Ik was door de fokker van Bisq gewaarschuwd dat zowel Bisq d'r oma als Bisq d'r moeder wilde gaan liggen toen ze gekoppeld stonden (en zij de reuen daar veel pijn mee bezorgde) en ik kreeg het advies om Bisq vooral vast te houden, zeker als ze gekoppeld zouden staan. Dus dat hebben we gedaan. Onervaren dat we waren. Maar, niet om Bisq te dwingen want wij doen niet aan dwingen. Als een teef niet wil, wil ze niet, klaar. Dan maar geen puppen. Het moet ook geen verkrachting worden, ik houd helemaaaaal niet van dat soort praktijken.
Kon ik het over doen, zou ik haar helemaal niet meer vasthouden (en vast houden moet je zien dat ik haar bij me liet hangen maar ik hield haar eigenlijk niet vast). Bisq wist heel goed wat ze wilde, vond haar verloofde meer dan leuk en had het niet in d'r koppie gehaald om te gaan liggen. Ze had het prima zonder ons gekund.
Bij ons volgende nestje laat ik Fritz/Frou hun eigen gang gaan en vertrouw ik erop dat het helemaal goed komt. En natuurlijk, als ze wel wil gaan liggen (of spelen

), sta ik in de buurt om in te grijpen, dat wel. Maar al dat onnatuurlijke geneuzel met dekmeesters (en die foto van Miik is zo walgelijk, daar ga ik het niet eens over hebben - was er wel bekend mee hoor, op youtube stikt het van de filmpjes van Pitbulls en aanverwante die in stellages worden opgehangen maar ik wil dat gewoon niet weten, zulke dingen) vind ik allemaal te suf voor woorden. Honden weten prima wat ze moeten doen. En ze willen wel en de tijd is rijp. Of niet. En dan ga je gewoon met een ongedekte teef naar huis.