Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Och wat verdrietig voor Duuk en ook voor jouw broer  :'(. Ik hoop dat ze een goede GT treffen die hen kan helpen. Misschien dat de inzet van een mild kalmerend middel (al dan niet op natuurlijke basis) nog iets kan betekenen waardoor het trainen wat makkelijker wordt? Nou ja, daar zal de GT dan wel mee komen mocht het een optie zijn. Ik hoop zo dat hij niet terug bij af is nu... :(
Door Hope
DJ en Doerak schreef: Och wat verdrietig voor Duuk en ook voor jouw broer  :'(. Ik hoop dat ze een goede GT treffen die hen kan helpen. Misschien dat de inzet van een mild kalmerend middel (al dan niet op natuurlijke basis) nog iets kan betekenen waardoor het trainen wat makkelijker wordt? Nou ja, daar zal de GT dan wel mee komen mocht het een optie zijn. Ik hoop zo dat hij niet terug bij af is nu... :(
Ik ben zojuist op bezoek geweest. Het gaat niet zo goed.
Hij moet weer even wennen, maar hij is erg bang. Hij mist denk ik ook de steun van een dappere hond als Nelson. Broer heeft contact met de stichting. Hij heeft aangegeven dat ze keihard gaan werken, maar dat dit geen jaar meer mag duren. Dat is niet in het belang van Duuk. Ze zijn er zo goed voor, ze willen zo graag... Ik hoop en duim dat hij bij ze kan blijven.
Door Hope
hamada schreef: Arme Duuk en arme baasjes. Ik hoop zo dat het bijtrekt  :'(
Momenteel heb ik met beide partijen medelijden. De kinderen zijn overstuur, ze zijn vandaag ingelicht dat het voor Duuk heel misschien beter is als hij naar een rustiger huis gaat. Het komt ook een beetje door zijn verblijf hier. Hier is er meer rust omdat er geen kinderen zijn en dat deed hem geen kwaad. Zijn vrouwtje is net zo overstuur. Duuk was zo over de rooie van de autorit dat hij ook niet erg blij reageerde op zijn baasjes. Niet dat hij iets deed hoor, nee, juist het tegendeel. Hij vloog zijn bench in om er niet meer uit te komen. Ik kan me voorstellen dat je dan toch wel teleurgesteld raakt als je hond niet blij lijkt je terug te zien.
En dan nog een opmerking van mijn broer. Die had gehoopt dat Duuk niet bang zou zijn van manlief. Want, zei hij, als het gewoon aan mij lag kon ik daar aan werken. Maar dat is het niet, het is gewoon mannen op zich.

Goed. Alles moet eerst maar eens even tot rust komen en iedereen moet ontspannen en niet nu ineens alles willen veranderen. Maar gos, ik vind het toch wel triest. Kinderen huilen, vrouwtje huilen, baas wanhopig, hond overstuur. Ze hadden het zich zo anders voorgesteld.
We blijven positief en duimen dat het gewoon een korte terugval is.
Door eelke
Zeker heel erg triest!
Ik vraag me dan ook wel echt af wat de stichting gedacht had toen ze hem plaatsten...
En ik schreef al eerder, ik denk niet dat dit het plekje voor Duuk is/dat hij ergens anders serieus een stukje gelukkiger zou kunnen zijn.

Hoe dan ook, heel veel sterkte voor jullie allemaal. Want ook bij jou issie in je hart gaan zitten.
Door Hope
eelke schreef: Zeker heel erg triest!
Ik vraag me dan ook wel echt af wat de stichting gedacht had toen ze hem plaatsten...
En ik schreef al eerder, ik denk niet dat dit het plekje voor Duuk is/dat hij ergens anders serieus een stukje gelukkiger zou kunnen zijn.

Hoe dan ook, heel veel sterkte voor jullie allemaal. Want ook bij jou issie in je hart gaan zitten.
Precies ja. Pffff...
Ik heb echt met hem te doen. Met het hele gezin eigenlijk.
Door eelke
Ja heel de situatie is gewoon echt ruk. Ik hoop dat alles voor iedereen op zijn pootjes terecht komt.

Gaat je broer ook weer contact opnemen met de stichting? Voor het zelfde geld hebben die nog wel ergens een plek waar Duuk veel beter zou passen...
Door Borke
Ik vind het schandalig dat Duuk bij dit gezin is geplaatst door die stichting.
Wat een verdriet voor alle betrokkenen.
Wel heel fijn dat ze jou dan weer goed geholpen hebben.

Wat een naar einde van een moeilijk begonnen maar mooi beëindigde logeerpartij!
Door Hope
eelke schreef: Ja heel de situatie is gewoon echt ruk. Ik hoop dat alles voor iedereen op zijn pootjes terecht komt.

Gaat je broer ook weer contact opnemen met de stichting? Voor het zelfde geld hebben die nog wel ergens een plek waar Duuk veel beter zou passen...
Ja, er is contact met de stichting. Er is onduidelijkheid over de plaats waar Duuk heen zou gaan als hij terug zou gaan. Naar een alleenstaande man, en dat is nou niet bepaald handig dus dat wil broer niet. Snap ik. Zijn vrouw is dol op Duuk. Ze zou het echt afschuwelijk vinden als hij weg ging. Vandaar dat ze eerst nog opnieuw aan de slag willen bij een GT.
Borke schreef: Ik vind het schandalig dat Duuk bij dit gezin is geplaatst door die stichting.
Wat een verdriet voor alle betrokkenen.
Wel heel fijn dat ze jou dan weer goed geholpen hebben.

Wat een naar einde van een moeilijk begonnen maar mooi beëindigde logeerpartij!
Eerlijk? Ik ook.
Ze hebben mij echt prima geholpen. Ik ken de mensen niet persoonlijk en wil ook echt niet iedereen over één kam scheren. Ik ken de selectieprocedure niet en ik weet niet waarom ze dachten dat het wel los zou lopen. Maar ik vind het een grote mismatch. En dan daarna een heel gezin overstuur helpen om de eerste dag dat ze terug zijn van vakantie en ze vertellen dat hij weer bang is gewoon zonder blikken of blozen te zeggen 'we komen hem vandaag ophalen', nee, dat vind ik toch wel jammer.
Dit gezin is gek op Duuk maar het loopt geheel niet zoals ze gedacht hadden. Ik vind het goed dat ze aan de slag gaan met een GT. Uiteindelijk gaat het al lang niet meer alleen om de hond maar ook om het verdriet van het gezin.
Eerlijk? Die hond verdient een rustig huis, waar geen gedoe is, waar geen GT aan te pas hoeft te komen. Lekker rustig, op een boeren-erf, of semi-boeren erf. Duuk word niet gelukkiger van deze situatie, hoe gek het gezin ook op hem is. Zo gek, dat ze hun vakantie niet voor hem afbraken toen hij hun zo hard nodig had. :-X Ik zal daar wel te simpel over denken, maar ik vind dat er te veel met hem heen en weer gesleept word, hij heeft al genoeg mee gemaakt.
Door Hope
Els&Flow schreef: Eerlijk? Die hond verdient een rustig huis, waar geen gedoe is, waar geen GT aan te pas hoeft te komen. Lekker rustig, op een boeren-erf, of semi-boeren erf. Duuk word niet gelukkiger van deze situatie, hoe gek het gezin ook op hem is. Zo gek, dat ze hun vakantie niet voor hem afbraken toen hij hun zo hard nodig had. :-X Ik zal daar wel te simpel over denken, maar ik vind dat er te veel met hem heen en weer gesleept word, hij heeft al genoeg mee gemaakt.
Ja klopt, maar ik kan me ook voorstellen dat het niet leuk is om in deze situatie te zitten. Ik blijf erbij dat deze hond gewoon niet in dit gezin geplaatst had moeten worden. En als ze dan horen dat Duuk wordt opgehaald en bij een alleenstaande man wordt geplaatst ging ik ook op mijn achterste benen staan.
Hope schreef: Ja klopt, maar ik kan me ook voorstellen dat het niet leuk is om in deze situatie te zitten. Ik blijf erbij dat deze hond gewoon niet in dit gezin geplaatst had moeten worden. En als ze dan horen dat Duuk wordt opgehaald en bij een alleenstaande man wordt geplaatst ging ik ook op mijn achterste benen staan.
Snap ik, hij zal ook niet bij een man geplaatst moeten worden. Maar er zijn ook nog genoeg alleenstaande vrouwen die ruim wonen en hem wél een goed en veilig thuis kunnen bieden. Al met al is de hond er nu weer de dupe van en moet hij m.i. zo snel mogelijk weg daar.
Door El_Kato
Het is al een keer eerder geopperd maar is het geen optie dat hij bij jullie kan blijven  :)
Daar heeft hij een stabiele, stoere vriend van wie hij dingen kan leren. Een vrouwtje die hem begrijpt en goed lezen kan (anders had je hem de laatste keer niet los laten lopen  ::)) en een baasje die dan wel eng is maar waar hij misschien van kan leren dat mannen soms ook best niet zo eng zijn. Het is niet zomaar iets natuurlijk maar vind het zo sneu dat hij nu weer zo bang is en dan is hij toch nog een beetje in de buurt van het gezin.

Vind die verhalen over hoe ze met dit soort honden omgaan in Spanje trouwens afschuwelijk  :'(. Echt wordt er letterlijk misselijk van als ik eraan denk dat het seizoen weer bijna over is en er weer zoveel leed aan zit te komen  :'(
Door dinky89
Inderdaad zou ik ook Duuk niet terug willen brengen wanneer ze hem bij alleenstaande man willen plaatsen... Alleenstaande vrouw zou ander verhaal zijn geweest.

Hopelijk normaliseert het snel weer beetje. Autorit was natuurlijk ook weer stress voor Duuk dus niet onbegrijpelijk dat hij eerst flink overstuur is en zijn rust weer moet vinden ;-)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door