Irta schreef:
Waarom zou milt geen goede toevoeging zijn als het niet ten koste gaat van de hoeveelheid aan andere organen die je voert?
Ik weet niet wat voor goeds milt toevoegt aan het menu? Organen zorgen meestal voor een te slappe ontlasting en orgaan wat niks toevoegt gaat wel ten koste van goed spiervlees.
Zelf maak ik orgaanpakketjes van hart, lever en nier per hond, zodat ze genoeg, maar weer niet meer dan nodig van die organen binnenkrijgen. Om het 2x per week makkelijk aan een maaltijd met vleesbot toe te voegen worden er wat maagjes en konijnenlong (ik krijg altijd de kop en de organen als een kennis konijnen slacht) aan toegevoegd om het juiste gewicht per portie te krijgen. Maar dat is dus heel weinig!
Verder zitten er in karkas vaak nog restjes orgaan (hele organen haal ik eruit!) en alleen de organen (ogen, hersenen, tong) in konijnenkop die ze krijgen is extra. Maar die laatste 3 organen hebben wel een toegevoegde waarde. Pens krijgen ze 1x per week ipv spiervlees bij vleesbot.
Pancreas is van nut als de alvleesklier van je hond of kat zelf (tijdelijk) niet meer goed werkt. In andere gevallen zou ik het niet geven. Boekmaag vind ik ook stinken... ze doen het maar met de pens.