Een beweging van een van mijn andere honden, is voor Senta een aanleiding om te blaffen
En helaas sleept ze de andere honden mee in haar blafgedrag..

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
de Meiden schreef: Niet.. alleen als ze "aan het huis komen" aanbellen bv...Dit dus...
Als we buiten zitten en er wordt toch onnodig geblaft, worden ze naar binnen gestuurd..
Ik heb een hekel aan aanhoudend blaffende honden, dus de onze mogen dat ook niet !
Chouka schreef: Mijn duitse herder blaft om te waken en hem dat toelaten vind ik gewoon de hond respecteren.En daar sluit ik me ook bij aan!
Hij blaft als er iemand aanbelt en is weer rustig als ze binnen zijn.
Blaffen is hun communicatiemiddel en dat wil ik zeker niet verbieden. Keffers en honden die blijven blaffen vind ik ook heel vervelend.
Chouka schreef: Mijn duitse herder blaft om te waken en hem dat toelaten vind ik gewoon de hond respecteren. Hij blaft als er iemand aanbelt en is weer rustig als ze binnen zijn. Als hij blijft blaffen naar geluiden in de buurt dan haal ik hem binnen. Dat is wel niet vaak nodig.helemaal mee eens, maar tja toen had ik buren en mijn hond mocht niet 3 maal daags 8 keer woef zeggen. Sjucht....
Nu heb ik een gasthond met serieuze gewrichtsproblemen. Die heb ik 'pootje geven' en 'zit' niet willen aanleren. Hem heb ik leren blaffen om zijn eten of hapjes te krijgen.
Blaffen is hun communicatiemiddel en dat wil ik zeker niet verbieden. Keffers en honden die blijven blaffen vind ik ook heel vervelend.