Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik vind dat ik het hier gewoon veel gemakkelijker heb: woon alleen, heb mijn eigen hond speciaal uitgekozen als gastheer en goed opgevoed om het voorbeeld te geven, heb een omheinde tuin, kan de honden scheiden met deurhekjes of deuren als dat moet, heb voldoende veilige plekjes,... en ik krijg altijd snel hulp, advies, goede raad,... van de hondengedragstherapeut van het asiel waar ik mee werk.

En voor de rest wil ik jou zeker helpen als ik het gevoel heb dat ik dat kan.
Mag ik in dit topic reageren op iets wat je schreef in een ander topic?
Ik heb hier de ervaring dat je het jezelf veel gemakkelijker maakt door alle honden hetzelfde te geven.  Ze ruiken het als iemand iets anders krijgt en dat lokt soms problemen uit.  Wat wel handig is: honden hebben iets met geuren, maar totaal niets met hoeveelheden.  Ik zou Nelson dus geven wat je hem wilde geven en daar 2 of 3 brokjes van Duuk bovenop leggen en ik zou Duuk zijn brokjes geven met daartussen enkele stukjes vlees van Nelson, wel zonder bot of beginnersbot.
Chouka schreef: Mag ik in dit topic reageren op iets wat je schreef in een ander topic?
Ik heb hier de ervaring dat je het jezelf veel gemakkelijker maakt door alle honden hetzelfde te geven.  Ze ruiken het als iemand iets anders krijgt en dat lokt soms problemen uit.  Wat wel handig is: honden hebben iets met geuren, maar totaal niets met hoeveelheden.  Ik zou Nelson dus geven wat je hem wilde geven en daar 2 of 3 brokjes van Duuk bovenop leggen en ik zou Duuk zijn brokjes geven met daartussen enkele stukjes vlees van Nelson, wel zonder bot of beginnersbot.
Goede tip, dank je!
Sher schreef: Gaat het nog steeds goed?
Op vanmorgen na gaat het echt heel goed.
Gisteravond kwam ik binnen en hoor ik manlief ineens 'blijf eens even daar' tegen mij zeggen, dus ik blijf op een afstand maar ik wil natuurlijk ook zien wat er is. Manlief heeft een knuffelmoment met Nelson maar wie stond daar wel erg nieuwsgierig op een afstandje? Jawel: Duuk!
Na een paar minuten vond hij dat Nelson het toch wel heel gezellig had en kwam hij voetje voor voetje dichterbij, begon aan Gert te snuffen en die mocht hem zelfs aaien! En koekjes geven haha, heul veul koekjes  :biggrin2:

Vanmorgen om 05.30 weer een kleine paniekaanval. Flinke herrie beneden dus ik uit bed. Nelson zat verbaasd te kijken, Duuk was in paniek en sloopte zijn deken. Die is compleet verwoest. Ik heb hem eruit gehaald, even mee gelopen maar samen met Nelson dit keer, en om 6.15 lagen ze allebei weer rustig in hun bench en kon ik nog even slapen.
Nog altijd geen idee wat er dan gebeurd dat hij zo schrikt, maar gelukkig was het nu van korte duur.
Ik zal straks eens wat foto's plaatsen.
DJ en Doerak schreef: Wat geweldig om te lezen, die toenadering bij Gert. En je hebt hem heel snel uit zijn paniek staat van zijn kunnen halen, top! Snapt Nelson het ren spelletje nu goed?
Ja, steeds beter!

Het speelgoed ligt nu in de kast. We nemen Nelson lekker regelmatig mee naar buiten om hem te laten spelen op de manier die hij het leukst vindt: sleuren aan zijn fietsband, achter een bal aan rennen, trekken aan een touw. Apporteren, daar is hij echt voor geboren, het is niet voor niets een labrador. Binnen heeft hij nog wel een fleece-speeltje maar daar speelt hij alleen in zijn eentje mee. Hij kan er als een kat op loeren, erop duiken en dan op zijn rug liggen spartelen  :biggrin2:
Over dekens slopen...
Toen Sofi dat steeds deed, haalde ik voor een paar euro dekens bij de kringloop die ik nog kleiner knipte en zo haalde ik meerdere hondendekens uit een grote.

Fijn die updates met voornamelijk goed nieuws :biggrin2:
Marloes ik heb eventjes niet mee kunnen lezen, maar wat gaat het goed!!! Heerlijk om te lezen dat hij meer en meer ontspant! Paniek momentjes zullen inderdaad nog wel voorkomen, maar zo fijn als je hem daar snel uit kan halen! Ze zullen ook steeds minder voorkomen. En geweldig dat hij je man durfde te benaderen en wat lekkers aannam en zich liet aaien! Ik vind het eigenlijk jammer dat hij straks weer naar huis moet, hij gaat zo goed vooruit bij jullie  :D.

Saartje durfde op het begin niemand te benaderen en loopt vaak nog in grote bogen om mensen heen, maar ze wordt ook wel echt erg nieuwsgierig als iemand haar vriendjes aait. Het is voor haar zo'n goede motivatie om haar grenzen te verleggen! Ze laat zich door al zoveel mensen aaien nu en is daarbij soms gewoon bijna opdringerig  ;D. Gekke meid is het.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door