Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nee bedoel geen treib bal
Effe Google op baltraining border collies dan zal er wel iets uit komen denk ik
Het is al wel wat jaartjes geleden maar erg leerzaam en zeer goede voor bereiding
Beetje moeilijk uitleggen zo
Maar bal leg je in het midden op een groot gras veld en daar stuur je de hond omheen met dezelfde commando's als bij de schapen, je kan hem ook stukje verder leggen en dan ook weer met de commando's sturen, hij mag onder geen enkel beding de bal pakken
Zo ongeveer
Ik stuur morgen de dvd's naar je, zie net Pb 

En de gg b is nog vrij soepel maar hoe hoger je komt des te strenger het word
Bedankt Thea!

Nou snap ik ook waarom ik hem niet kon vinden. Ik woon in Elst, tussen Arnhem en Nijmegen.
Ik heb dus wel in de goede rubriek gezocht, maar onder de verkeerde provincie.

Weet je, ik houd het gewoon in de gaten.

Misschien toch eerst een machine kopen?  ;)
Ik heb vanmiddag met iemand op het hondenveld gesproken. Zij heeft een Bohmann. Ik heb er erg veel zin in gekregen. Nou heb ik ook iemand dichterbij die evt. kan helpen in het begin.
Ik denk dat ik de Stockli ga aanschaffen. Voornamelijk omdat je de temperatuur goed kan instellen. Daarnaast heeft hij als voordeel dat er geen gat in de ringen zit (las ik elders op BP) en dat hij veel minder geluid maakt (voor mijn kleine huisje wel prettig).

Als ik dan veel tegelijk droog hoop ik dat ik mijn energierekening niet te veel hoef te laten stijgen.  ;)
Ik las ook ergens dat het handig is om extra ringen te hebben, zodat ik het vlees voor de hond en de groenten/fruit voor mezelf gescheiden kan houden.

Ik heb handige filmpjes gevonden op youtube over 'schapendrijven' met een bal. Maar ik durf dat toch nog niet. Die meneer had duidelijk al ervaring met schapendrijven. Ik heb dat echt nog nooit gedaan. Stel dat ik Bandit iets verkeerds aanleer, dan heb ik daar straks grote moeite mee als hij het bij de schapen nét anders moet doen.
Maar misschien helpen de Dvd's mij zoveel dat ik het wel aandruf!!?  :)
Ik dacht dat jij al enigzins wat wist van schapen drijven, maar als je dus nog echt groen bent zou ik ook zeker wachten tot je les heb, zeker wat betreft het aanleren van de commando's
En voor je energie rekening hoef je niet zo bang te zijn hoor
Ik heb net de afrekening gehad en krijg zelfs een aardig bedrag terug
Terwijl er 5 vriezers draaien en geen jonkies meer op 1 na
En de droogkast bijna continu
Maar nou moet ik wel zeggen heb heel weinig de cv aan gehad veel de zibro kachel en weet dus nu dat het enorm veel geld scheelt  ;D
Ik heb sinds kort een Stockli tower..  8) Na een jaar een Bohmann te hebben gehad wilde ik een een droogmachine waarmee ik de temperatuur mee kon regelen.. Ben er erg tevreden over! Het staat momenteel aan met lamsoren en runderoren van Floris/Remco .. Hond heeft inmiddels al 2 lamsoortjes op... Het valt in de smaak...  ::)
Effe vraagje tussendoor heb jij de oren ontdaan van haar en of oorschelp? En wat Stinkt het he , gelukkig in de schuur maar lijkt wel een kinderboerderij in de schuur
Zit er bij nu ook in ook van Remco maar deze lading gaat naar het asiel
Stinken oren ook?! :o

Oei.
Weet iemand dingen om te drogen die niet zo heel hard stinken?
Ik woon klein en in een flat, de afzuiging zit naast ieders voordeur op de galerij. Als ik producten droog die erg stinken gaat dat niet zo gewaardeerd worden lijkt me. :-[

Ik dacht aan om kip, vis (evt.) en long te drogen. Nou is kip en vis een geur die denk ik goed herkenbaar is, maar zou long erg stinken?
Ik vind long en kip niet stinken. Konijnen oren vind ik wel ruiken, lams- en runderoren heb ik nog niet gehad...
Als snack droog ik ook geelhaar en runderlippen, dat vind ik beide ook niet stinken....

Ik heb trouwens een Clatronic (Bohman) en een Bielmeier. Ik vind de bielmeier erg fijn vanwege het geluid en de temperatuur instelling voor de kipvleugeltips en kippennekken...
Voor trainers en de andere snacks maakt het mij niet zo veel uit welke ik gebruik...
Zalmfilet vind ik ook niet stinken hoor, tenzij je niet verse zalmfilet droogt maar dat geldt voor alles ;) Kipfilet, rundvlees etc vind ik ook helemaal niet stinken. Het drogen versterkt de geur van dingen, dus het zijn vooral de dingen die van zichzelf al een hele aparte, sterke en/of vieze geur hebben die enorm gaan meuren in de droger. Zo stinkt pens uiteraard wel enorm, evenals lever.
Nou kom net uit de schuur even in de droogkast gekeken, maar je hoeft niet te kijken wat erin ligt  :biggrin2:
Zou dit zeker niet doen op een flat! En is vele malen erger als konijn oren
En nou ben ik wel wat gewend, het ruikt gewoon puur naar schaap
Heb schapen gehad dus herken de geur
Runderoren weet ik nog niet ligt nog in de vriezer maar zal ongetwijfeld ook stinken
Dus wees gewaarschuwd
Geelhaar stinkt niet kiploop pootjes of zoiets ook niet
Runder luchtpijp ook niet
Bij de runderoren heb ik de oorpit afgesneden. Anders paste het niet in de droogmachine. Een paar stukjes oorpit heb ik wel in de droogmachine gedaan en de vacht die om de oorpit zat heb ik eraf gesneden en ook in de droogmachine gedaan. De oren heb ik gewoon met haar en al in de droogmachine gedaan. Het ruikt naar een koeienstal! Ik rook na het snijden ook helemaal naar koe...

Lamsoren heb ik er heel in gedaan. Deze heb ik wel eerst gewassen en een beetje oorsmeer weggepoetst.. hihi.. Er komt wel enorm veel vet vanaf. Dus het is verstandig om de lekbak regelmatig te controleren bij een stockli. Gisteren (zaten ze er 2 dagen in) heb ik bij een aantal lamsoren de oorpit ingesneden zodat het daar wat makkelijker gaat drogen. Lamsoren ruiken vreemd.. Ik weet niet precies waarnaar.... Naar lamslijk denk ik..  :biggrin2:

Ach ja... Als de hond het maar lekker vindt!  Bofhond...  :D

Geelhaar (had ik ook via Floris24/Remco) ruik je amper..... Ook een leuke snack voor de hond.
Konijnenoren vind ik zoet ruiken. Een beetje als kipfilet.
Laatst gewijzigd door Turrie op di 19 aug 2014, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door