Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yari
Zou iemand het antwoord a.u.b. ook hier in dit topic neer willen zetten misschien?
Yari is er eentje die ook nogal wat orthopedische operaties heeft ondergaan, ze heeft nog geen arhtrose, maar ik wil ook wel graag weten wat ik beter wèl en niet kan geven. En om wat voor reden kun je de groentes uit de nachtschade familie beter mijden? Wat doet dat dan precies? En welke vallen daar onder?
Door Yari
bernergek schreef: Ik heb ze ook van het merk all in one. Is 1 capsule dan genoeg per dag voor een hond van 35 a 40 kg (ik weet niet hoe zwaar Yari is?) En is dan om de dag visolie genoeg? Over een paar weken ga ik Bibi geven, hier zit ook visolie in. Kan ik het dan om de dag blijven geven of wordt dit teveel?
Sorry voor mijn vele vragen en alvst bedankt!
En hoe zit het nu met die groente uit de nachtschade familie??
Yari weegt 29-30 kg en ik geef haar dus inderdaad 1 capsule glucosamine/chondroïtine per dag. Ik denk dat jij best 2 capsules kan geven.
De visolie krijgt Yari ook niet iedere dag maar zo'n beetje om de dag en een paar dgn niet als ze makreel heeft gehad (zit al meer dan genoeg in).
Ik heb nu omega 3 olie van het merk Euvetran (verkrijgbaar bij je DA), maar ik heb af en toe een ander merk of capsules bij de reformzaak vandaan. ;)
Door Charlie Angel
Hitam schreef: Ik heb inderdaad niet altijd tijd om alle topics te volgen. Dus dan mag je best een pbtje sturen.
Je hebt al antwoord.
Ik heb het gelezen, bedankt!!
Door Charlie Angel
Yari schreef: Zou iemand het antwoord a.u.b. ook hier in dit topic neer willen zetten misschien?
Yari is er eentje die ook nogal wat orthopedische operaties heeft ondergaan, ze heeft nog geen arhtrose, maar ik wil ook wel graag weten wat ik beter wèl en niet kan geven. En om wat voor reden kun je de groentes uit de nachtschade familie beter mijden? Wat doet dat dan precies? En welke vallen daar onder?
Wat het precies doet weet ik niet, maar tomaat, en paprika vallen bijv. onderde nachtschade, dus die vermijden. Courgette en komkommer vallen niet onder de nachtschade, dus die kunnen gewoon gebruikt worden.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op zo 03 apr 2005, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Charlie Angel
Yari schreef: Yari weegt 29-30 kg en ik geef haar dus inderdaad 1 capsule glucosamine/chondroïtine per dag. Ik denk dat jij best 2 capsules kan geven.
De visolie krijgt Yari ook niet iedere dag maar zo'n beetje om de dag en een paar dgn niet als ze makreel heeft gehad (zit al meer dan genoeg in).
Ik heb nu omega 3 olie van het merk Euvetran (verkrijgbaar bij je DA), maar ik heb af en toe een ander merk of capsules bij de reformzaak vandaan. ;)
Ik geef Jane ook 1 capsule en 1 visolie capsule per dag erbij, ook als zij aan de bibi gewend is ga ik dat doen.
Verder adviseerde Tannetje qua beweging op te passen met abrupte bewegingen zoals springen en achter en balletjes aan rennen en zoveel mogelijk rechtlijnige bewegingen zoals fietsen, zwemmen e.d. Ik loop zowiezo veel met mijn honden aan de lijn. Hoop dat je zo ook wat meer weet!
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op zo 03 apr 2005, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
Ik weet niet of alle nachtschadigen het hebben maar tomaten en paprika's bevatten stoffen die ontstekingen kunnen versterken. Dus je moet ermee oppassen bij alle soorten ontstekingen, niet alleen arthrose.
Door Charlie Angel
Hitam schreef: Ik weet niet of alle nachtschadigen het hebben maar tomaten en paprika's bevatten stoffen die ontstekingen kunnen versterken. Dus je moet ermee oppassen bij alle soorten ontstekingen, niet alleen arthrose.
Aha, hartstikke bedankt voor deze aanvulling!
Ik heb hier in die korte tijd op bp al een hoop geleerd zeg!
Door Yari
bernergek schreef: Ik geef Jane ook 1 capsule en 1 visolie capsule per dag erbij, ook als zij aan de bibi gewend is ga ik dat doen.
Verder adviseerde Tannetje qua beweging op te passen met abrupte bewegingen zoals springen en achter en balletjes aan rennen en zoveel mogelijk rechtlijnige bewegingen zoals fietsen, zwemmen e.d. Ik loop zowiezo veel met mijn honden aan de lijn. Hoop dat je zo ook wat meer weet!
Klopt inderdaad dat rechtlijnige beweging het beste is voor honden met dergelijke problemen.
Yari heeft niet alleen ED maar ook een bekkenkanteling ondergaan en een kniebandoperatie dus ik weet er helaas maar al te goed wat van af. :(
Met balletjes spelen doe ik nooit met haar, behalve in het water. De meeste beweging die ze krijgt bestaat uit naast de fiets lopen en veel zwemmen en ze speelt ook wel gewoon aardig wat met andere honden hoor, je moet ook aan 't koppie denken natuurlijk.
Gelukkig heeft ze nergens last meer van en dat hoop ik ook nog lang zo te houden.
Dikke knuf aan je rakkers en laten we hopen dat haar een operatie bespaart blijft. :-*
Door Yari
Hitam schreef: Ik weet niet of alle nachtschadigen het hebben maar tomaten en paprika's bevatten stoffen die ontstekingen kunnen versterken. Dus je moet ermee oppassen bij alle soorten ontstekingen, niet alleen arthrose.
Oké bedankt! ;)
Maar toch nog even een vraagje:
Een collega van mij heeft een tijd geleden haar voet flink verbrand (kokend water overheen gekomen). De stukken vel hingen erbij. De arts waar ze toen geweest is heeft het steriel verbonden en speciale brandwondenzalf e.d. erop gedaan en die adviseerde haar veel tomaten te eten omdat daar volgens hem een stof inzit die bijdraagt aan een snelle wondgenezing. Maar als tomaten niet aan te raden zijn bij ontstekingen dan lijkt me dit toch tegenstijdig?
Heb je anders toevallig nog wat meer info over welke stof het dan precies gaat?
Alvast bedankt. ;)
Laatst gewijzigd door Yari op wo 06 apr 2005, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Charlie Angel
Yari schreef: Klopt inderdaad dat rechtlijnige beweging het beste is voor honden met dergelijke problemen.
Yari heeft niet alleen ED maar ook een bekkenkanteling ondergaan en een kniebandoperatie dus ik weet er helaas maar al te goed wat van af. :(
Met balletjes spelen doe ik nooit met haar, behalve in het water. De meeste beweging die ze krijgt bestaat uit naast de fiets lopen en veel zwemmen en ze speelt ook wel gewoon aardig wat met andere honden hoor, je moet ook aan 't koppie denken natuurlijk.
Gelukkig heeft ze nergens last meer van en dat hoop ik ook nog lang zo te houden.
Dikke knuf aan je rakkers en laten we hopen dat haar een operatie bespaart blijft. :-*
Wat fijn dat ze nu nergens last meer van heeft zeg, ze heeft al genoeg gehad. Inderdaad, je moet ook aan het koppie denken. Een deel van onze tuin bestaat ook uit een grasveld waar ze lekker kunnen spelen met z'n drieen. Maar wel met mate en gelukkig zijn die andere 2 best voorzichtig met haar. Verder loop ik zelf veel met ze (aan de riem) dus ze krijgen genoeg beweging. Ze vinden het ook geen van drieen vervelend aan de riem te lopen. :D
En een dikke knuf terug :-*
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op wo 06 apr 2005, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Connys
in antwerpen doen ze het in 1 keer, heb daar ervaring mee, ik had toen destijds 2 honden die geopereerd moesten worden, 1... kruisband en elleboog tegelijk en 1... 2 voorpoten tegelijk.
heel veel sterkte met de verwerking, het is niet mis...ik weet het!!!
Door Charlie Angel
connys schreef: in antwerpen doen ze het in 1 keer, heb daar ervaring mee, ik had toen destijds 2 honden die geopereerd moesten worden, 1... kruisband en elleboog tegelijk en 1... 2 voorpoten tegelijk.
heel veel sterkte met de verwerking, het is niet mis...ik weet het!!!
De meningen zijn inderdaad erg verdeeld over 1 of 2 pootjes tegelijk.
Is inderdaad niet mis nee, maar zolang ze geen klachten heeft, geen operatie. En ja, Als ze wel klachten krijgt zal ze er door de operatie waarschijnlijk ook wel weer erg van opknappen. Mijn oudste hond heeft na de operatie nooit meer ergens last van gehad.
Thanks voor jullie medeleven. :-*
En jij hebt de laatste tijd natuurlijk al een hoop voor je kiezen gehad, gaat het een beetje met je??
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op wo 06 apr 2005, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Connys
Het gemis is erg groot, het is zo leeg in huis ook voor didjer, die is nu ontzettend schijnzwanger, leurt de hele dag met een speeltje door het huis.

dank voor je medeleven, erg lief
Door Charlie Angel
connys schreef: Het gemis is erg groot, het is zo leeg in huis ook voor didjer, die is nu ontzettend schijnzwanger, leurt de hele dag met een speeltje door het huis.

dank voor je medeleven, erg lief
Kan me goed voorstellen dat het gemis erg groot is. 2 in zo'n korte periode, vreselijk. :'( Nog heel veel sterkte gewenst met het geven van een plaats aan dit verdriet.
Hoe oud is Didjer? Is ook een prachtexemplaar zeg.
Door Hitam
In tomaten zit ook lycopeen, dat helpt met wondgenezing. Ik weet niet wat de stof is die juist ontstekingen verergert. Misschien heft het elkaars werking ook wel op. Je kunt het ook gewoon proberen en bijhouden of het verergert of niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door