk voor te stellen dat een ander iets niet inziet als je zelf op een hele andere golflengte zit. Maar ik denk dat je met een positieve insteek altijd veel meer zult bereiken (en in deze dus m.n. voor de hond, wat toch het belangrijkste is lijkt me) dan wanneer je je buren dmv politie oid dwingt te zorgen dat de hond niet piept. Dat betekend nml niet dat er beter voor de hond gezorgd gaat worden, alleen maar dat jij van het gepiep dan iig geen last meer hebt ;)
Door Summerditches
cath schreef:   Dat is wel zo!
spijtig dat ze zelf niet uitzoeken wat wel of niet kan met een pupje.

Mijn buren zeggen dat hij nog moet wennen!
Maar hij zat deze morgen weer zo klaaglijk te jammeren ocharme,  terwijl ze potverdorie thuis zijn!
Hij zit in de tuin met en kommetje brokken , water en wat speeltjes. Heb even over het muurtje gepiept.
Andere buren vinden het blijkbaar ook niet zo normaal!
Ok, ik vind dat blaffen helemáál  niet leuk! Maar ik vind het zo hartverscheurend hoe hij ligt te jammeren!
Na 2 maanden zou het toch al beter moeten gaan niet?
Ik heb geen honden, maar ik zou wel weten wat je zo'n kleintje niet onmiddellijk uren alleen .moet laten.
Ik denk dat ik nog maar eens zal langs gaan bij de buren.
Ik heb soms ook de indruk dat hij  ook boos is omdat hij niet binnen mag.
Ik vraag me af of het verantwoord is om een hond te nemen als je bijna nooit thuis bent, met 2 drukke baan, 2 kleine kinderen!
Of zou dat moeten kunnen?
Maar dat je dit dan zelf aan kan horen..ik hou dat nog geen 10 seconde vol..waarom moet zo'n beestje buiten zitten..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door