Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door rosmin
Los van alle discussies over buitenlandse honden
vindi k het in en in triest dat er zo met een hond, lees Duuk, wordt gehannest  :-\
naar mijn idee heeft deze hond vooral een superoverzichtelijke, voorspelbare omgeving met mensen die hem kunnen en willen begeleiden in zijn angst en met zijn onzekerheden.
Door Hope
Borke schreef: Marlous, hoe is het nu met jullie en met Nelson?
Het gaat. We lijken onze draai weer behoorlijk te moeten vinden vreemd genoeg. Nelson doet niets anders dan slapen. Hij wil ook niet spelen.
Nu krijgt hij ook groene leem, maar hij oogt vooral heel moe. Hij krabt ook veel minder.
Ik merk dat ik me de situatie van Duuk erg aan trek. Ik moet er aan wennen dat er mensen zijn die hard roepen dat ze het belang van de hond voorop zetten, maar ik het idee krijg dat dit door alle partijen nou net niet wordt gedaan.
Hij is in mijn hart gaan zitten. En loslaten blijkt dan moeilijker dan gedacht.
Door rosmin
Hope schreef: Ik moet er aan wennen dat er mensen zijn die hard roepen dat ze het belang van de hond voorop zetten, maar ik het idee krijg dat dit door alle partijen nou net niet wordt gedaan.
Ik kan me levendig voorstellen dat dit je raakt. Je hebt tenslotte een en ander met hem meegemaakt. Loslaten kost  tijd, al zou dit waarschijnlijk gemakkelijker gaan als je weet dat Duuk op een goede plek zit en zich kan ontwikkelen.
Als Sam iets spannends heeft meegemaakt, ook iets wat erg leuk was, slaapt hij soms 2 -3 dagen bij om alle indrukken te verwerken.
Gelukkig krabt Nelson nu al minder, de stress lijkt  dus al flink te zijn afgenomen voor hem.
Joh, morgen loopt hij vast weer vrolijk rond, hij heeft in ieder geval ook veel geleerd  :-*
Door Sher
Hope schreef: Het gaat. We lijken onze draai weer behoorlijk te moeten vinden vreemd genoeg. Nelson doet niets anders dan slapen. Hij wil ook niet spelen.
Nu krijgt hij ook groene leem, maar hij oogt vooral heel moe. Hij krabt ook veel minder.
Ik merk dat ik me de situatie van Duuk erg aan trek. Ik moet er aan wennen dat er mensen zijn die hard roepen dat ze het belang van de hond voorop zetten, maar ik het idee krijg dat dit door alle partijen nou net niet wordt gedaan.
:bigarmhug:
Door Kaela
Oh Marloes, dat loslaten lijkt mij ook vreselijk moeilijk. Helemaal omdat het nu allemaal niet gaat zoals voor Duuk het beste of in ieder geval te doen is. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het daar heel erg moeilijk mee hebt!

Ik vind het verder wel fijn dat er gesproken wordt over het fenomeen "moeilijke honden". Buitenlands of niet, deze honden hebben zulke speciale behoeften, dat het de vraag is in hoeverre je daar aan tegemoet kan komen en hoe dan. Duidelijk is in dit topic wel, dat het wel eens schort aan goede plaatsing en begeleiding. En dat als het wel lukt, dit veel vraagt van zowel baas als hond. Gelukkig mag iedereen daar zelf een afweging in maken en is elke situatie anders.

Sterkte voor jou Marloes en voor Nelson. Die is vast over een paar dagen weer bijgekomen. Hopelijk komt er snel beter nieuws over Duuk, ik hoop zo dat hij een plekje vindt.  :bigarmhug:
Door Sher
Kaela schreef: Duidelijk is in dit topic wel, dat het wel eens schort aan goede plaatsing en begeleiding. En dat als het wel lukt, dit veel vraagt van zowel baas als hond. Gelukkig mag iedereen daar zelf een afweging in maken en is elke situatie anders.
Aan de andere kant zit ook vaak juist wel alles mee met een makkelijke hond en een super plaatsing en begeleiding. Ik kan het echt niet laten om dat even te zeggen, dat snap je hoop ik wel.  :P
Door Kaela
Sher schreef: Aan de andere kant zit ook vaak juist wel alles mee met een makkelijke hond en een super plaatsing en begeleiding. Ik kan het echt niet laten om dat even te zeggen, dat snap je hoop ik wel.  :P
Ik zeg toch ook wel eens en niet altijd?
Door Sher
Kaela schreef: Ik zeg toch ook wel eens en niet altijd?
Ja, maar daarna zeg je dat als het wel lukt, dat het dan veel vraagt van zowel baas als hond. Misschien bedoelde je dat het veel vraagt, in de gevallen dat de plaatsing niet goed lukt, maar dat staat er nu niet.  ;)
Door Kaela
Sher schreef: Ja, maar daarna zeg je dat als het wel lukt, dat het dan veel vraagt van zowel baas als hond. Misschien bedoelde je dat het veel vraagt, in de gevallen dat de plaatsing niet goed lukt, maar dat staat er nu niet.  ;)
Oh zo, nee ik bedoel dat in gevallen van Duuk-Sofie-Oscar dat als het lukt dat het veel van hond en baas vergt. Ik bedoelde dat los van alle gevallen die wel gewoon goed gaan. Dus inderdaad goed van de verduidelijking!
Door Radja
Ach meissie toch,natuurlijk is die arme schat in jouw hart gaan zitten! Ik heb vaak met tranen in mijn ogen dit topic gelezen/gevolgd en had intens medelijden met Duuk,ook omdat hij weer terug moest naar jouw broer,juist omdat hij bij jullie al een beetje zijn draai had gevonden! Jij hebt hem weer een stukje leven teruggegeven! Hij kon op sommige momenten even een "gewone" hond zijn! Dan is het heel normaal dat je dit niet 1,2,3 van je af kan zetten! Als ik en andere die dit topic hebben gevolgd het al niet kunnen,dan kan jij het helemaal niet!

Zou Nelson,Duuk op zijn manier missen?

En misschien een dom gezegd,maar hij was net bij jouw broer,die ging op vakantie,kwam bij jullie,broer terug van vakantie,dus weer naar broer! Dat lijkt mij ook niet goed voor Duuk,die al zoveel heeft meegemaakt qua verhuizing! Dan weet hij ook niet waar hij aan toe is! :'( :'( :'( het is gewoon in en in triest!

Dikke knuffel voor jullie  :-* jacqueline
Door Hope
Radja schreef: Ach meissie toch,natuurlijk is die arme schat in jouw hart gaan zitten! Ik heb vaak met tranen in mijn ogen dit topic gelezen/gevolgd en had intens medelijden met Duuk,ook omdat hij weer terug moest naar jouw broer,juist omdat hij bij jullie al een beetje zijn draai had gevonden! Jij hebt hem weer een stukje leven teruggegeven! Hij kon op sommige momenten even een "gewone" hond zijn! Dan is het heel normaal dat je dit niet 1,2,3 van je af kan zetten! Als ik en andere die dit topic hebben gevolgd het al niet kunnen,dan kan jij het helemaal niet!

Zou Nelson,Duuk op zijn manier missen?

En misschien een dom gezegd,maar hij was net bij jouw broer,die ging op vakantie,kwam bij jullie,broer terug van vakantie,dus weer naar broer! Dat lijkt mij ook niet goed voor Duuk,die al zoveel heeft meegemaakt qua verhuizing! Dan weet hij ook niet waar hij aan toe is! :'( :'( :'( het is gewoon in en in triest!

Dikke knuffel voor jullie  :-* jacqueline
Juist. Het is gewoon aan alle kanten onderschat. Broer die echt dacht dat hij prima op vakantie kon, broer die niet veel verstand heeft van honden en ook denkt dat als ik iets niet op kan lossen (als bijna afgestudeerde GT) dat hij dat ook niet kan dus niet denkt dat het zin heeft dat hij terugkomt van vakantie. Een hond die compleet overstuur raakt op een tijdelijk logeeradres, waarvan dan de eerste dag na de vakantie het gezin onstabiel is omdat hij van de stichting misschien weg moet, een stichting die hem dan weer eerst tijdelijk ergens onder wil brengen...
Ik geloof er heilig in dat een dier voelt dat zijn plaats niet zeker is. Dat hij momenteel eigenlijk nergens écht 200% welkom is. Overal is tenslotte twijfel.
Duuk heeft een baas nodig als bijvoorbeeld een Kaela. Die zegt: jij blijft bij ons, wij passen ons aan en creëren een zo veilig mogelijke plek. En zo zullen er hier op bp maar zeker ook in dit topic meer zijn, en ik duim dat Duuk zo iemand treft. 
Door Radja
En ik ben het helemaal met jou eens dat Duuk een vrouwtje zoals Kaela zou moeten treffen,iemand die zich voor 1000% inzet! Dus hierbij wil ik ook Kaela een dikke pluim geven en ik neem ook mijn petje voor haar af!  :-*
Door Sher
Hope schreef: Juist. Het is gewoon aan alle kanten onderschat. Broer die echt dacht dat hij prima op vakantie kon, broer die niet veel verstand heeft van honden en ook denkt dat als ik iets niet op kan lossen (als bijna afgestudeerde GT) dat hij dat ook niet kan dus niet denkt dat het zin heeft dat hij terugkomt van vakantie. Een hond die compleet overstuur raakt op een tijdelijk logeeradres, waarvan dan de eerste dag na de vakantie het gezin onstabiel is omdat hij van de stichting misschien weg moet, een stichting die hem dan weer eerst tijdelijk ergens onder wil brengen...
Ik geloof er heilig in dat een dier voelt dat zijn plaats niet zeker is. Dat hij momenteel eigenlijk nergens écht 200% welkom is. Overal is tenslotte twijfel.
Duuk heeft een baas nodig als bijvoorbeeld een Kaela. Die zegt: jij blijft bij ons, wij passen ons aan en creëren een zo veilig mogelijke plek. En zo zullen er hier op bp maar zeker ook in dit topic meer zijn, en ik duim dat Duuk zo iemand treft.
Nou en of ze dat voelen. Zelfs bij Noortje kon ik dat zien. Zij was hier vanaf de eerste dag voor 100% welkom, maar door een verbouwing bij de buren was de tuin niet veilig afgezet. Ik vond dat toch wel heel zielig voor haar, omdat ze niet lekker in de tuin kon. Zodra dit verholpen was, zag ik dat zij een stuk meer op haar gemak was.

Ik hoop ook van harte dat Duuk snel ergens helemaal welkom zal zijn. We hebben een glimp kunnen opvangen van de hond die hij kan zijn. We gunnen hem van harte dat hij voor altijd zo mag worden.  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door