Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Neally schreef: Het is je even verdiepen in de anatomie van het dier dat je 'klein' wilt krijgen.
Of het nu om vleugels, borst of ruggenwervels gaat. Alles beweegt los van elkaar.
De gewrichten die de verbinding maken kun je zonder veel kracht doorsnijden.
Waarna je makkelijk door het zachte vlees snijdt. Duurt niet langer dan knippen en je hebt er geen grof geweld voor nodig.
Dan blijven de stukken wat aan de grote kant om in de molen te doen  ;).
Ik gebruik een snoeischaar, een heel scherp slagersmes en een pizzaschaar.

Aangezien het hakken en knippen rotwerk is, en de honden niet genoeg kauwwerk hebben met kleine stukjes ben ik overgestapt op het geven van zo groot mogelijk stukken vleesbot, hetgeen betekent dat zij dit nog maar 3 keer in de week krijgen in plaats van iedere dag een klein beetje. Scheelt weer een stuk.

Als je moet malen, tja dan moet je wel in kleine stukjes hakken, hiervoor gebruik ik een slagersbijltje, die zet ik op het vlees en sla dan met een hamer op het bijltje....het blijft rotwerk.
evelyn02 schreef: Ik heb deze snoeischaar:

http://www.proidee.nl/concept-store/tem ... -200650374

Echt een hele fijne schaar en gaat al jaren mee.
Die ziet er goed uit! De verschillende snoeischaren die ik tot nu toe gebruikt heb (gardena, wolf garten, hendrik jan de tuin man, aldi) zijn het allemaal niet. Ze worden in no-time bot.
Lida. S schreef: ik kan niet met een bijl overweg, dan hak ik in mijn eigen benen. Voor een snoeischaar heb ik veel te weinig kracht. Een lintzaag werkt voor mij geweldig.
Een lintzaag? Dan ben ik binnen de kortste keren mijn vingertoppen kwijt, ben ik bang ;(
Ruisje schreef: Die ziet er goed uit! De verschillende snoeischaren die ik tot nu toe gebruikt heb (gardena, wolf garten, hendrik jan de tuin man, aldi) zijn het allemaal niet. Ze worden in no-time bot.
Een lintzaag? Dan ben ik binnen de kortste keren mijn vingertoppen kwijt, ben ik bang ;(
Mijn wolf snoeischaar ben ik heel content van, maar ik gebruik hem dan ook voor de rozen, vind het te zonde daar mijn vlees mee te bewerken  ;D
Wat nog een idee is als zelfs die te snel bot wordt, koop dan een schaar waar je schapenhoeven mee bijknipt, knippen echt heel goed en zijn gemaakt om wel wat uit te houden.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar lijkt me wel een idee..
Kallista schreef: Mijn wolf snoeischaar ben ik heel content van, maar ik gebruik hem dan ook voor de rozen, vind het te zonde daar mijn vlees mee te bewerken  ;D
Wat nog een idee is als zelfs die te snel bot wordt, koop dan een schaar waar je schapenhoeven mee bijknipt, knippen echt heel goed en zijn gemaakt om wel wat uit te houden.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar lijkt me wel een idee..
Ooo, dat is ook een goeie!! :)
Lijken ook een wat langere snoeibek te hebben. Hier ga ik eens goed naar kijken en (proberen) te vergelijken.
hoevenschaar:
http://www.habobelgium.be/nl/producten/snoeimateriaal/divers-snijmateriaal/hoevenschaar/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door