Vind het logisch dat je daar een bedrag voor moet betalen, net als dat je dit in een 'normaal' huis zou moeten doen.
Onderhoud heb ik nu idd niet zelf.
Maar ik vind het niet logisch dat dit bedrag afhankelijk is van het verbruik van anderen.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
kiara schreef: Heb net de meterstanden doorgegeven krijg de afrekening in augustus hou mijn hart vastJe kunt bij de netwerkbeheerder de meterstanden van vorig jaar opvragen. Dan kun je zelf je verbruikt uitrekenen en kun je ook uitrekenen of je moet bijbetalen of dat je terug krijgt
![]()
kiara schreef: Nou zacht maar ik ben een gruwelijke kou kleum hoorNadia heeft gelijk, of je nou een koukleum bent of niet. Als de buitentemperatuur buiten onder 0 zakt, stook ik zonder iets anders te doen zomaar 3m³ gas op een dag extra om de boel op temperatuur te houden.
Als de temp zakt naar 19a 20 graden gaat bij mij al de kachel aan en de elektrische deken
Maar zat ook denk ik vrij hoog per maand maar beter lekker wat terug als betalen kan je nog is wat leuks ermee doen
Heb de honden al een ballenbak belooft en mezelf lekkere Nike air schoenen , daar kan ik het beste op lopen zonder rug klachten
Els&Flow schreef: Hier blijft de kachel uit tot zo'n beetje eind oktober, begin november. Pas als het buiten een graad of 13, 14 word gaan we de kachel voorzichtig aanzetten. Tot die tijd volstaat een extra trui en een dekentje. Op zeer koude dagen staat de kachel op maximaal 22 graden.Ja hier ook weinig verlichting maar denk dat de grootste boosdoener het gas is
Wij hebben dit jaar voor het eerst een slimme meter en een Toon van Eneco, ben erg benieuwd. Voorlopig geeft Toon steeds aan dat we minder verbruiken dan Eneco had verwacht, klopt ook wel want de kachel staat uit en we zijn zuinig met verlichting, in de vorm van dat we opletten dat we de lichten uitdoen in de ruimtes waar we niet zijn ect.
K&D schreef: Voor de mensen met zonnepanelen: let op of je nog dubbel tarief hebt. Het kan zijn dat de energiemaatschappij de teruggeleverde energie tegen het daltarief afrekent. En de meeste energie wordt overdag teruggeleverd, dus ze naaien je een oor aan. Door naar 1 tarief te gaan voorkom je dit.Tussen dag- en nachttarief zit 1 cent...(plusminus)