Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door coby.p
Ruisje schreef: Wat dat betreft verschillen we niet zoveel van onze dieren, hè. ;)

Groenlipmossel en curcuma! Om te voorkomen dat mijn beginnende artritis (in de handen) artrose wordt en hopelijk om de artritis helemaal te genezen, gebruik ik deze combinatie. Ik merk nu na 1 maand al verschil en heb dus goede hoop. :)
vertel eens meer, welke hoeveelheden,
en gebruik je verse curcuma?
ik heb beginnende arthrose, maar door lage pijngrens, erg veel pijn,
wil graag verslechtering afremmen.
Door Lil
Ik moet op zoek naar een andere variant voor visolie. Ben allergisch voor vis en schaal en schelpdieren en de olie gaf jaren terug dus ook klachten. Durf groenlipmossel ook niet. Msm heb ik nog liggen als die nog houdbaar is.

Curcuma is toch voor artritis  (reuma) ? Ik heb een 'ongelukje' gehad lijkt me niet dat het dan iets doet.

De fabrikant zei uiteraard dat ik nu al moest slikken, maar reden waarom ik hier mede vroeg is dat ik van iemand die zijn product wil verkopen niets anders als antwoord verwachtte.
Door Lil
Irish schreef: Zou je krill olie wel verdragen denk je? Is iig minder belastend voor het milieu dan visolie :)
krill is dierlijk plankton lees ik. Dat zou ik wel eens kunnen proberen. Ik ben niet super allergisch zeg maar.
Door Lil
Irish schreef: Voor mij werkt het beter dan visolie en Ivan die bijna niks meer verdraagt (en visolie al helemaal niet  :-X) verdraagt hij krill olie wel :)
Ik ga hem zeker testen  ;)
Door Lil
Annemarie Rijnveld schreef: Curcuma werkt o.a. ontstekingsremmend, en schijnt ook goed te zijn bij diarrea
Voor dat laatste kan ik hem wel slikken haha. Ontsteking is ver weg, dat was pure overbelasting door de knieschijf: die beweegt verkeerd door het kraakbeen letsel. Sinds ik nauwelijks meer loop is dat ver weg.
Door Lil
Lizzy schreef: Ik werd recent op dit artikel geattendeerd: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... ergie.html

Wel interessant.
Ja, heb ik ook gezien. Zeer interessant. Maar volgens de artsen leidt een ongeval ook tot artrose. Vandaar dat ik erg op mijn hoede ben nu er iets stuk is gegaan tijdens de glij- valpartij. Hoop natuurlijk dat het alleen door voedsel allergie komt, maar wens niet te testen of een ongelukje ook tot artrose kan leiden. Liever voorkomen dat  ik artrose krijg.
Door Ruisje
coby.p schreef: vertel eens meer, welke hoeveelheden,
en gebruik je verse curcuma?
ik heb beginnende arthrose, maar door lage pijngrens, erg veel pijn,
wil graag verslechtering afremmen.
Ik neem dagelijks 1 capsule biologische curcuma hiervandaan
en 2 groenlipmossel capsules die ik hier heb besteld.
Door Mowgli
Lil schreef: Ja, heb ik ook gezien. Zeer interessant. Maar volgens de artsen leidt een ongeval ook tot artrose. Vandaar dat ik erg op mijn hoede ben nu er iets stuk is gegaan tijdens de glij- valpartij. Hoop natuurlijk dat het alleen door voedsel allergie komt, maar wens niet te testen of een ongelukje ook tot artrose kan leiden. Liever voorkomen dat  ik artrose krijg.
Niet alleen een ongeval leidt tot artrose, ook een volledig weggenomen meniscus (wat in de jaren 80 en daarvoor nog gedaan werd bij een gescheurde meniscus).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door