Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TMG1961
Ruisje schreef: Wij hebben het ook een tijdlang bijgehouden in een spreadsheet, ook alles wat cash betaald werd. Toen hebben we inderdaad wat overbodige kosten als abo's en verzekeringen opgezegd en veranderd.
Boodschappen doen we 1x per 2 weken bij de Lidl, tussendoor bij de Jumbo in ons dorp en voor drank en drogisterij producten gaan we eens in de zoveel tijd naar Duitsland (sorry NL regering).
Als je aan het einde van de dag tegen sluitingstijd van de markt gaat is het toch echt vaak goedkoper. Neem je gelijk een bosje bloemen voor de gezelligheid mee. ;)
Ik haal hier nooit wat op de markt..de turkse groentenboer is royaal goedkoper, zelfs de AH is goedkoper. Bosje bloemen neem ik nooit mee, heb nog niet eens een vaas er voor.
Door Els&Flow
Vanmorgen naar de markt geweest, een tas groente en fruit is een stuk voordeliger dan bij de appie, bij de poelier mooie kipfilets gehaald, deels voor onszelf en dels voor in de droger.  En een bosje bloemen hoort hier erbij, het is een stukje gezelligheid in huis. :) En ja, mijn man neemt regelmatig bloemen mee en niet om iets goed te maken maar omdat hij ondertussen goed is afgericht en weet dat ik dat heel leuk vind. :biggrin2:
Door TMG1961
vb..wilde perzikken. Op de markt 3,49 bij de turkse groentenboer 2,49 en de kwaliteit is hetzelfde. Plus bij de turkse groentenboer kun je zelf het fruit pakken. Druiven idem dito..scheelt ruim 2 euro per kg en kwaliteit is gelijk. Appels, op de markt 2,49, bij groentenboer 0,99
Door Martine-Tom
TMG1961 schreef: vb..wilde perzikken. Op de markt 3,49 bij de turkse groentenboer 2,49 en de kwaliteit is hetzelfde. Plus bij de turkse groentenboer kun je zelf het fruit pakken. Druiven idem dito..scheelt ruim 2 euro per kg en kwaliteit is gelijk. Appels, op de markt 2,49, bij groentenboer 0,99
Voor iemand die nooit op de markt komt ben je goed op de hoogte van de prijzen...

Ik kom eigenlijk ook nooit op de markt, ga altijd naar de Turk, groente, fruit, vlees, kruiden....veul goedkoper daar dan bij de super, van de markt...geen idee maar tegen de tijd dat ik eraan denk dat het markt is is ie altijd al weer weg  ;D
Door TMG1961
Martine-Tom schreef: Voor iemand die nooit op de markt komt ben je goed op de hoogte van de prijzen...

Ik kom eigenlijk ook nooit op de markt, ga altijd naar de Turk, groente, fruit, vlees, kruiden....veul goedkoper daar dan bij de super, van de markt...geen idee maar tegen de tijd dat ik eraan denk dat het markt is is ie altijd al weer weg  ;D
Ik kom wel op de markt..koop er alleen nooit wat.
Door sella
Ik heb gister op de markt 40 kg aardappelen gekocht, 25 kg uien en 10 bollen knoflook voor 35 euro.
Er licht al heel wat zelfgemaakte friet in de vriezer, heel veel aardappelpurree, en ook aard, knolselder en knoflookpurree.
Ik heb mijn groente bij de dekamarkt gehaald en daar had ik voor 15 euro 3 kg andijvie, 2 kg winterpenen, 4 paprika, 1 kg champignon, 5 kg sinasappels en 1500 gram banaan, een gele meloen en een pied de la sappo. Dat had ik dan niet weer op de markt gered.
De vriezer maakt overuren, maar ik ben gelukkig dat ik weer lekker dingen op voorraad heb.
Dus daar hebben wij wel zicht op.
Door Nadia
sella schreef: Ik heb gister op de markt 40 kg aardappelen gekocht, 25 kg uien en 10 bollen knoflook voor 35 euro.
Er licht al heel wat zelfgemaakte friet in de vriezer, heel veel aardappelpurree, en ook aard, knolselder en knoflookpurree.
Ik heb mijn groente bij de dekamarkt gehaald en daar had ik voor 15 euro 3 kg andijvie, 2 kg winterpenen, 4 paprika, 1 kg champignon, 5 kg sinasappels en 1500 gram banaan, een gele meloen en een pied de la sappo. Dat had ik dan niet weer op de markt gered.
De vriezer maakt overuren, maar ik ben gelukkig dat ik weer lekker dingen op voorraad heb.
Dus daar hebben wij wel zicht op.
Ben je dan op de lange termijn goedkoper uit met alle vriesruimte?
Wat doe je met knoflook puree? Vind aardappel puree uit de vriezer niet lekker.
Door sella
Nee het is aardappel, met knoflook en knolselderij samen gekookt.
Wij vinden de eigengemaakte aardappelpuree met en zonder de andere toevoegingen lekker bovenop de ovenschotels.
En nee ik ben met de vriezer niet duurder uit, omdat er anders veel meer bij de chinees en andere kant en klaar toko's gehaald wordt.
Het loont zelfs om voor een poos tegelijk mijn vlees voor eigen gebruik te kopen dan iedere keer wat. Ik krijg dan extra korting en extra dingen voor de hond.
Ik maak het vlees allemaal klaar, vries het in en zo hoeven we alleen maar wat te ontdooien.
Dan eten we zonder allerlei toevoegingen, en lekker.
We doen dit omdat je op mijn gezondheid niet kan bouwen.
Door Hope
Wij halen veel bij de lidl, maar geen bananen of appels, dat blijft echt minder lang goed.
Verder maken wij een lijstje en halen alleen wat daar op staat. Gezonder eten is bij ons de grootste besparing geweest. 's Avonds niet meer snoepen scheelt een hele boel en we drinken alleen nog in de avond vruchtensap, verder water.

We letten echt goed op wat we uitgeven. Ook gaan we niet meer uit eten of naar de film. We zijn net verhuisd en hebben een aantal dingen flink opgeknapt dus moet je ergens keuzes maken. Samen wandelen is ook leuk maar kost niks.

Verder heb ik nog 30 euro per maand weten te besparen door naar een andere leverancier te gaan voor het vlees van Nelson en vaker mee te doen met lijntjes.
Door miik
Hier werkt een oud schrift nog het beste.
Alle vaste lasten worden automatisch van de rekening gehaald en het bedrag wat over blijft heb ik voor die maand te besteden.
Dat komt boven aan de bladzijde met de naam van de maand... Ik haal daar 1 tank benzine vanaf en de rest gaat door 5.
Dan heb ik een bedrag per week te besteden en daar probeer ik me aan te houden. Omdat ik de maand in 5 verdeel houd ik dus soms wat over, wat weer handig is voor als ik een keer niet uit kom door bv extra benzine kosten of verjaardag ofzo.
Ben nu bijna een jaar zo strict bezig en dat werkt voor mij erg goed.
Als je ziet dat je nog weinig hebt, en je wilt wel iets hebben, dan is dus gelijk de vraag- heb ik het wel echt nodig of kan ik ook zonder ?Of kan ik het anders oplossen....
Laatst gewijzigd door miik op vr 01 aug 2014, 01:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door