Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Rabia
Vind het logisch dat je daar een bedrag voor moet betalen, net als dat je dit in een 'normaal' huis zou moeten doen.
Onderhoud heb ik nu idd niet zelf.

Maar ik vind het niet logisch dat dit bedrag afhankelijk is van het verbruik van anderen.
Door **Jolanda**
kiara schreef: Heb net de meterstanden doorgegeven krijg de afrekening in augustus hou mijn hart vast
:nerves:
Je kunt bij de netwerkbeheerder de meterstanden van vorig jaar opvragen. Dan kun je zelf je verbruikt uitrekenen en kun je ook uitrekenen of je moet bijbetalen of dat je terug krijgt ;)
Door kiara
Nou ik wacht wel af hoor kwa gas zal het wel meevallen heb veel de cv uit gehad
En de super zibro aangehad
Maar ja stroom er draaid hier nogal wat
Heb net de vriezers ook op de hoogste stand gezet erg warm in de schuur
En natuurlijk de droogkast erbij
Maar daar in tegen aquarium 2 de deur uit tijdje terug
Dus we zien wel of ik moet schrikken
Door K&D
Wij kregen een berichtje van Electrabel dat ze wat probleempjes hebben en de komende weken nog geen afrekening kunnen sturen. Ergens begin dit jaar is er technisch wat fout gegaan waar ze nu tegenaan lopen. Normaal gesproken geven we in april of mei de standen door en begin juni hebben we de afrekening. Het kon nog wel even duren, zo informeerden ze ons. En uiteraard leveren wij energie terug met de zonnepanelen, dus...nog langer wachten.
Zo slim zijn die slimme meters dus nog niet... :biggrin2:
http://electrabel.nl/klantenservice/nie ... steem.aspx
Door kiara
Nou ik hoefde niet te schrikken kreeg terug en niet zo'n beetje ook  :biggrin2:
Leve de zibro  :D
Ga lekker iets extra's kopen voor mezelf en de hondjes
En straks weer heerlijk op de zibro, scheelt echt enorm veel
Dus echte aanrader
Door kiara
Nou zacht maar ik ben een gruwelijke kou kleum hoor
Als de temp zakt naar 19a 20 graden gaat bij mij al de kachel aan en de elektrische deken  :biggrin2:
Maar zat ook denk ik vrij hoog per maand maar beter lekker wat terug als betalen kan je nog is wat leuks ermee doen
Heb de honden al een ballenbak belooft en mezelf lekkere Nike air schoenen , daar kan ik het beste op lopen zonder rug klachten
Door **Jolanda**
kiara schreef: Nou zacht maar ik ben een gruwelijke kou kleum hoor
Als de temp zakt naar 19a 20 graden gaat bij mij al de kachel aan en de elektrische deken  :biggrin2:
Maar zat ook denk ik vrij hoog per maand maar beter lekker wat terug als betalen kan je nog is wat leuks ermee doen
Heb de honden al een ballenbak belooft en mezelf lekkere Nike air schoenen , daar kan ik het beste op lopen zonder rug klachten
Nadia heeft gelijk, of je nou een koukleum bent of niet. Als de buitentemperatuur buiten onder 0 zakt, stook ik zonder iets anders te doen zomaar 3m³ gas op een dag extra om de boel op temperatuur te houden.
Door Els&Flow
Hier blijft de kachel uit tot zo'n beetje eind oktober, begin november. Pas als het buiten een graad of 13, 14 word gaan we de kachel voorzichtig aanzetten. Tot die tijd volstaat een extra trui en een dekentje. Op zeer koude dagen staat de kachel op maximaal 22 graden.

Wij hebben dit jaar voor het eerst een slimme meter en een Toon van Eneco, ben erg benieuwd. Voorlopig geeft Toon steeds aan dat we minder verbruiken dan Eneco had verwacht, klopt ook wel want de kachel staat uit en we zijn zuinig met verlichting, in de vorm van dat we opletten dat we de lichten uitdoen in de ruimtes waar we niet zijn ect.
Door kiara
Ja bedoel niet dat ze geen gelijk heb hoor maar ik bedoel dat bij mij de kachel in dit geval de zibro dan misschien wat eerder aan gaat
Door kiara
Els&Flow schreef: Hier blijft de kachel uit tot zo'n beetje eind oktober, begin november. Pas als het buiten een graad of 13, 14 word gaan we de kachel voorzichtig aanzetten. Tot die tijd volstaat een extra trui en een dekentje. Op zeer koude dagen staat de kachel op maximaal 22 graden.

Wij hebben dit jaar voor het eerst een slimme meter en een Toon van Eneco, ben erg benieuwd. Voorlopig geeft Toon steeds aan dat we minder verbruiken dan Eneco had verwacht, klopt ook wel want de kachel staat uit en we zijn zuinig met verlichting, in de vorm van dat we opletten dat we de lichten uitdoen in de ruimtes waar we niet zijn ect.
Ja hier ook weinig verlichting maar denk dat de grootste boosdoener het gas is
En ik heb altijd vrij vroeg de cv aan gehad ( woon hier al bijna 20 jaar) en ongeveer zelfde maand bedrag en wel is wat terug gekregen maar nooit zoveel
Ik ben er heilig van overtuigd dat het komt door de zibro
En tuurlijk de petreolium kost ook geld maar dat heb je niet zo in de gate en ze zijn super zuinig ( zijn 2 nieuwe)
Door K&D
Voor de mensen met zonnepanelen: let op of je nog dubbel tarief hebt. Het kan zijn dat de energiemaatschappij de teruggeleverde energie tegen het daltarief afrekent. En de meeste energie wordt overdag teruggeleverd, dus ze naaien je een oor aan. Door naar 1 tarief te gaan voorkom je dit.
Door Kim_S
Hier is de (hout)kachel de hele week al aan, vooral 's avonds. Maar dat kost geen stroom gelukkig  :P
Hopelijk lukt het deze herfst om een nieuwe houtkachel te kopen, waar we ook CV op kunnen aansluiten. Dan gaat het stroomverbruik kelderen  8) Naast de houtkachel in de woonkamer hebben we nu alleen een paar electrische kacheltjes, voor als het echt heel koud is. Voor op de badkamer als de kinderen in bad gaan, en als de temperatuur op hun slaapkamers onder de 10 - 15 graden komt. Maar dat vreeeeet stroom natuurlijk. Dus we betalen ons scheel aan stroom. Ik kan echt niet wachten tot we die kachel hebben!

Hout hebben we gelukkig een hele berg, o.a. van een paar gulle gevers op BP!  :-*
Door - pien -
K&D schreef: Voor de mensen met zonnepanelen: let op of je nog dubbel tarief hebt. Het kan zijn dat de energiemaatschappij de teruggeleverde energie tegen het daltarief afrekent. En de meeste energie wordt overdag teruggeleverd, dus ze naaien je een oor aan. Door naar 1 tarief te gaan voorkom je dit.
Tussen dag- en nachttarief zit 1 cent...(plusminus)
Ik heb een dubbele meter inderdaad...ze kunnen dat toch niet zomaar veranderen? Ik betaal ook voor de dubbele meter...hmmmm...haal ik dat er wel uit?
Of kost het meer om 'm weg te laten halen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door