Ik zal mezelf eerst even netjes voorstellen.
Mijn naam is Kimberly en ben samen met mijn partner de trotse eigenaar van onze 8 maanden oude Duitse Herder reu genaamd TJ.
Ik heb een tijdje op het DH forum gezeten en ben daar ontzettend goed geholpen, ze hebben me nu naar dit forum door verwezen om ons wellicht verder te kunnen helpen.
Klein beetje achtergrond informatie over TJ en ons.
Wij zijn beide opgegroeid met honden, vandaar de keuze van onze eerste eigen hond een Duitse Herder.
Wij wonen in de Filipijnen, en hebben TJ bij een “goede” fokker gekocht.
Al geeft deze nu vrij slecht thuis.
Toen we hem kregen had hij blijkbaar een huid infectie, toen bij verschillende da’s geweest, er kwam toen uit dat hij een schimmel infectie en ring worm had.
Met z’n toen inmiddels 3 maanden ging hij gelijk aan de medicijnen.
Inmiddels is hij 8 maanden weet ik het hoeveel antibiotica kuuren verder en nog steeds krabt hij zich een ongeluk.
Inmiddels weer overgestapt naar een andere da en hij zei dat hij zeer waarschijnlijk allergisch is en dat dit de hoofdoorzaak van het krabben is.
TJ krabt zich de hele dag door helemaal open tot bloedens toe. Hij bijt zichzelf ook helemaal kapot
We deppen hem zo nu en dan in met appel azijn, dit helpt in ieder geval tegen de jeuk maar hij wordt dan wel helemaal paniekerig, ik denk omdat het “bijt”.
Hier zijn we dan ook mee gestopt.
Nou hopen wij dat jullie ons aan wat goede tips kunnen helpen wat betreft voer.
Hoe kunnen we het beste starten?
Wij vertrouwen helemaal niet meer op de da’s hier en zitten echt met ons handen in ons haar.
We hebben een zwembad in de tuin waar hij graag in sprong, dit laten we nu niet meer toe vanwege alle chloor, voorheen spoelden we hem altijd direct goed af maar we proberen hem nu zo veel mogelijk te beperken wat dat soort dingen betreft om erachter te komen waar hij allergisch voor is.
Helaas zit er hier in het kraan water ook een hoog chloor gehalte dus dit helpt niet echt mee.
We gaan hem vanaf nu wassen met gezuiverd water.
Hij heeft altijd Royal Canine maxi junior voor DH gehad.
We hebben de tip gekregen van de da hier om Acana Lamb – apple te gaan voeren.
Kennen jullie dit?
We hopen dat jullie ons kunnen helpen hoe we het beste het dieet kunnen starten en welke voedingsmiddelen hij moet hebben met welke percentages om aan al zijn benodigde stoffen te komen.
TJ is 8 maanden en weegt ong. 35 kg.
Alvast ontzettend bedankt.
Groetjes,
Kimberly, Maurice & TJ.
p.s. hier onder wat foto's van hoe zijn huid eruit ziet. Over zijn hele lichaam heeft hij zulke kale plekken: