Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
Zo deed ik het ook toen ik op kamers woonde :)
Nu met 2 vind ik het wat lastiger. Wat voor bijvoorbeeld boodschappen ook goed werkt is een bedrag voor de week pinnen. En het daar mee doen.

Bij mij werkt dat niet. Ik sla graag groot in. Zoals nu bijvoorbeeld zijn de blikjes tonijn voor 99 CT. Dat is minder dan ik normaal betaal. Aangezien er hier 4-7 blikken in de week erdoor gaan. Loont het zich wel om een flinke stapel te gaan halen.
Maar dan zou ik met de tonijn al een gat slaan in het budget (van deze week).
Door Kaio
maar wel weer over een paar weken gezien goedkoper  ;)
sella schreef: Ik heb gister op de markt 40 kg aardappelen gekocht, 25 kg uien en 10 bollen knoflook voor 35 euro.
oo haha met zoveel aardappelen kunnen we zeker 2 jaar vooruit  :biggrin2:

Goed als ik iedere dag brood met beleg zou eten en 's avonds granen zouden  we heel wat besparen, alleen lig ik dan dagelijks in de kreukels. Ik denk haast dat het wel 200 euro per maand kan schelen maar ik heb die er wel voor over om me goed te voelen anders gaat het echt totaal mis met me. Dus op voeding bezuinigen we niet, wel proberen we zo te kopen dat we nooit iets weg moeten gooien.
Door eelke
Wij denk ik gemiddeld 50 - 60 euro. Verschilt nogal of we die week eters bij ons krijgen bv, of dat we juist bij andere mensen gaan eten.
We doen 1 keer in de week grote boodschappen, en dan proberen we onder de 50 te blijven. Meestal halen we dan in het weekend nog wat bij.
Door Martine-Tom
25 euro per week aan eten en 25 euro per maand aan schoonmaakzooi enzo.
rond de 140 euro per maand voor mij alleen dus.
Door El_Kato
Pfffft geen idee..... Heb het wel eens bijgehouden maar dat versloft altijd snel.

Probeer wel 1x in de zoveel tijd grote boodschappen te doen bij Lidl of Aldi verder is het vaak AH of Jumbo. Groente bij de turk/marokaanse winkel. Brood bij de bakker en vlees bij de slager.

Gaan ook nog wel eens spontaan uit eten of dat we eten bij bv de toko ophalen..
Door sella
Kaio schreef: maar wel weer over een paar weken gezien goedkoper  ;)
oo haha met zoveel aardappelen kunnen we zeker 2 jaar vooruit  :biggrin2:

Goed als ik iedere dag brood met beleg zou eten en 's avonds granen zouden  we heel wat besparen, alleen lig ik dan dagelijks in de kreukels. Ik denk haast dat het wel 200 euro per maand kan schelen maar ik heb die er wel voor over om me goed te voelen anders gaat het echt totaal mis met me. Dus op voeding bezuinigen we niet, wel proberen we zo te kopen dat we nooit iets weg moeten gooien.
Wij eten amper brood, wij maken ook aardappel koekjes ect. Ik ben ook aan het expirimenteren om aardappel meel te maken en daar dan evt pannekoeken van te maken.
Ik kook ook voor mijn moeder en ook soms voor mensen hier in de wijk die in de bijstand zitten. Dus het is voor mij belangrijk de basis dingen zo goedkoop mogelijk te krijgen. Dat doe ik dus door groot inkopen. 25 kg ui is hier in 10 weken erdoorheen. De aardappels gok ik 8 weken omdat ik nu dus veel voor dat gezin kook en ik de kids wat vakantiefun gun.
Door Kaio
Aja we eten dus ook zelden aardappel, af en toe komt er een klein zakje bio aardappels, is af en toe ook erg lekker.
Uien en knoflook gebruiken we ook veel.

Maar we zijn met ons 2en maar. Ik durf niet meer te zeggen hoeveel wij aan boodschappen uitgeven  :-[
Door Hope
Wij halen voor € 45,00 aan normale boodschappen per week, met z'n 2e.
Daarnaast sla ik groot in als dat aanbiedingen zijn. Hoewel ik, nu ik mij daar goed in verdiept heb, merk dat een aanbieding lang niet altijd ook echt een aanbieding is. De prijs gaat eerst vaak wat omhoog om dan een aanbieding te doen, dat schiet niet op.

Ik krijg nu wel de mailing van Wakker Dier met daarop de wekelijkse diervriendelijke aanbiedingen en daar maak ik vaak gebruik van. Zo kunnen we toch betaalbaar, maar ook diervriendelijker vlees eten.
Door Martine-Tom
Nadia schreef: Zo deed ik het ook toen ik op kamers woonde :)
Nu met 2 vind ik het wat lastiger. Wat voor bijvoorbeeld boodschappen ook goed werkt is een bedrag voor de week pinnen. En het daar mee doen.

Bij mij werkt dat niet. Ik sla graag groot in. Zoals nu bijvoorbeeld zijn de blikjes tonijn voor 99 CT. Dat is minder dan ik normaal betaal. Aangezien er hier 4-7 blikken in de week erdoor gaan. Loont het zich wel om een flinke stapel te gaan halen.
Maar dan zou ik met de tonijn al een gat slaan in het budget (van deze week).
Off-topic hoor maar tonijn geven we de dieren niet teveel omdat er zoveel zware metalen in (zouden) zitten, geld dit voor menselijke consumptie minder?
Door Hope
Kaio schreef: Hier komen we dus aan 500 euro.
Sappen en geen graan is niet goedkoop nee.

En Nadia, jullie?
Als je er zoveel baat bij hebt, bezuinigde ik daar ook niet op!
Wij bezuinigen ook nooit op mijn ontbijt, en dat kan echt wel goedkoper, maar dan ben ik niks waard die dag. Geen optie dus.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door