Heel erg vervelend dat dit moet gebeuren.

Helaas heb je altijd en overal rotte appels er tussen zitten.
De eerste écht lijntjes werden een aantal jaar geleden opgezet toen Nadia, Tamara en ik samen een levering deden. Vlees vanuit Limburg ging naar Best, rund werd daar ook afgeleverd en een deel rund ging mee terug naar Nadia thuis waar we smorgens ook al vlees hadden afgezet. Tamara kwam daar aan met een bus met vleesjes van haar leverancier en nam rund en ander vlees mee terug naar Belgie.
Mensen uit de omgeving Eindhoven (die in Best meegeholpen hadden uitladen en sorteren) kwamen ook naar Nadia om daar weer vlees van Tamara in te laden en mee terug te nemen naar Eindhoven. Van daar uit ging het weer verder het land in.
Peggy heeft toen in kaart gebracht wie waar woonde en wie voor wie moest meenemen, want daarvóór was het een grote chaos.
Dankzij die ene levering, dankzij het gepuzzel van Peggy, zijn toen de eerste echte 'lange-afstand-lijntjes' opgezet. Daarvoor kwam het zelden tot nooit voor dat vlees vanuit het noorden naar Limburg kwam of andersom.
Er heerste toen inderdaad heel erg het 'elkaar helpen gevoel' en werd het onmogelijke mogelijk gemaakt. Natuurlijk zijn er de nodige fouten gemaakt, maar daar is van geleerd.
Ik heb enkele keren op de P van mac in Nederweert gestaan. Stonden we met genoeg lol dozen met eendenlijken te verdelen over de auto's.
Alleen al de lol die we toen hadden was geweldig, dat was eigenlijk al genoeg om te zeggen dat je vervoerder wilde zijn.
Maar ook mensen die in die tijd regelmatig vervoerder waren, zijn dat al lang niet meer omdat mensen denken dat ze moeten profiteren van anderen en soms krijg je het idee dat ze het vlees het liefst voor de deur afgezet word.
Ik vind zelf dat de vervoerders meer respect verdienen dan dat ze nu krijgen. Sommige vinden het niet meer dan normaal dat er iemand zich aanbied om te rijden. Zelf vragen ze nooit een dagje vrij of wisselen ze een dienst zodat ze vlees kunnen gaan halen voor zichzelf en anderen.
Het zijn al jaren dezelfde mensen die rijden en geregeld dat vervoerders afhaken omdat zij altijd degene zijn die rijden.
Zelf maak ik ook wel eens gebruik van een vervoerder omdat ik moet werken of omdat er nu eenmaal niet veel in mijn auto past (alfa romeo die bijna op de grond hangt als er 150kg achterin ligt) en ik ben daar ook altijd blij om.
Mijn respect voor de vervoerders uit ik onder andere door te zorgen dat zij niet achter hun geld aan hoeven als zij naar mij toe rijden om vlees op te halen. Ik reken de vvk door bij de meebestellers en vervolgens verreken ik de vvk met wat zij besteld hebben. Hoeft de vervoerder niet achteraf (of vooraf) te leuren voor 50cent/2euro enz. Ik heb regelmatig te horen gekregen dat een vervoerder zijn/haar geld niet kreeg of dat ze er om moeten lopen te zeuren. En dan hebben we het over kleine bedragen! (die uiteraard samen genoeg zijn om de benzine te vergoeden)
En ja, dat er soms wat ruim geteld word voor de vvk vind ik niet eens zo'n heel groot probleem (als het niet te gek word natuurlijk).
Er word tijd in gestoken en het is immers niet alleen de benzine die verreden word, de auto slijt ook als je rijd (olie, banden, gewone slijtage) en er zal niemand van ons tegen een vervoerder zeggen 'joh, jouw auto is stuk of je banden zijn versleten, laten we met z'n alle een x-bedrag bij elkaar leggen zodat je een groot deel van de reparatie/nieuwe banden vergoed hebt.
Maar het is niet alleen van nu dat het steeds dezelfde vervoerders zijn, dat was 2 jaar geleden ook zo en ik denk dat dat ook zo zal blijven. (ik heb serieus in het verleden de vraag gehad van iemand of ze anoniem mocht bestellen en dat ze geen vlees voor bepaalde mensen mee wilde nemen omdat er van haar geprofiteerd werd)
Maar de verhalen die jij beschrijft, die heb ik hier nog niet gehoord (ik geloof je uiteraard!)
Kom vrijdag hier maar een kopje koffie drinken

Hier word je als vervoerder wel netjes behandeld. En ik denk dat menige vervoerder die hier is geweest dat wel kan bevestigen