Ik herken veel in dit stuk.
Wij lopen dagelijks hier in een losloop gebied.
Bency gaat los heel goed naar andere honden toe.
Aan de riem is het een draak blaffen lelijk doen en ja al zou de andere hond (ook aan de riem) te dicht bij komen word het zeker vechten.
Echter als andere hond los is gaat het 99 x goed en als ze snuffelen en ik zie aan Bency dat het niet heel vriendelijk lijkt te gaan is een harde "NEE niet plagen" meestal voldoende. Dan gelijk zeggen "kijk Bency je balletje" en hij loopt weer mee.
Ik roep dus toch meestal Bency bij me als er een loslopende hond aan komt. Trouwens ook als er fietsers of wandelaars aankomen.
En zeker als ik kinderen(die hij dus nooit leuk vind) ziet gaat hij echt aan de lijn. Andere gevallen hou ik hem bij de halsband vast.
Echter als ik een hond zie aankomen die aan de lijn loopt roep ik hem bij me en of draai om of gaat op grote afstand desnoods in de struiken staan. Wat dan wel resulteerd in een blaffende en lelijk doende hond

Zodra andere hond maar 2 meter ons voorbij is kan ik hem weer loslaten en gaat hij gewoon verder. ???
Honden die hij echt kent zal hij ook niet lelijk doen aan de riem.
Vorige week zag ik ook een loslopende hond naderen. Ik vond de hond heel slecht lopen.

Dus roep Bency bij me en wacht tot ze gepasseerd zijn, laat Bency los gooit zijn balletje en hij pak hem en dacht oww ik wil toch even bij die hond kijken. Waarop ik nogal hard NEEE riep. Mensen zeggen ach laat maar hoor er gebeurd niets. Gelukkig kwam hij wel weer gelijk terug.
Ik zo nee denk ook niet maar uw hond loopt al moeilijk en ik wil niet dat mijn hond dan toevallig uw hond omver duwt of uitdaagd in iets.
Maar ik heb een hond met wat vreemd gedrag en ik wil niet dat iemand daar ook maar op welke manier last van heeft.
En natuurlijk kan er altijd een x wat fout gaan.
Zelfde als we hem laten zwemmen en er komen andere honden aan probeer ik hem zoveel mogelijk gewoon zijn bal te laten halen en naar mij brengen. Tuurlijk word de hond die dan ook bij het water komt wel 1x besnuffelt maar dan wil ik weer dat hij gewoon zijn ding doet. als ik merk dat er spanning tussen hem en andere hond(en) komt gaan wij weg.
Moet er wel bij zeggen dat Bency ook eigenlijk NOOIT wil spelen met een andere hond. Spelen doet hij maar met 1 hond en dat is de hond van kennissen en dan alleen als ze binnen zijn. Buiten weer niet