Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadine
Inderdaad, als er klachten zijn ben ik altijd de enige, maar blijkbaar dus toch niet.
Mijn verkooppunt kan misschien Tinlo voor me bestellen. Wel duurder, maar ja, ik hoop maar dat ze het lusten.
Het is zo lastig om iets te vinden dat ze alle 6 lekker vinden.
Ik zal me ook 'ns in Degomeat gaan verdiepen, is niet al te duur dacht ik...?

Bedankt voor de reacties, goed te horen dat ik niet de enige ben die merkt dat Darf niet consistent is.
Of het ligt toch aan het niet snel genoeg invriezen. De laatste dozen die bij me bezorgd werden hadden een inpakdatum van dezelfde dag.
Ik hoorde later van 1 van de verkoopsters dat het voorkomt dat de Darf nog niet eens helemaal bevroren is als het bij hun geleverd wordt.
Zal dezelfde dag dan ingepakt zijn, maar misschien toch te lang buiten de koeling/vriezer.
Ik vond het laatst ook echt vies ruiken, maar de verkoopsters roken natuurlijk weer niks...

Ik ben benieuwd of er nog meer reacties komen over slechte ervaringen met Darf...
Door Gaby
Hallo mensen,

Ik heb zojuist mijn pc opgestart met de reden om even naar Barfplaats te gaan en exact deze vraag aan mensen te stellen die Darf aan katten voeren.
Voor de mensen die honden hebben... ik denk dat honden wat makkelijker zijn.. die eten kadavers nog. En soms half bedorven vlees bij mij..

Maar ik wilde dus met precies dezelfde reden deze vraag stellen op Barfplaats.
Mijn twee katten van 15 eten al een geruime poos Darf. De kip rund geit..etc smaak..
En soms als ik een nieuwe doos open maak trekken ze hun neus op en eten ze niet meer.

Bij mij is het meestal zo wanneer ik bij mijn verkooppunt ben geweest en weer een paar nieuwe doosjes heb. Zo nu ook Ik heb 5 doosjes gehaald, vrij veel voor mij, omdat het verkooppunt waar ik kom 2 maanden met vakantie is.

En nu ben ik gister met een nieuw doosje begonnen en ze lusten het niet........ Ik heb daar ook zo de balen van. Ik wil graag bio voeren. Op carnibest zijn ze meestal na een dag of twee wel weer uit gegeten en dan hebben ze liever Darf. Maar als er dan weer een nieuwe levering binnen is, en ze eten het niet, dan ben ik ook aan het weg gooien of aan de honden aan het voeren..... maar poeh.. het kost allemaal niet niks!!
Nee... je bent zeker niet de enige!
Wat ze doen, waardoor dit komt???? ik snap 't niet...
Zouden ze het katten voer door de zelfde machines doen als waar het hondenvoer heen gaat bijv? zodat er wellicht een licht pens luchtje aan zit... ik noem naar wat..
Enfin, het zou fijn zijn als het wat constanter werd gefabriceerd, want dat het bio is voelt fijn.

Wellicht een goed plan als ik hen ook een persoonlijk mailtje stuur via de site... Ik zou het toch graag blijven voeren, en hoe meer mensen deze klacht laten weten, hoe beter lijkt me.....
Door Kallista
En dan misschien het beste even bellen, mijn ervaring is dat er niet echt snel en adequaat op mailtjes gereageerd word.
Door boskat
Heb nog nooit klachten over Darf gehad van kat of hond,wat betreft mezelf niet en van mijn klanten ook niet .
Krijg het via Caroba vrieswagen ,stijf bevroren aangevoerd ook .
En als er klachten zouden zijn van mijn klanten ,dan gaan die echt wel klagen ,zo mondig zijn die wel!
En ik zou dat dan ook gewoon doorgeven aan Darf!
Verkoop het ook al een aantal jaren.
Laatst gewijzigd door boskat op zo 10 aug 2014, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadine
Nu ik het verhaal van Gaby lees, ben ik helemaal overtuigd. Het lijkt wel of ik het zelf geschreven heb en ik was ook zo blij met het bio-keurmerk van Darf.
Ik heb ze al een paar keer een berichtje gestuurd via facebook en dan krijg ik vrijwel direct een berichtje terug.

In november 2013 had ik ze voor het eerst gemaild, toen werd er gezegd:
DARF: "De enige reden om te wijzigen, hetgeen in de afgelopen 3 maanden 2 keer gebeurt is, was toen er minder aanbod van geit was."
En op de vraag waarom er toen de ene keer lamkarkas en de andere keer kipkarkas in de kvv-versie zit (sindsdien bevat de kvv-versie weer altijd kipkarkas volgens het etiket) was de reactie:
DARF: "natuurlijke diervoeding De samenstelling van de DARF kat is niet gewijzigd, als u de versie heeft waar lam karkas op staat heeft u de duurste versie gekregen, de DARF lam is voor de katten de meest prijzige."

Op 29 juli had ik ze weer gemaild met mijn klacht, toen kreeg ik onderstaande antwoorden:
DARF: wij werken met biologische ingrediënten, dit is geen standaard zoals in de gangbare sector. Dit is al het grootste onderscheid. Het minder grove, voor kat gebruiken wij de 8 mm grootte, voor hond 10 mm.
DARF: "de samenstelling is steeds hetzelfde, daar verandert niets in. Alleen bijvoorbeeld het aanbod rund is de ene keer donkerder van kleur dan de andere, vandaar de kleur wisseling."
DARF: "ik ken tot nu geen andere klachten, misschien eens omruilen?"

Heb dus niet echt het gevoel dat mijn klacht serieus wordt genomen, misschien moeten er inderdaad meer mensen gaan klagen.
Nu ik jullie reacties lees concludeer ik dat er dus wel meerdere klachten zijn, maar het wordt blijkbaar niet gemeld bij Darf (en mijn verkooppunt).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door