Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door de Meiden
Ja klopt hoor het is een shiloh shepherd.
Je ziet ze niet zo vaak.......... mooi hé !
Hij is al aardig aan de maat, ben benieuwd hoe hij er uit ziet als `tie uitgegroeid is !
Door kiara
wat een mooie hond maar nooit van gehoord geen erkend ras nog denk ik? maar prachtig kijkt ook mooi uit zijn oogjes ,zit daar dan saarloos door gemixt met herder dan?daar lijkt het op
Door de Meiden
kiara schreef: wat een mooie hond maar nooit van gehoord geen erkend ras nog denk ik? maar prachtig kijkt ook mooi uit zijn oogjes ,zit daar dan saarloos door gemixt met herder dan?daar lijkt het op
Het is idd nog geen erkend ras, men is 40 jaar bezig om deze honden te fokken( Amerika) de voorouders zijn het oude type duitse herder, met een aantal andere mengelingen... het is de bedoeling om een gezondere herder te fokken, heupen en rug, het karakter is zachtaardig, intelligent stabiel en waakzaam....
Schofthoogte kan tot de 80 cm gaan bij reuen... dus een stuk groter als de DH en duidelijk anders van bouw.

Ik vind hem ook heel mooi ! :)
Door Lil
Ik vind ze mooi en ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

Wel heb ik vaker gehoord dat ze niet zachtaardig en stabiel zijn, maar dat ze erg terughoudend kunnen zijn (zoals veel herders). Nu is dat ook iets dat individueel bepaald is natuurlijk.
Door Lizzy
Mooie hond. Mooie foto's :smitten:

Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen, om een fijne en gezonde herder-achtige hond te fokken! Bij schofthoogtes van 80 cm krijg ik wel gelijk bedenkingen, als ik heel eerlijk ben.....
Door de Meiden
Lil schreef: Ik vind ze mooi en ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

Wel heb ik vaker gehoord dat ze niet zachtaardig en stabiel zijn, maar dat ze erg terughoudend kunnen zijn (zoals veel herders). Nu is dat ook iets dat individueel bepaald is natuurlijk.
Het zou goed kunnen hoor, als je de karakterbeschrijving van de (oud) duitse herder lees, dan denk je zo..... idealer kan haast niet...... ook geen realiteit helaas.. 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door