Chouka schreef:
Als Nelson het goed vind dat Duuk in zijn mand ligt en Duuk het goed vind dat Nelson in zijn mand ligt dan zijn er geen problemen en zou ik ze laten liggen. Hier heb ik ruim voldoende slaapplekken. De eerste kan kiezen waar hij gaat liggen en de anderen kiezen uit de open plaatsen.
Ik heb hier meegelezen. Ik ben opvanggezin van een asiel en de probleemhonden komen naar hier. Ik zag bij jou zoveel problemen (vriend, kinderen, geen afgemaakte tuin,...) dat ik me niet waagde aan goede raad. Ik vind dat je er geweldig in geslaagd bent om na de hulp het in goede banen te krijgen.
Hopelijk heb je niet te veel last van de val.
Aaaah kijk, dat klinkt ook goed!
Nee, ze laten elkaar liggen waar ze liggen. Ze storen elkaar niet en kiezen inderdaad gewoon een andere plaats. Ik heb in huis nu vijf ligplaatsen, dus keus genoeg. Volgens Nelson heb ik er zes, want die slaapt vaak op de klompen van manlief

Ze gaan goed met elkaar om nu. Nelson laat Duuk netjes met rust, en doet hij dat niet mag hij even met mij spelen en dan is het klaar.
Duuk is ontspannen. Hij wordt echt minder 'schieterig' in huis. Als hij iets hoort vliegt hij niet meer overeind of zijn bench in maar kijkt hij alleen nog verschrikt (maar blijft wel liggen) om zich heen.
We gaan echt goed vooruit. Niet in dingen die Duuk nog niet kon maar wel in de zin dat hij zich goed op zijn gemak begint te voelen en af en toe gewoon als een blij ei door de garage rent. Het is een leuke hond, hij doet zo zijn best.