Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

[quote="-Annemarie-"]
Ja, ik ben ook 50 geworden met gewoon kraanwater.  ;) :)

Maar het is wel aan het veranderen: http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... drinkwater

En dus ben ik een beetje aan het zoeken hoe ik dit voor mijzelf op kan vangen. Vandaar de vraag, en alvast bedankt voor de antwoorden. Daar kan ik zeker wat mee.  :)
[/quote]

Eerlijk gezegd geloof ik heel veel van die onderzoeken niet meer. Ze worden of betaald door degene die het product produceert wat onderzocht wordt of er wordt wel op een andere manier de boel belazerd. Vandaag is iets gezond, over 3 maanden is het ongezond en een half jaar later is het toch weer gezond. Ik eet en drink gewoon wat ik lekker vind en voor de rest merk ik wel wanneer ik omkiep
[quote="TMG1961"]
Eerlijk gezegd geloof ik heel veel van die onderzoeken niet meer. Ze worden of betaald door degene die het product produceert wat onderzocht wordt of er wordt wel op een andere manier de boel belazerd. Vandaag is iets gezond, over 3 maanden is het ongezond en een half jaar later is het toch weer gezond. [/quote]

Zo denk ik er ook over. Waterflesverkoop zal in NL nooit zo goed lopen als bv in Frankrijk, daar is het water echt niet te drinken. Zit een soort chloorsmaakje aan, echt  :puke: Hier kopen we ook altijd drinkwater uit de fles, kost hier ook bijna niets (0,18 ct per 1,5 lt).
In NL gaan ze dan maar gewoon wat verzinnen om hun fleswater aan de man te brengen. 
Dat het drinkwater in Nederland echt gezond is, geloof ik net zo min als dat hondenbrokken zo gezond zijn. Je weet (voor een deel) wat er allemaal inzit. Dat kan nooit gezond zijn. In de handel word je voor de gek gehouden, maar door de overheid ook. Asbest is schadelijk, maar als er een brand is waarbij asbest vrij is gekomen is het nooit schadelijk voor de volksgezondheid. Ook op ander gebied worden rekenmethodes gewijzigd zodat het van de een op de andere dag beter in het straatje van de betreffende instantie past.
Bv ook bij schiphol,  ik heb eens gelezen dat er weer meer vliegtuigen mochten dalen/vertrekken en dat door een andere rekenwijze en zienswijze de geluidsoverlast zelfs zou afnemen. Zo kan je alles wat krom is recht krijgen.
Natuurlijk kan je met het hollandse drinkwater 100 worden. Mensen die roken kunnen ook 100 worden en honden die op brokken leven kunnen ook in gezondheid oud worden. Het kan absoluut geen kwaad om zelf kritisch te zijn.
Door Martine-Tom
[quote="Lida. S"]
.
Bv ook bij schiphol,  ik heb eens gelezen dat er weer meer vliegtuigen mochten dalen/vertrekken en dat door een andere rekenwijze en zienswijze de geluidsoverlast zelfs zou afnemen. Zo kan je alles wat krom is recht krijgen.

[/quote]Hihi moet ineens aan de NS denken toen die een paar jaar geleden onder vuur lagen, dag 1 stond er in de krant dat de vertragingen met x% afgenomen waren, 2 dagen later een stuk dat voorheen vertraging was als de trein 5 minuten of meer te laat was en dat de NS dat gewijzigd had naar 10 minuten...ja zo kan ik ook minder vertragingen laten voorkomen  ;D
Fijn dat je de vraag stelt. Alle hormonen en antibiotica en andere stoffen die we uit plassen komen gewoon vrolijk weer in ons drinkwater terecht en ik wordt daar toch ook niet zo blij van. Ik vraag me wel af in hoeverre zo'n filter op de kraan deze stoffen er wel uit haalt.

Toen ik een vriendje had die een extra filter op zijn kraan had zitten om het drinkwater te filteren vond ik m nogal paranoia en overdreven  ::) *ahum* nu begrijp ik het ineens en ben ik zelf ook op zoek naar een goede oplossing.

Ik lees in elk geval even mee.
Wij hebben een test-apparaatje erbij, om te kijken of de filters vervangen moeten worden. Daarop kan je zien hoeveel vuileenheden er nog in het water zitten.  uit mijn hoofd weet ik al die getallen niet (mijn vriend regelt dit soort zaken) maar ik meen dat gewoon leidingwater hier  ca 500 vuileenheden had en het gefilterde water (als er nieuwe filters in zitten) nog maar ca 80 vuileenheden.
[quote="Lida. S"]
Dat het drinkwater in Nederland echt gezond is, geloof ik net zo min als dat hondenbrokken zo gezond zijn. Je weet (voor een deel) wat er allemaal inzit. Dat kan nooit gezond zijn. In de handel word je voor de gek gehouden, maar door de overheid ook. Asbest is schadelijk, maar als er een brand is waarbij asbest vrij is gekomen is het nooit schadelijk voor de volksgezondheid. Ook op ander gebied worden rekenmethodes gewijzigd zodat het van de een op de andere dag beter in het straatje van de betreffende instantie past.
Natuurlijk kan je met het hollandse drinkwater 100 worden. Mensen die roken kunnen ook 100 worden en honden die op brokken leven kunnen ook in gezondheid oud worden. Het kan absoluut geen kwaad om zelf kritisch te zijn.

[/quote]

Dankjewel Lida, dat scheelt mij weer tikken.  ;) :)

Het is absoluut geen aanval op iedereen die kraanwater drinkt, en ik zal ook nooit beweren dat je dat niet moet doen.

Nogmaals bedankt voor de antwoorden, ik ga e.e.a. eens rustig bekijken en vergelijken.  :)
Helaas heb ik geen waterboy, dus moet ik het met andere informatie doen.  ;D
ik heb een professioneel toestel.  Dat heeft 4 filters en elk haalt er iets uit.  Hormonen, pesticiden, ... wordt er allemaal uitgehaald, kalk wordt op een normaal gehalte gebracht (ontkalken is verzuren van het water) en de pH wordt neutraal.  Daar hangt wel een serieus prijskaartje aan.  De goedkope(re) toestellen halen er wel wat uit, maar niet alles.
[quote="Lil"]
Maar halen die filters nu medicatie en chloor uit het water of alleen maar metalen?
[/quote]

Dat vraag ik me dus ook af, ik kan me niet voorstellen dat zo'n kan met een filter ook de hormonen uit het water kan halen.

[quote="Chouka"]
ik heb een professioneel toestel.  Dat heeft 4 filters en elk haalt er iets uit.  Hormonen, pesticiden, ... wordt er allemaal uitgehaald, kalk wordt op een normaal gehalte gebracht (ontkalken is verzuren van het water) en de pH wordt neutraal.  Daar hangt wel een serieus prijskaartje aan.  De goedkope(re) toestellen halen er wel wat uit, maar niet alles.
[/quote]

Hoe heet deze die jij hebt?
Door Lil
[quote="Chouka"]
[/quote]

Wat heb je dan voor iets?
Ik vind kraanwater niet te drinken, dus ik heb altijd water uit een fles. Helaas zit dat tegenwoordig alleen nog in plastic flessen, dat is weer minder. Maar wat ik mij afvraag: Als de consument nou door middel van een meer of minder professioneel toestel ongezonde stoffen uit zijn drinkwater kan filteren, waarom doet de waterzuivering dat dan niet gewoon zelf?  Die moeten dat dan toch ook kunnen.  :-\
[quote="Chouka"]
[/quote]

Ja, nu worden we allemaal toch wel heel nieuwsgierig!
Door sella
Wij gebruikten eerst britta filters, en hebben nu in de meterkast een 3 weg filterstysteem geplaatst.
Weg diarree aanvallen nav medicatie residu in het kraanwater, weg blijven mijn nierstenen.
Wij hebben jaren bar le duc gedronken omdat ik met gewoon kraanwater nierstenen kreeg en ik het heel vies vond en iedere keer ernstige spuit aanvallen had en ook nog eens allergisch voor ab wat ik nog nooit had gehad.
Door Lil
[quote="sella"]
Wij gebruikten eerst britta filters, en hebben nu in de meterkast een 3 weg filterstysteem geplaatst.
Weg diarree aanvallen nav medicatie residu in het kraanwater, weg blijven mijn nierstenen.
Wij hebben jaren bar le duc gedronken omdat ik met gewoon kraanwater nierstenen kreeg en ik het heel vies vond en iedere keer ernstige spuit aanvallen had en ook nog eens allergisch voor ab wat ik nog nooit had gehad.
[/quote]

Britta heb ik al jaren, maar wel ook zo om het haar niergruis en spuit maandelijks. Dat gaat weg door alleen ander water? Ga ik onmiddellijk alvast op de bar le duc. Erg lekker water.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door